25 Nisan 2007

REÇELLİ KURABİYE (sakız reçelli :) )


Damla sakızının tadı bir başkadır. Sevenler çok sever ve sakızlı bir şey gördüklerinde mutlaka tadına bakar, sevmeyenler ise azıcık bile olsa tadını fark eder ve genelde boğazlarını yaktığını söyler. Ben sevenlerdenim. Ve ne zamandır sakız reçelimi kullanmak için reçelli kurabiye yapmak istiyordum. Sonunda kolay bir tarif buldum ve işe koyuldum. Ama tarif tutmuyordu. Ortasına reçel koymak için çukur yapmayı bıraktım yuvarlanamıyordu bile, ufalanıyordu. Ben de reçelden vazgeçip yuvarlak kurabiyeler yapabilecek şekilde modifiye ettim tarifi. Tepsiye dizdikten sonra baktım çukur yapınca dağılmıyor, reçel de koydum :) Sonuçta tadını çok beğendik, reçelli veya reçelsiz bundan sonra sıkça yaparım diye düşünüyorum. Gerçi yapalı birkaç hafta oldu ama yazmaya ancak vaktim oldu ;)Tarif şöyle:
125 gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un
Çok az süt (2 kaşık kadar)
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çorba kaşığı hindistan cevizi
1 çay kaşığı tarçın
1 çorba kaşığı sakız reçeli veya bir parça damla sakızı


Asıl tarif un kısmına kadardı. Bütün malzemeyi yoğuruyorsunuz. Tabii margarin oda sıcaklığında. Hamur ufalanınca biraz süt ekledim bir araya getirmek için. Kabartma tozu, hindistan cevizi, tarçın ve sakızı da ekleyip hamura yedirdikten sonra yuvarlayabildiğim bir hamur oldu. Tabii siz kabartma tozunu unla beraber eklerseniz daha iyi olur. Hamurdan küçük parçalar alıp elinizde yuvarlayın ve fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizin. Reçelli yapmak isterseniz parmağınızla kurabiyelerin ortasında çukurlar oluşturun. 180 dereceye ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin. Çıkarıp soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra ortalarına dilediğiz reçellerden koyabilirsiniz. Ben sakız reçeli, çilek reçeli ve kakaolu sos (hazır satılanlardan) koydum ve üç çeşit oldu. Sakızlı ve kakao soslu olanları benim favorilerim oldu. Tabii herkes en sevdiği marmeladı koyup lezzetini kendine göre ayarlayabilir.
Afiye olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Eline sağlık Tuğçe. Kıtır kıtır ve reçelli olan şeylere bayılırım. Çok lezzetli görünüyor. Sevgiler,

23:06  
Blogger angel said...

merhabalar bloğunuzu yakından takip ediyorum.bende aranıza yeni katıldım.banada beklerim.kolay gelsin.....

00:05  
Anonymous Adsız said...

İşteeee o benim. Damla sakızı seven. Gördüğü heryerde ağzına atan kişiyim :))

Kurabiyeler tam benlik. Denemeliyim...

Çok teşekkürler... :)

21:24  
Blogger tugce:-) said...

burçinciğim umarım dener ve beğenirsin.
angel,
hoşgelin, umarım sana da güzellikler getirir blogun.
zerrin,
aynen ben de damla sakızlı birşey görünce almadan duramam. yoksa mutlaka sakız reçeli edin, kurabiyelere koyacak kadar kalırsa bir de böyle dene derim;)

19:01  

Yorum Gönder

<< Home