02 Mart 2007

BADEMLİ ÇİKOLATALI PASTA


MALZEMELER:
1 kutu pandispanya un karışımı
3 yumurta
½ bardak süt
3 kaşık kakao
2 kaşık badem aromalı kahve
200 ml krema
200 gr bitter çikolata
1 bardak sütlü kahve
1 kahve fincanı acıbadem likörü
100 gr badem krokan
50 gr file badem

Dün en sevdiğimin, canımın, birtanemin doğum günüydü :) Ona çok güzel bir pasta yapmak istiyordum. Tabii çok süslü olmasını da isterdim. Ama o şeker hamurunu sevmiyor, yiyeceği şeylerin renkli olmasını da sevmiyor. Çok, çok çikolata ve çok lezzetli olsun istiyor. Klasik görünümlü pastaları tercih ediyor. Eh ben de onun sevdiği gibi bir şey yapmak istedim tabii. En sevdiği iki lezzet olan çikolata ve bademin yoğun olduğu bir pasta yapmaya karar verdim. Tam olarak neler koyacağıma karar vermemiştim, biraz doğaçlama gelişti o kısmı. Sonuçta istediğim gibi bir pasta oldu ve doğum günü sahibi de çok memnun kaldı :) Bu pastayı sıkça yapacağıma eminim, çünkü ben de acıbadem ve çikolatanın birleşimine pek karşı koyamıyorum.
Pandispanyayı yapmak için Söke’nin çıkardığı hazır pandispanya karışımını kullandım. Buna sadece yumurta ve süt ekleyince pandispanya hazır oluyor. Tabii siz sevdiğiniz bir tarifi kullanarak pandispanyanızı hazırlayabilirsiniz. İçine 3 kaşık kakao ve acıbadem aromalı hazır kahveyi ekleyip karıştırdım. Önce yumurtaları çırpıp, süt, kakao ve kahveyi de onunla çırptıktan sonra un karışımını ekledim. 22 cm çapında kek kalıbını yağlayıp biraz un serptikten veya yağlı kağıtla kapladıktan sonra karışımı içine döküp 170 derece fırında yarım saat kadar pişiriyoruz. Pişince alıp soğumaya bırakıyoruz.

Krema olarak çikolata ganaj kullanmayı tercih ettim, dediğim gibi yoğun çikolatalı olmasını istemiştim. Bu durumda en uygun seçenek ganaj oluyor bence. Sıvı kremayı ısıtıyoruz ama kaynamamsına dikkat etmek gerekiyor. Kaynamadan hemen önce altını kapayıp küçük parçalara ayırdığımız çikolatayı içine koyup eriyene kadar karıştırıyoruz. Bu aşamada ne kadar fazla kakao oranı olan çikolata kullanırsınız, ganaj o kadar lezzetli olacaktır. Ben kuvertür kullandım. Ganajın içine de 1 kaşık kadar likör ekledim. Kremayı soğumaya bırakıyoruz. Bu aşamada çok sıvı halde oluyor, biraz sertleşmesini bekliyoruz. Sürülebilecek kıvama gelene kadar soğuması gerekiyor.

Soğuyan pandispanyayı ikiye bölüp bir bardağa iki kaşık kahve koyup biraz sıcak suyla çözüyoruz ve gerisini sütle dolduruyoruz. Likörü ekleyip karıştırıyoruz. Bu karışımla kekin altını ve üstünü iyice ıslatıyoruz. Ben yine acıbadem aromalı kahveden kullandım. Aromalı hazır kahveleri Kahve Dünyası’ndan alıyorum. Dilerseniz 3’ü 1 aradalardan da kullanabilirsiniz. Islattığımız keke bolca ganaj sürüyoruz.
Badem krokanı kendiniz de hazırlayabilrisiniz, ben Koska’nın badem krokan barlarından aldım. Süper marketlerde bulabilirsiniz. Krokanı kıyıp kremanın üstüne koyuyoruz. Kekin üstünü de koyduktan sonra pastanın her yerini kremayla kaplıyoruz. Üstünü file bademle süslüyoruz. En az iki saat dolapta bekliyor ve pastamız hazır :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

10 Comments:

Anonymous Adsız said...

Sevgi dolu pastam için bir kez daha çok teşekürler bebeğim...

12:31  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

şahane görünüyor. Ellerinize sağlık...

sımsıcak sevgilerimle...

20:14  
Blogger Nezaket said...

Hmmm, sinavlar bitmis, yeni tarifler eklenmis siteye. Tugce ellerine saglik, pasta sahibinin de dogum gunu kutlu olsun :)

00:47  
Blogger Betül said...

Merhaba Tuğçe...Ne hoş bir pasta bu böyle bende çikolata ve bademe bayıdığım için çooook beğendim
Sevgiler..

16:25  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler :)
nezaket,
sınavlar bitti, tatil bile bitti ;) tarfiler eklendi, kilolar da ekldendi :) eh ne yapalım heb bir bahanemiz var elde değil yapmamak.
betul,
madem sen de benim gibi bu lezzetleri seviyorsun, denemeni öneririm bu pastayı. yaparsan ne düşündüğünü yaz olur mu :)

09:12  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe,

Pastan çok lezzetli görünüyor.
Çok değişik ve güzel tariflerin var. Seni zevkle takip ediyorum.
Geçen gün keyif dilimlerini denedim süper oldu, harikasın.
Sevgiler,

10:25  
Blogger tugce:-) said...

burçin,
teşekkür ederim. deneyip beğenmene çok sevindim :) güzel sözlerin sabah neşesi oldu bana, artık bugünüm bu keyifle çok güzel geçecek :)

10:35  
Blogger limoncicegi said...

Yahu tarifine bir bardak dolu dolu ask da ekleseydin. Boylece neen bu kadar guzel oldugunu da bilirdim :))

11:18  
Blogger Nukhet said...

Merhaba Tugce

Bu sabah bloglari gezerken senin bu pastani gorunce cok sasirdim. Cunku aksam gec saate kadar tam da benzeri bir pastayi kotarmak icin ugrastim. Bol cikolatali, bademli, icinde acibadem aromasi ve tozu olan kocaman bir pasta yaptim bir arkadasima. Daha once hic bademli pasta yapmamistim senin bu yorumundan sonra aksami iple cekiyorum tadina bakabilmek icin. Ellerine saglik, Sevgiler

10:30  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:40  

Yorum Gönder

<< Home