22 Mart 2007

KAKAOLU VE KAHVELİ KURABİYE


6 çorba kaşığı sıvıyağ
2 bardak toz şeker
2 bardak un
2 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
½ bardak kakao
2 kaşık kahve
3 yumurta

Kurabiye yapmayı ve evde kurabiye durmasını çok severim. Evde her zaman çayın kahvenin yanına atıştıracak bir şeyler olması hoşuma gidiyor. Veya basitçe içindede ev yapımı kurabiyeler olan bir evde olmak hoşuma gidiyor, bilemiyorum. Ama kurabiyelere konana çokça margarin veya tereyağı beni sıkça kurabiye yapmaktan alıkoyuyor. İçine o kadar katı yağ koyduktan sonra biraz suçluluk hissetmeden yemek mümkün olmuyor :) Yemeklerini hep zeytinyağıyla yapan biri için bu kadar margarin kullanımı bir sorun oluyor tabii. Fakat geçenlerde sıvıyağla, hem de oldukça sıvıyağla yapılan bir kurabiye tarifi buldum. İçine biraz da kahve ekledim. Sonra kurabiye kavanozunda yerlerini alıp mutfağımı daha eğlenceli hale getirdiler :)

Öncelikle sıvıyağ ve tozşekeri mikserle çırpıyoruz. Az yağ ve çok şeker olduğu için iyice kremamsı bir kıvama gelecek. Un, kakao, vanilin ve kabartma tozunu bir kaba alıp karıştırıyoruz ve ortasına havuz açıp yumurtaları, yağ karışımını ve bir kaşık sıcak suda erittiğimiz kahveyi koyuyoruz. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Bildiğimiz hamur kıvamından daha yapışkan bir halde kalıyor. O yüzden hamurdan parçalar koparmadan önce küçük bir kaseye un koymanızı öneririm. Yoksa gittikçe daha çok elinize yapışıyor. Elimizi ara sıra hafifçe unlayarak hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Yağlanmış veya fırın kağıdı serilmiş tepsiye diziyoruz. Kabaracakları için aralarında mesafe bırakmaya dikkat edin. 180 dereceye ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişiriyoruz. Üstleri çatlak çatlak olunca bilin ki pişti.
Soğumasını beklemeden ılık servis yapabilir veya yiyeceğiniz zaman hafifçe ısıtabilirsiniz. Soğuk da yiyebilirsiniz. Yanına bir bardak kahve ve bir arkadaşla hoş bir sohbet de eklendi mi kurabiyeleriniz tadını tam anlamıyla çıkarmamak için hiçbir sebep kalmıyor :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

18 Comments:

Blogger Özlem said...

Sevgili Tuğçe, kurabiyelerin margarinli olması konusunda çok haklısın . Ben de seninle aynı fikirdeyim. Kurabiyeler ve tartların maalesef hep margarinle olması beni de tedirgin ediyor. Bu yüzden de senin yaptığın zeytinyağlı bu kurabiyeler şimdiden favorilerim arasına girdi. Ellerine sağlık .

Sevgiler.

23:03  
Blogger tugce:-) said...

özlemcim,
umarım tadını da beğenirsin de nispeten gönül rahatlıyığla kurabiyeleri çaya banabilirsin:) tabii içine fındık fıstık ilavesiyle de damak zevkine daha uygun bir hale getirebilirsin;)

09:37  
Anonymous Adsız said...

Tugce merhaba, ne yazik ki sayfan ilk acildiginda tariflerin hemen okunmuyor, ilk önce tarifler bölümüne bakip sonra en üstteki tarife basinca tarifler görülüyor, sevgiyle tuba

10:41  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe'cim,
Sıvıyağ ile kurabiye fikrini ben de çok sevdim. Ellerine sağlık. Kavanozda senin mutfağını eminim çok güzel süslemişlerdir ama biz yakından görseydik sonra yerleştirseydin olmazmıydı :))Ayrıca Tuba'nın da dediği gibi sayfan açılınca yazı baya aşağıda kalıyor boş sayfa gibi duruyor. Bilgin olsun canım.
Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

13:12  
Anonymous Adsız said...

Tuğçeciğim, benim için kurabiye kavanozunda kurabiye görmek imkansız öyle özeniyorumki...

Ama bende eşimde sanki kurabiye kavaonozunda kurabiye beklerse olmaz üzülürler diye yaptığımız gün bitirmeye çalışıyoruz. Ee ozamanda malum :)) bende o yüzden tüm kurabiye tariflerinin yarısını dörtte birini yapıyorum. napalım :))

Bunlar süpper sıvı yağla olması daha bi güzel. Ellerine sağlık canımm...

misss.blogcu.com

16:58  
Blogger tugce:-) said...

herkese yorumları için teşekkurler:) bu sayfanın gorunumuyle ilgili sorunun nedenini anlayamıyorum. bazı bilgisayarlarda sorunsuz gozukuyor, bazılarında ise dediginiz gibi. ekran boyutuyla mı ilgili bilmiyorum. aklıma gelen birkaç seyi yaptım ama sonuc degismedi.umarım nedenini bulup düzeltebilirim.
zerrincim, az yapmakla en iyisini yapıyorsun, bende bazen oyle yapıyorum. yoksa hepsini yemek gerekiyor:-D eh onun da sonucu malum ;)

19:02  
Blogger kamiş said...

Tuğçe, ben de yiyemem tereyağlı margarinli kurabiyeleri. Ama bunu denemeli. Eline sağlık. Sevgiler

11:29  
Blogger Rakunt ideas said...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar.....

12:38  
Blogger Sibel said...

Ben de ben de! Kurabiye kavanozlarını ve içinde ev kurabiyesi olan evleri çook severim:)) Benim kavanoz bir süredir boş duruyor Tuğçecim, ben de artık yapayım, detoksum bitsin de hele. Çay kahve içmeyi bile özledim! Hele kurabiye düşünemiyorum bile.
Sevgilerimle..

14:13  
Blogger tugce:-) said...

kamiş, sanırım sıvıyağlo kurabiye fikri birçok kişiye çekici geliyor. umarım senin de kurabiye keyfini daha keyifli yapar:)
tuğba, teşekkür ederim :)
sibelcim,
eminim detoksun bittiğinde kendini o kadar iyi hissedeceksin ki çaysız, kahvesiz ve kurabiyesiz geçen günlerin önemsiz olacak. kurabiye kutların da daha sağlıklı ve zinde olan sahiplerini affeecektir eminim;)

19:57  
Anonymous Adsız said...

Selamlar. bir soru sormak istiyorum. kıvamları nasıl oluyor acaba kurabiyelerin? ağızda dağılan cinsten olur gibi durmuyor yağ miktarına bakınca ama emin olamadım. söyleyebilirseniz sevinirim. teşekkürler.

23:30  
Anonymous Adsız said...

bardak olarak su bardağımı emin olamadım

21:30  
Blogger tugce:-) said...

evet su bardağı :)

23:32  
Anonymous Adsız said...

bana da ağızda dağılıyor gibi gelmedi kıvamı hakkında bilgilendirirseniz sevinirim :)

22:26  
Anonymous Adsız said...

kurabiynn tadı gzl ama tepside çok yayılıyor acaba malzeme miktarlarındamı bi srnvar ? cvp verirseniz sevinirim.

23:05  
Blogger tugce:-) said...

kurabiye tarifini yazalı üç yıl olmuş. tesadüf ki bugun tekrar yapacağım. tekrar yaptıkatan sonra, sorunuza daha iyi cevap verebilirim. ama tarifte, hamurun kıvamının koyu olmadığı ve aralarında mesafe bırakılmasını yazmısım. demek ki yayılıyorlar. böyle kurabiyeler genelde çok yayılır,
biraz daha un koyarak daha yoğun bir hamur yapabilirsiniz.

10:45  
Anonymous Adsız said...

anladım teşekkrler :)

12:49  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:39  

Yorum Gönder

<< Home