12 Ekim 2006

BENİM KÜÇÜK PASTAM


Küçük pasta için sufle kabında pişirdiğimiz keki üçe bölelim. Kekiniz ince olduysa ikiye de bölebilirsiniz. Her katını "Çilekli Çikolatalı Pasta" ile aynı şekilde ıslatıp, krem şanti ve çilekle kaplayarak hazırladıktan sonra üstüne ve yanlarına da biraz şantiyle kaplayalım. Süslemek için hazır şeker hamuru, sarı gıda boyası ve inciler kullandım. Bunların hepsini Eminönü’ndeki Nüans’tan aldım. Mısır Çarşısındaki Kuru Kahveci Mehmet Efendi’yi sağınıza alıp dümdüz yürüdüğünüzde dükkanı sağınızda göreceksiniz. Hazır şeker hamurunun kullanılabilir hale gelmesi için önce biraz yoğurmak gerekiyor. Yoğurduğunuzda hamurun yumuşadığını ve şekil verebileceğiniz yumuşaklığa geldiğini göreceksiniz.



Ben küçük bir pastada yaptım ama bu örtü desenini büyük bir pastada da kullanabilirsiniz. Pastanızın boyutu ne olursa olsun pastanın çapının iki katı büyüklükte bir hamur açmanız gerekiyor. “Benim küçük pastam” için avucumu dolduracak kadar şeker hamuru yeterli oldu ;) Pudra şekeri serptiğiniz tezgahta hamuru rahatça açabilirsiniz. Kenarlarını bıçakla keserek düzgün bir yuvarlak elde edin ve hamuru pastanın üstüne yayın. Kenarlarından sarkan hamurun birkaç yerini kıvırarak örtü görünümünü elde edin. aslında hamuru pastanın üzerine yaydığınızda eleriniz kendiliğinden doğru şeyi yapıyor, kolay gözükse de gözükmese de o deseni nasıl vereceğinizi kendiliğinden buluyorsunuz. Söylediğimi gibi ben de ilk defa yaptım :)
Az miktarda şeker hamuru alalım. Kürdan ucuyla sarı boyadan alıp bir damla su damlatalım ve yoğuralım. Sarı hamuru da pudra şekeri serpilmiş tezgahta açıp kurabiye kalıplarıyla kelebek şekilleri keselim. Kelebeklerin altını biraz ıslatarak veya yumurta akı sürerek örtünün kıvrık yerlerini arasına koyalım. En son pastanın üzerine ıslak bir fırçayla su sürelim. Bu hafifçe ıslatma işlemi hamurda kalan pudra şekerlerinin görüntüsünü düzeltiyor ve hamurun biraz parlamasını sağlıyor. Ortasına hamurdan yaptığımız gülü koyalım ve en son imcilerle süsleyelim. Hamurdan çiçek yapmak için çocukların oyun hamurlarına el koyup denem yapmak en iyi yöntem. Beğendiğiniz çiçek motifini bulunca şeker hamuruyla tekrarlayabilirsiniz :) Herkese bir porsiyonluk kendilerine özel pastalar verme fikri oldukça hoş geldi bana. İşte bu da benim küçük mutfağımın küçük kutlama pastası ;)

Etiketler:

12 Comments:

Anonymous Adsız said...

bu çok güzel olmuş ama

16:35  
Anonymous Adsız said...

Tugce,RSS ayarlarini short'a getirsen ya da kapatsan Gurme.net'e bir nebze engel olmus olacaksin, aksi takdirde sayfan oldugu gibi oraya cikiyor !!!

01:54  
Blogger Çileksuyu Sibel said...

ok seker olmus canim ellerine saglik..ben pes ettim suslu pasta yapiminda artik:)

21:09  
Blogger tugce:-) said...

ayarlarımı değiştirdim. sanırım bundan sonra olduğu gibi çıkmayacaktır. uff çık sıkıldım bu hırsızlardan, yazdığımı kim ne kadar çalıyor diye bakınmak zorunda kalmamalıyız degil mi? neyse hiç değilse biraz engellemeşizdir umarım.
sibelcim,
hiç yakıştı mı şimdi sana pes etmek :) senin de süsleme konusunda zorluk çekeceğini hiç sanmıyorum :)

13:59  
Blogger Ferhanca said...

Tugçe, harıka gorünüyor.ellerıne saglık. porsuyonun kucuk oluşuda şirin olmuş .sevgiler FERHAN

21:39  
Blogger evren said...

pasta konusunda giderek uzmanlasmisa benziyorsun , blogunun birinci yasi kutlu olsun tugcecim. pasta cok guzel gorunuyor, eline saglik

20:43  
Anonymous Adsız said...

pudra şekeri yerine nişasta daha iyi sonuç veriyor birde öyle deneyin. eda.s.

23:39  
Blogger Beyhan said...

Kandiliniz mübarek olsun.

16:42  
Anonymous Adsız said...

Merhaba;
ben kızınızın arkadaşının (aslı)arkadaşıyım :) pasta börek işine meraklı olduğumdan arkadaşım sitenizi tavsiye etti. gerçekten kalpten kutluyorum. benim bir sorum var: bu şeker hamuru icing gibi mi oluyor? yani yumuşak mı kıtır mı? kıtır yapmak için ne yapmam gerekir? ben kurabiye üstüne sert istiyorum da..

şimdiden teşekkürler :)

01:45  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
hımm sanırım bir karışıklık olmuş, benim kızım yok, olsa da ancak emekliyor olabilirdi :) ama bu küçük karışıklık sizi mutfağıma misafir etmiş,ne de iyi etmiş ;) şeker hamurunu kurabiye süslemek için kullnamak pek uygun değil sanırım, ben hiç böyle bir tarif duymadım. kurabiye kaplamak için dediğiniz gibi icing kullanmak gerekir. şeker hamuru biraz kalınca bir şeydir, ve içinde katkı malzemeleri olduğu için yemek istemeyenlerin pastanın üstünden kolayca kenara itebilidiği bir şeydir :) icing'in içeriğinde katkı malzemesi olmadığından rahatlıkla yenir (gıda boyasını saymazsak tabii)
icing'lerin de çeşitleri vardır, kurabiye için en çok tercih edilen ve en iyi sonuç veren royla icing dir. 2 büyük yumurtanın beyazı, 2 kaşık limon suyu,330 g elenmiş pudra şekeriyle yapabilirsiniz. önce yumurta ve limon suyunu karıştırıp, sonra şekeri ekleyip mikserle çırpın. bunun kıtırlığıyla ilgili ayarlama yapmak çok mümkün değil çünkü öncelikli amcımız icing'in kurabiye üzerinden akmayacak ama kolayca sürülebilecek kıvamda olması. bu tarifle iyi bir sonuç elde edebilirsiniz ama eğer çok akışkansa biraz pudra şekeri ekleyebilirsiniz. ılık kurabiyelere sürüp en az birkaç saat ama ideal olarak gece boyunca kurumaya bırakırsanız süslü kurabiyleriniz olur. :)bir önemli noktada yapar yapmaz kullanmanız gerekiyor, hemn kuruyup katılaşacaktır çünkü.
umarım yardımcı olabilmişimdir.

12:24  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:14  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:14  

Yorum Gönder

<< Home