06 Eylül 2006

FINDIK TATLISI



MALZEMELER:
7 yumurta
2 fincan pudra şekeri
300 gr fındık
2 fincan un
1/2 fincan eritilmiş tereyağını
1 paket kabartma tozu
Şerbet:
3 bardak şeker
3,5 bardak suyu
½ limon

Babaannemin ünlü tatlılarından biri olan ceviz tatlısını fındığa uyarladım. Telefonda babaannemle acaba fındıkla olur mu konusunda yaptığımız toplantı sonunda bir denemek lazım kararına vardık. Denedim ve iyi ki de denemişim. Herkes çok beğendi. Tam bir bayram tatlısı olmuş dediler. Ağır gibi gözüken ama çok rahat yenen bir tatlı olması da ilgi çekici. ‘Ben hayatta yiyemem şimdi tatlı’ diyenlerin bile koca bir dilimi rahatça yiyebilmeleri bunun kanıtıdır :) Eğer siz de balıktan sonra mutlaka tatlı gerekir diyenlerdenseniz çok iyi gittiğini söylemeliyim. İftarda da oldukça rağbet göreceğine eminim.
Öncelikle yumurtaların beyazıyla sarısını ayırıyoruz. Beyazını kar haline getiriyoruz. Bunun yaygın bir tanımı da ‘kabı ters çevirdiğinizde düşmeyecek’ kıvamda olması.
En sonunda tüm malzemeleri birleştireceğimiz kap olacağından büyük bir kaba da yumurta sarılarını alın ve pudra şekeriyle iyice çırpın. Yarım fincan eritilmiş tereyağını da ekleyin ve çırpın.
Fındıkları ince çekin. Çekilmiş fındıktan 8 fincan kullanacağız ve ölçtüğüm kadarıyla bu 300 gram fındıktan çıkıyor ama esas ölçümüz 8 fincan çekilmiş fındık. Bir tabakta çekilmiş fındık, un ve kabartma tozunu harmanlıyoruz.
Bu fındıklı kuru karışımı yumurta sarısı karışımına ekleyip karıştırıyoruz. Bu noktada elinizde oldukça koyu kıvamlı bir karışım oluyor. Üstüne de kar yapılmış yumurta beyazını ekliyoruz ve mikserle çırpıyoruz. Yumurta beyazlarını ekleyince normal kıvama geliyor :)
Büyük, yuvarlak bir fırın kabını (cam tart kalıbının büyük olanı) çok az tereyağıyla yağlayıp un serpiştiriyoruz ve karışımı içine aktarıyoruz. Isıtılmış fırında 200 derecede 40 dakika kadar pişiriyoruz.
Fırında o pişerken bir tencerede şerbeti hazırlıyoruz.
Bu tatlının yapımında değişik olan bir şey de sıcak tatlıya sıcak şerbet dökecek olmamız. İçine bıçak batırdığımızda temiz çıkınca olduğunu anladığımız keke sıcakken kaynar şerbeti döküyoruz. Hemen şerbeti çekiyor ve fındık tatlımız da hazır oluyor. Ben soğuk yenmesini tavsiye ederim. Soğukken gerçekten çok güzel oluyor. Üstüne çekilmiş fındık serpip kaymak veya kaymaklı Maraş dondurmasıyla servis yapıyoruz. Ben dondurmayı tercih ediyorum.
Dediğim gibi arkadaşlarım bunun tam bir bayram tatlısı olduğunu söyledi yani önemli misafirlerinize yaparsanız olumlu tepkiler alacağınızı söyleyebilirim :) Ayrıca cevizle (ki ben şimdiye kadar hep öyle yemiştim, çok güzel oluyor) ve antep fıstığıyla da yapabilirsiniz.
Afiyet olsun!
(resim biraz karanlık kusura bakmayın, arkadaşlara yemeğe giderken yapmıştım ve sofrada servis yaparken resmi çektik ;) )

Etiketler:

11 Comments:

Blogger munevver said...

Sevgili Tuğçe,eline sağlık.Cevizle yapılan her şey fındıkla da yapılır.Neden olmasın.Bu tatlı da öyle olmuş,Not alındı.Hoşça kal!

14:51  
Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık, çok lezzetli olduğu kesin, kandilin mübarek olsun.

http://www.blogcu.com/pembeli

10:23  
Blogger ev perisi;) said...

Ellerine sağlık sevgili Tuğçe!
Bol kalorili ve de nefis gözüküyor...

21:47  
Blogger tugce:-) said...

tesekkurler hepinize.
munevver, ben de 'neden olmasın' dedim, oldu da. denersen haber ver :)
ev perisi, kesinlikle haklısın ;) gayet kalorili ve bu katagorideki hersey gibi cok lezzetli. eh n'apalım, biz de uzun aralarla yaparız di mi?

18:54  
Blogger Tijen said...

tugçe'cigim,
münevver'in kuzeni oldugunu bilmiyordum. eminim çok güzel bir mekandir yarattiklari. bir gün ben de gidip görebilmeyi çok istiyorum!
tatli için ellerine saglik..
tijen

15:56  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler tijen.
gerçekten çok güzel bir yer, en azından bize çok iyi geldi :)

10:43  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Ellerine saglik Tugce tatlin cok güzel görünüyor Ramazanda mutlaka yapicam..Bu arada ben geldim yine aranizdayim:)

09:54  
Blogger Tijen said...

Tugçe'cigim,
www.iskenderiye.com sitesinin alt sitesi olan www.gurme.net haziran 2005’ten beri sitelerimizde yazdigimiz tüm yazi ve resimleri (bir bes on degil çogumuzun. Sen de buna dahilsin!) oldugu gibi sitesine kopyaliyor ve bunu daha çok okur çekmek, dolayisiyla daha çok reklam almak için yapiyor. Bunu tesadüfen farkettim ve hemen sitemde duyurdum. İstersen www.mutfaktazen.blogspot.com da ayrintilar var. Sikayetimi info@iskenderiye.com adresine bildirdim, yazdigim mektubun örnegini de bir önceki yazimda verdim. Lütfen hem sitelerimizde yeni birer yaziyla (otomatik olarak alindigina göre bu yazilar da kendi sitelerinde çikacak ve kendi hirsizliklarini kendi sitelerinde duyurmalarini saglayacaktir) durumu bildirelim, hem de ilk gününden itibaren tüm yazilarimizin sitelerinden çikarilmalarini isteyelim. Destegin için tesekkürler,
Tijen
(Okurlarimizdan ricam yukarida verdigim info ile baslayan internet adresine sizlerin de sikayetlerinizi iletmeniz. Ben tüm site sahiplerine ulasamayabilirim ama ne kadar kalabalik olursak o kadar güçlü oluruz.)

11:26  
Blogger tugce:-) said...

elçin hoşgeldin, ne zamandır bakıp dutruyordunm sitene acaba geldi mi diye, sesini duymak güzel :)
tijen,
haber verdigin icin cok tesekkur ederim. hemen bakıyorum. insanlar da saygı gelişmeden bu işlerin önune nasıl geçecegiz bilmiyorum. ama elimizden geleni yapalım.

13:01  
Anonymous Resimli Yemek Tarifleri said...

Ellerinize sağlık. Böyle güzel tarifler görmek beni yemek yapmaya teşvik ediyor.

11:07  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:19  

Yorum Gönder

<< Home