04 Nisan 2007

BARBİ PASTA :)





Ben küçük bir kızken bir arkadaşımın doğum günü partisinde karşılaşmıştım ilk olarak Barbieli pastayla. Gözüme o kadar büyük ve muhteşem görünmüştü ki… Pastanın tadını filan hatırlamıyorum, hatta yeyip yemediğimi bile hatırlamıyorum :) Ama o bebeğe gözleri nasıl kilitlemişti onu çok iyi hatırlıyorum. Aynı bakışları geçtiğimiz hafta sonu bir grup kız çocuğunun yüzünde gördüm. Ben nedense çocukluğumu hiç unutmadım. Hissettiklerim, düşündüklerim yıllarla kaybolmadı. Şimdi biraz güldürüyorlar beni tabii ama çocukları çok iyi anlamamı da sağlıyorlar.
Bu pastayı canım, biricik minik kuzenim Çağla’m için yaptım. Yapmadan önce bir sürü resme baktım, bir çok sitedeki talimatları okudum, renkler, desenler düşündüm. Sonuçta hepsi kendiliğinden gelişti, baktığım hiçbir şeye benzemeyen, o anda içimden geldiği gibi şekillene bir pasta oldu. Bu pastayı yapmak için İzmir’e gittim. Önce Eminönü’nde alışverişler yapıldı, kekler paketlendi… Uçağa bilinip prenses kıyafetli bir küçük hanım tarafından karşılanınca tüm yorgunluk unutuldu. Doğum günü gecesi Le Cigale’de yemekler yendi, bu arada Çağla hanım kucağımda uyudu :). İzmir’e gideceklere Fransız Kültür Merkezi’nin bu restorandı şiddetle tavsiye olunur:) Önceki İzmir yazımda da bahsetmiştim.
Gece eve dönünce 1.30’a kadar pasta yapıldı ki ertesi gün süslemeye hazır olsun. Bu pastayı yapmayı en az iki güne yaymak gerekiyor. Üç gün daha da iyi. Pasta için altı kat pandispanya kullanıyoruz, yani ikiye bölünmek üzere üç kek hazırlamamız gerekiyor. İstediğiniz kek tarifini kullanabilirsiniz. Buna vakit yoksa hazır da alabilirsiniz. Kekler soğuduktan sonra (bu 3 günlük yapım sürecinin 2. günü oluyor) krema ve iç malzemeyle pasta haline getirmek gerekiyor. Ben birebir ölçüyle (400 gr. kuvertür, 400 gr. sıvı krema) çikolata ganaj hazırladım. Kremanız ne kadar kıvamlı olursa o kadar iyi, aksi takdirde süsleme için kullanacağımız şeker hamurunu eritebilir. Çocuklar için yapılan pastalarda mümkün olduğu kadar basit ve alerji yapma olasılığı az malzemeler kullanmakta fayda olduğundan kremaya muz ve damla çikolata eşlik etti. Nesquick’li sütle pandispanyaları ıslatıp her kata ganaj, muz, damla çikolata (muzların üstüne biraz daha ganaj sürüyorum ben) koyuyoruz.
Ama bu şekli nasıl veriyoruz? Aslında o kadar çok yöntem varmış ki. Ama ben en kolay ve risksiz gözüken yöntemi tercih ettim. İki pandispanyayı diğerlerinden daha küçük olacak şekilde etrafından küçülttüm. Böylece ikisi daha küçük yuvarlaklar olan 6 kat pandispanya oldu. 4 katı üst üste dizdikten sonra daha küçük iki katı da ortalayarak üstlerine koydum. Bu şekilde dolaba kaldırdım.
Diğer gün kreması sertleşmiş ve iyice yerleşmiş olan pastayı alıyoruz. Ortasına dibine kadar gelen bir delik açıyoruz. Tırtıklı bir bıçakla rahatça yapabilirsiniz. Bu çukura barbiyi koyacağız. En üste kekin etrafından kalan parçalarla deliğin etrafında minik bir kek tabakası daha koydum, böylece eteğin bel kısmı daha ince gözükecek.

Şeker hamur süslemesi için eteğin ana renginde hazır şeker hamuru (benimki pembeydi) ve süslemeler için beyaz şeker hamuruyla gıda boyaları gerekiyor. İnci şekerler, kurabiye süsleri de renk katıyor. Pembe hamuru nişasta serpilmiş bir yüzeyde açtıktan sonra (çok ince olmayacak) kekin üstüne yerleştiriyoruz, bu sırada eteğe hafif kıvrımlar verebilirsiniz. Dilediğiniz şekilde süsledikten sonra deliğin üstüne gelen şeker hamurunu kesip belden altını streç filmle sardığımız bebeği pastanın içine yerleştiriyoruz. Böylece pasta kesilirken kızımız bebeğiyle hemen oynayabilecek gibi temiz kalmasını sağlıyoruz.
Önemli bir nokta bebekli pastanın üstüne mum koymamak çünkü saçların tutuşma tehlikesi var. O yüzden pastanın altına koyduğumuz tabana biraz şeker hamuruyla mumları koyacak yerler hazırlamak da fayda var. Ben rakamlı mum kullanarak tek mumla işi hallettim :)
Bebeğin tabanını ise Koçtaş’tan aldığım köpük straforla yaptım. Renkli kağıtlarla kaplayabilirsiniz. Ben önüne küçük pembe bir bahçe yaptım, şeker hamurundan çiçeklerle :)
Sonuçta pasta içeri girdiğinde tüm çocukların heyecanı öyle güzeldi ki hemen pastayı kesmesek ne olurdu bilemiyorum :).
Uzun sürdü ama o sevince değerdi :) Çocuklar “prenses pasta” dediler, Çağlacığım da “ben barbienin eteğini yedim” diye gezindi bütün akşam.
Yapamayacağımdan çok korkmuştum ama zaman alıcı olması haricinde bir zorluğu yokmuş. Korkmadan küçük prenseslere yapabilirsiniz:)

Etiketler:

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe,
Pastan çok zarif ve şık olmuş gerçekten. Eminim tadı da çok güzeldir. Çok beğendim. Ellerine sağlık. Sevgiler,

16:39  
Blogger tugce:-) said...

teşekkür ederim burçin :) beğendiğine çok sevindim. insan kendi yapınca güzel olup olmadığına emin olamıyor;) başkalarından güzel olduğunu duymak çok keyifli oluyor.
teşekkürler

10:05  
Blogger kamiş said...

Tuğçe pastan harika olmuş, çalışması da zevkli geçmiş herhalde :) Seni sobeledim canım, müsaitsen tabiki :)

23:04  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe barbi pasta çok güzel olmuş tadıda en az görüntüsü kadar güzeldir eminim emeğine sağlık sevgiler.

16:14  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Tuğçe'ciğim,
Seni sobeledim canım. Ayrıntılar yeni blogumda :))

01:04  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:39  

Yorum Gönder

<< Home