30 Nisan 2007

GÜLEN KURABİYELER



Çok yoğun bir haftadan sonra morale ihtiyaçları olduğunu düşündüğüm arkadaşlarım için yaptığım moral kurabiyeleri...
İlk kez şeker hamuruyla kurabiye kaplaması çalıştım. Royal icing'e göre çok daha rahat ve pratik olduğu kesin. Tabii şeker hamurunun tadını sevmeyenler olduğundan bazılarının hamuruna pembe renk verip üstüne çok az hamurla süsleme yaptım. Bugüne kadar şeker hamurunu kullanmama sebebim de bizimkilerin tadını pek sevmemesiydi. Ama kullanması çok rahat ve eğlenceliymiş.
Ayrıntıları yazacağım demiştim ama aslında bu kurabiyelerin yapımıyla ilgili çok da bir ayrıntı yok galiba:) Hamuru için her zamanki Şeker Kurabiyesi (Sugar Cookies) tarifimi kullandım. Açtıktan sonra çay bardağının ağzıyla keserek orta büyüklükte yuvarlaklar elde ettim. Altlarında çubukları sokup (hamurun ortasından içeri doğru iterek) fırınladım. Zaten çok çabuk pişiyorlar, gözünüz fırında olsun. Soğuduktan sonra üstlerine ince bir tabaka halinde bal sürdüm ki şeker hamuru yapışsın. Şeker hamurunu sarı gıda boyasıyla renklendirdikten sonra çok ince açtım. Bunun için de tezgaha nişasta serpmek filan yeteri olmaz diye tezgaha yağlı kağıt serip üzerinde açtım. Çünkü hamuru çok ince açınca ne olursa olsun tezgahtan kaldırmaya çalışırken zarar göreceği kesin. Kurabiyenin üstünde süs amaçlı duran şeker hamurunun da olabildiğince az olması gerektiğini düşündüm. Ve gerçekten yağlı kağıt üstünde incecik açtığım şeker hamurunu rahatlıkla alıp kurabiyelere koyabildim. Tabii kurabiyeyi kestiğimiz kalıbın aynısını kullanıyoruz hamuru kesmek için. Üstüne önceden sakladığım pembe şeker hamurundan minik parçalar alarak yüzleri yaptım ve en son poşetlere koyup bağladım. (ben bağlamak için kalın yünleri kullandım, o anda elimin altında o vardı:) )
Açıkçası Royal icing’i yapmak uğraştırıcı bir şey. Sonra sürekli kurumasını engellemeye çalışmanız ve hızlı çalışmanız gerekiyor. Tabii süsleme kısmı da daha fazla el mahareti gerektiriyor. Dolayısıyla vardığım sonuç şeker hamuruyla çalışmanın daha çabuk, kolay, pratik ve süsleme açısından daha fazla seçenek sunan bir yöntem olduğu yönünde. Niyeyse Royal İcing yine de daha çekici geliyor bana ama şeker hamuruyla çalışmanın avantajları olduğu kesin.
Tabii tadını sevmeyenler var, hatta bir çok insan sevmiyor sanırım. Bunun için de gıda boyasını doğrudan hamura katıp renkli kurabiyeler yapabilir ve çok az şeker hamuru kullanarak süsleme yapabilirsiniz. Yalnız hamuru renklendirdiğinizde dikkat etmeniz gereken bir şey var. Fırından pişer pişmez almak gerekiyor. Normal bir kurabiye hafif kızarır ve hatta daha çekici gözükebilir ama hamurunuz renkliyse azıcık bile kızardığına renkler bozulup hoş görüntüsünü kaybetmeye başlıyor. Üstleri pişer pişmez, renk bozulmadan fırından almak lazım. Bu aşamada hâlâ yumuşak olan kurabiyeler pişmemiş gibi gelebilir ama soğuduklarında o yumuşaklık yerini kurabiye kıtırına bırakıyor merak etmeyin :)

Etiketler:

14 Comments:

Blogger Unknown said...

Ellerine sağlık Tuğçe benimde en sevdiğim ve en zevkli gelen kurabiyeleri şeker hamuru ile kaplamak . Royal icingden daha güzel oluyor bana görede. Sevgiler...

22:54  
Anonymous Adsız said...

Tuğçe bayıldım çok güzeller..
ayrıca da şirin:))
sevgiler

12:31  
Blogger Özlem said...

Tuğçe' ciğim ne şirin olmuş bunlar. Ellerine sağlık, sevgiler.

23:42  
Blogger tugce:-) said...

selda,
gerçekten çok daha renkli ve eğlenceli olabiliyorlarmış. artık sıkça kullanırım diye düşünüyorum, çok eğlendim çünkü :)
nur,
teşekkür ederim. kolay bir desen ama sonuç sevimli oluyor sanırım.
özlem,
teşekkürler,
arkadaşlara yapmıştım ama yaparken benim de moralimi yükselttiler şirin şirin. ;)

09:59  
Anonymous Adsız said...

:)NEŞELİ HERŞEYİ SEVERİM

17:52  
Anonymous Adsız said...

Çok güzel olmuş kurabiyeler. Süslü kurabiyelere bayılıyorum. Ellerine sağlık. Şeker hamurunu ben de denemedim henüz ama sizin anlattığınız kadar iyi ise denemeye değer.

22:18  
Anonymous Adsız said...

eline sağlık süper olmuş görüntüde haarika.
ayrıntılar gelsinnnnn

19:09  
Blogger Tijen said...

Gülen Tuğçe'nin gülen kurabiyeleri.
Güldüren kurabiyeler.
Ellerine sağlık Tuğçe!
Tijen

11:27  
Blogger Hakkı Arıkan said...

son derece profesyonel görünüyorlar, pastanem olsa sizde satın alırdım :) www.agzimintadi.blogspot.com

21:29  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler aynur :) ben de neşeli herşeyi seviyorum galiba ;)
ışıl,
ben de süslmeyi seviyorum. ve şeker hamuru da bu iş için çok uygun. tadıyla sorunu olan yoksa hiç düşünmeden dene derim. bu arada çocuklar şekerli herşey gibi buna da bayılıyorlar;)
yeşim,
ayrıntılar geldi :-D umarım işe yararlar.
tijen,
teşekkürler. çok sevdim ben bu lafı. güldüren kurabiyeler:)
hakkı bey,
nazik iltiatınıza çok teşekkür ederim. sanırım kurabiye yapan birinin duyabileceği en güzel şeylerden biridir bu :)

22:30  
Blogger angel said...

merhabalar
kurabiyelerin çok güzel olmuş.ellerine sağlık...

20:33  
Blogger Evcilik Lezzetler said...

Tuğçe çok mutlu çok şirin kurabiyeler bunlar :)) Şeker hamuru ile kurabiye çalışmak lezzet olarak fazla yoğun oluyor evet ben de aynı fikirdeyim (Çocuklar asla hayır demiyor gerçi :)) Şıklık ve yapım zevki açısından benim de favorim şeker hamurlu kurabiyeler ;)
Blogunu ilk ziyaretim herşey çok şık ellerine sağlık
Sevgiler

09:22  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe, çok şeker görünüyorlar.. :)

Ellerine sağlık ... Çok keyifliler.. :)

12:23  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:38  

Yorum Gönder

<< Home