01 Kasım 2005

LOKUMLU KURABİYE

Malzemeler:
200 gr tereyağı (bu çok ağır geliyor bana, ben tereyağı tadındaki margarinlerden kullanıyorum)
200 gr krema (marketlerde satılan, bildiğimiz hazır süt kreması)
Aldığı kadar un


Yapılışı:
Ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur elde edinceye kadar un ekleyin. (Bu sefer yaparken unu bardakla ekledim ve 2,5 bardaktan biraz fazla un aldı) Yoğurup parça parça 70 mm kalınlığında açın. Çok ince açarsanız hamurunuz hemen yanar çünkü çabuk pişen bir hamur bu. Kare kare kesip arasına lokum koyduktan sonra iki ucundan karşılıklı katlayın. Un serpilmiş tepside hafif ısıda pişirin (100 derece gibi). Fırının ısısı çok sıcak olursa lokumlar fazla eriyip tepsiye yayılıyor. Etrafındaki kurabiye pişene kadar fırında duruyor ve bu da yaklaşık 10 dakika sürüyor. Kurabiyeniz rengini alınca fırından çıkarın. Sonra tabağa alıp üzerine bol pudra şekeri serpin.

"Bunun resimlerini bayramdan önce ekleyecek vaktim olur mu bilmiyorum ama bayramda ikram etmek için yapmak isteyenler olabileceğini düşünerek tarifi yazmak istedim. Bence şeker bayramına çok yakışan bir tat, ne dersiniz?" diye yazmıştım dün, şimdi resmini de ekliyorum. Herkese iyi bayramlar :)

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Sevgili Tugce, ne kadar ilginc bir tarif bu boyle; hele benim gibi degisik seyler denemeyi seven biri icin..anladigim kadariyla hamura hic seker koyulmuyor-lokumun sekeri yeterli oluyor yani ve katlamasi da 4 koseyi birlestirip bohca gibi degil de sadece karsilikli 2 koseyi birlestirip bir cesit iki ucu acik sepet gibi oluyor. dogru anlamis miyim? Tum sevdiklerinle güzel bir Ramazan Bayrami gecirmeni dilerim.
Sevgiyle..Yasemin I.E.

10:12  
Blogger tugce:-) said...

Evet, ayen öyle. Lokumun şekeri ve üstüne serpilen pudra şekeri son derece yeterli oluyor.Katlamayı da ben iki ucundan yapıyorum, lokumlar da görünüyor. Tabii küçük kare lokumlar kullanırsanız bohça gibi de katlayabilirsiniz. Tamamen zevkinize kalmış. Ama bana tarifi veren arkadaşım böyle yapıyordu, ben de öyle devam ediyorum :)
İyi bayramlar

10:47  
Blogger Sibel said...

Tuğçe çok güzel kurabiyeler bunlar. Ancak bakma fırsatım oldu benim:) Ellerine sağlık, tam da bayramlıkmış bunlar hahikaten!

12:51  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:16  

Yorum Gönder

<< Home