21 Ekim 2006

BAYRAM YAKLAŞIRKEN...


Bu hafta yeni bir yazı yazamadım. Yeni bir şeyler pişirmedim çünkü. Artık yoğunlaşan programım gittikçe zamanımı darlaştıracak sanırım. Gerçi eski bir arkadaşımla evdeki bir sürü malzemeyi birleştirip özetle kerevizli tavuk diyebileceğimiz bir yemek yaptık ve yaparken çok eğlendik. İçine o kadar ilgisiz gözüken malzemeler koyduk ki sonunda gülmeye başladık ama sonuçta çok da beğenerek yediğimiz bir yemek çıktı. ‘Resmini çekmeyelim mi?’ dedi. ‘Bu malzemem listesini gören yapmaya çekinir herhalde’ dedim. Şaka bir yana artık tadının neye benzediğini merak etmiştim :) Başka yemekler de yapmışımdır belki hatırlamıyorum. Kandilde de Kadir dedem için un helvası yaptım. Onu yapmaktan ve yemekten de keyif aldım. Ama un helvası tarifi kolayca bulunuyor değil mi? Bayram hazırlıklarına gelince…
Aslında biraz yalnız hissediyorum. Öyle olunca da insan çok şevk duymuyor belki. Aslında bir çok şey yapmak istiyorum ama… Şimdilik çok bir şey yapasım yok galiba ama yarın bu durum değişebilir bilemem ;) Yorgunluk, saat gibi etkenler benim mutfağa girmeme pek engel olmaz, hatta hiç olmaz. Ama bazen de insanın canı istemiyor. İşte o durumda yapacak bir şey yok. Pazartesi sabahı gelecek annem. Şimdilik kardeşimle iki bilgisayar önümüzde işlerimize verdik kendimizi. Yine de bir bayram havasıyla kardeşime seveceği tatlılardan aldım, yapmakla aynı değil ama olsun. Tabii pazartesi gününü normaldeki kadar kalabalık geçiremeyecek olsa da yine de gelenekleri sürdürmek hoşuma gidiyor. Toplanıp beraberce kutlamalar yapmak için her fırsatı değerlendirmek lazım zaten, değil mi? Yarın yapmayı düşündüğüm tatlılardan bazılarını daha önce yayınlamıştım. Bunları normalde bayramlarda babaannemim elinden yemeye alışığız ama bu sefer onlar da şehir dışında olacak. İkisini de tavsiye ederim. Bayramda değişik bir tatlı yapmak istiyorsanız bir göz atın derim.

Kabak tatlısı
Ceviz tatlısı (Bunu Fındık Zamanı için fındıkla yapmıştım, fındık yerine 8 kahve fincanı çekilmiş ceviz kullanınca ceviz tatlısı oluyor. Aynı şekilde antep fıstığı da kullanabilirsiniz)
Lokumlu Kurabiye (Bu da bana bayrama çok uygun bir ikramlık gibi geliyor, hem lokum hem kurabiye…)

1 Comments:

Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:13  

Yorum Gönder

<< Home