23 Şubat 2007

KIYMALI MİLFÖY RULO



Bence insanı en çok eğlendiren yemek yapma tarzı evdeki malzemelerden bir şeyler yaratmaya çalışırken oluşuyor. Bu da öyle bir tarif. Börek yapma fikriyle mutfağa gidip yapılmış bir şey değil, kendiliğinden böreğe dönüşen bir tarif.
Hani çok güzel bir kıymalı sos yaparsanız makarnaya. Ama azımsarız ya hep yaparken, biraz çok oluverir. Akşam yemek yenir, makarna biter ama bir kakarsınız ki sos artmış. Dolaba kaldırılır. Bazen orda unutulur gider. Veya diğer gün çıkarıp çıkarıp bakılır “ne yapsam ki bunu” diye. Eh en olmadı acıktığınız bir anda ekmeği arasına koyar yersiniz. Ama benim canım öyle bir şey istemiyordu. Ne yesem diye bakınırken dolapta bir parça kalmış sos bana göz kırptı. Eh bir daha makarna yapacak halim yok. Aklıma buzluktaki milföyler geldi.

Milföyleri çıkardım, oda sıcaklığına gelsinler diye bekledim. Bu arada sosu ısıttım. Biraz kaşar peyniri doğradım. Milföyler yumuşayınca oklavayla dikdörtgen olacak şekilde açtım. Ben öyle çok kabarık üçgen milföyleri sevmem, biraz incelince hamur daha çok hoşuma gidiyor. Ortasına biraz kıymalı sostan, üstüne biraz kaşar peyniri… Uçlarını birleştirip köşelerini katlayarak rulo şekline getirdim. Üstlerine de iki derin çizik—ki kabarıp patlamasın milföy :)—atıp, biraz çörek otu serptim.


200 derece fırında 15-20 dakika pişirdim. Ve işte akşamki sostan kıymalı böreklerim oldu çayın yanına. :)

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba, yahu ben aç karna dolaşmayacağım. Çok lezzetli görünüyor. Yanına ayranla şahane olur dimi :))

Ellerinize sağlık.

SImsıcak sevgilerimle..

12:05  
Blogger limoncicegi said...

Öğle arasına yakın baksamaymışım keşke... uff

11:54  
Blogger tugce:-) said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

12:01  
Blogger tugce:-) said...

zerrin ve limon çiçeği,
canınızın çekmesi beğendiniz anlamına gelir, bu beni mutlu ediyor ama "keşke şuradan bir tabak kapıp size getirebilsem" diyorum. getiremeyince de canınız çektiğine üzülüyorum. ama "kolay bir tarif ne de olsa, hemencecik yapıverirler evde" diye düşünüp kendimi avutuyorum :)
teşekkürler yorumlar için ;)

12:02  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:41  

Yorum Gönder

<< Home