19 Şubat 2007

ÇİFTE MUZLU KEK



Kekler ve ben… Aslında bütün bu mutfak macerası keklerle başladı. Yapmayı ilk öğrendiğim ve en çok çeşitlemesini yaptığım şeydi kek. Her haftasonu sabah erkenden kalkar kek yapardım. Ailem her istediğinde, canım her sıkıldığında, arkadaşlarım her geldiğnide… Onlarca çeşit kek. Canımın çektiği, aklıma gelen herhangi malzemeyle bir sürü kek… Ama sonra bir baktım ki bu sitede hiç de o kadar fazla kek tarifi vermemişim. Şimdi bu etkinlik sayesinde, yeni denediğim ve çok da beğendiğim bir kek tarifi yerini alacak sitede. Çifte muzlu dememin sebebi, hem kek karışımında hem arasında muzlar olması. Bir başka ilginç özelliği de içinde süt olmaması. Umarım sizler de beğenirsiniz.

MALZEMELER:
3 muz
1 çay kaşığı limon suyu
1 kaşık şeker
75 gr margarin veya tereyağı
1 bardak şeker (tercihen kahverengi)
2,5 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yumurta
1 kase ceviz

Önce iki tane muzu eziyoruz. Kararmaması için biraz limon suyu ekleyip bir kaşık toz şekeri de ilave ediyoruz. Muzlu karışımı bir yana alıyoruz.
Bir tavada margarin ve şekeri bir arada ısıtıyoruz. Margarin eriyince ateşten alıp ılınmaya bırakıyoruz. Tarif kahverengi şeker öneriyor ama bizim evlerde beyaz toz şeker her zaman ve kolaylıkla bulunabilen bir şey olduğu için ben beyaz toz şekerle yaptım. Sonuçta hiç sorun yoktu. Ama kahverengi şeker kullanmak isteyenler eminim çok güzel sonuç alacaklar.
Bir kaseye un, kabartma tozu ve tarçını eleyerek koyup ortasına bir çukur açalım. Ilınan şeker-margarin karışımına yumurtaları ekleyip çırpalım. Sonra bu karışımı un karışımının ortasına koyup güzelce karıştıralım. En son ezilmiş muzu ilave edip bir kaşıkla iyice karıştıralım.

Artık yağladığımız kek kalıbına (yuvarlak (18 cm’lik) veya kare olabilir) karışımın yarısını döküyoruz. Kalan bir muzu dilimleyip ortasına diziyoruz ve üstüne cevizleri kırarak serpiştiriyoruz. Çok ince olmaması için ben elimle kırarak koyuyorum, böylece içinde ceviz olduğu anlaşılıyor :). Karışımın kalan yarısını da döktükten sonra önceden ısıtılmış 190 derecelik fırına koyuyoruz. Kabarıp üstü kızarana kadar yaklaşık 45-50 dakika kadar pişiriyoruz.


Fırından alınca soğuyana kadar kalıbın içinde bırakıp, daha sonra bir tabağa ters çeviriyoruz. Dilerseniz toz şeker ve tarçın serperek süsleyebilirsiniz. Sıcak veya soğuk yiyebilirsiniz. Isıtıp üstünde bir top vanilyalı dondurma koymak veya soğukken krema ile servis etmek çok hoş olur. Benden söylemesi :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

15 Comments:

Blogger kamiş said...

Mmmm muzlu kek.. Denemeli valla, çok güzel görünüyo. Ellerine sağlık :))

13:51  
Blogger limoncicegi said...

Her maerkete meyveli kek diye ciksamda hep kakao veya cikolatali malzemeler ile geri geliyorum. Simdi bile bunu kakolu yapsak nasil olur acaba diye dusunuyorum... Benim bu takintimi kenara birakirsak ellerine saglik..

14:09  
Blogger tugce:-) said...

kamiş, teşekkürler.
limon çiçeği,
aynı takıntı bende de var. muzların üstüne damla çikolatalar serpiştirmemek için kendimi zor tuttum :) ama bir dilimini üstüne nutella sürüp yediğimi itiraf edeyim :)

14:38  
Anonymous Adsız said...

merhaba
harika gozukuyor harika ellerine saglik super olmus..
asli

14:10  
Blogger Tijen said...

Yaşasın muzlu kekler!
Sevgili Tuğçe, ikimiz de muzlu lezzetleri seçmişiz. Ne güzeller ama değil mi?
Tijen

15:11  
Anonymous Adsız said...

canım muzlu kekek bayılırım...ellerğne sağlık...harika görünüyor...

http://leziz.blogcu.com

09:13  
Blogger tugce:-) said...

aslı, tesekkurler :)
tijen,
bence de çok güzeller :)sanırım ikimiz de mevsimin meyvelerini kullanmayı tercih ediyoruz :)
leziz, beğendiğine sevindim. umarım dener ve keyifle yersiniz :)

10:45  
Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Tuğçe,
muzlu kek harika bir tat bence. yapılışı da kolay görünüyor . ellerine sağlık

11:47  
Blogger aysun said...

meraba tugce,
evde bisr suru muz vardi.muz kurtarma operasyonum icin senin taktigini kullandim internetteki onca tarif arasindan:) gorunus olarak zaten harika bir sey oldugu kesindi ve denedim hemen. operasyon cok basarili gecti. harika bi kek oldu.gorunusu de lezzeti de kokusu da. ben ceviz olmadigi icin orta kata damla cikolata serpistirdim boylesi de harika oldu. simdiye kadar yaptigim en guzel en lezzetli kek oldu.ellerimize saglik. herkes bu keki yapmali diyorum. cok tesekkurler bizimle bu guzelligi paylastigin icin.

17:12  
Blogger tugce:-) said...

aysun,
yorumun beni ne kadar mutlu etti anlatamam :) beğendiğine çok sevindim. eminim damla çikolatalı da çok güzel olmuştur, ben de öyle yapayım bir dahakine:)ellerine sağlık...

20:33  
Anonymous Adsız said...

merhaba kek çok güzel oldu ellerinize sağlık yanlız benimki biraz kuru oldu neden olabilir sizinkide böyle oluyormu yada neden olabilir fikriniz varmı bu arada tarifleriniz çok güzel teşekkürler bu arada ben üstüne çikolata sos yaptım güzel oldu

17:47  
Blogger tugce:-) said...

güllü,
teşekkürler, begenmene çok sevindim :) benimki kuru olmuyor. hatta muzlardan dolayı hafif bir ıslaklıkbile oluyor. neden öyle olduğunu tahmin edemiyorum ama genelde olası sebepler, fırında fazla kalması veya malzemelerin oranında bir sorun olması olabilir. mesela un koydugun bardak buyuk olabilir, muzlar küçük olabilir. aslında tamamen tesadüf bile olabilir :) bir daha yaptığında hiç de öyle bir sorun olmayabilir.
çikolatalı sosla servis etmek, kuruluğun üstesinden gelmiştir sanırım :) çok güzl olduğuna eminim :)

09:07  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:42  
Anonymous Berfin said...

Merhaba,
Bugün Googlede muzlu kek tariflerini ararken sizin tarifinizi buldum ve hemen denedim. Gercekten muhtesem oldu. Bir tarafi muzdan dolayi islak bir tarafi ise normal kek harikaydi. Bende ceviz yoktu, ceviz yerine badem ekledim tadi güzeldi. Evdekiler herkes begendi.
Böyle güzel bir tarifi bizimle paylastiginiz icin Tesekkür Ederim.

16:41  
Blogger OndaGördüm said...

Merhaba, evdeki kararmaya yüz tutmuş muzlarımla bakışırken kek yapmaya karar verdim ve Google'a yazınca sizin tarifinizi denemek istedim.. Çok teşekkürler! Kek müthiş oldu..içi de öyle güzel pişti ki, pamuk gibi yumuşacık.. Elinize sağlık :)

18:16  

Yorum Gönder

<< Home