12 Ekim 2006

ÇİLEKLİ ÇİKOLATALI PASTA


Malzemeler:
Pandispanya:
175 gr tereyağı veya margarin
3 yumurta
175 gr toz şeker
175 gr un
1 paket kabartma tozu
3 kaşık kakao
1 kaşık portakal kabuğu rendesi
İçi:
Çilekli krem şanti
2 kaşık ahududu veya çilek reçeli
1 çay bardağı süt
200 gr çilek
1 kaşık Hindistan cevizi rendesi (isteğe bağlı)
1 paket çilek dolgulu milka

10 Ekim’in siteyi açışımın birinci yıldönümü olduğunu gördüğümde bir pasta yapmak istedim. Ama ancak akşam eve döndüğümde yapabilecektim. O yüzden markete girip o anda neli pasta yapacağıma karar vermeye çalışarak uygun gördüğüm malzemeleri almaya başladım. Bu arada Creme Yogo diye bir ürün gördüm. Belki önceden de vardı ama hazır karışımları çok sık almadığım için daha önce görmemişim. Yine de aceleniz olduğunda çok işe yaradıkları kesin. Pasta için creme yogo’yu denedim fakat krema için yeterli kıvamı olmadığını düşünüyorum o yüzden krem şanti kullanmanızı öneriyorum.
Şeker hamuruyla süsleyeceğim bir pasta yapmak istemiştim. Ama büyük bir pastayı süsleme işine girmek için zamanım olmadığını düşünerek hazırladığım pandispanya karışımından bir sufle kabına koyup küçük bir pasta keki ve gerisiyle de normal bir pasta keki hazırladım. Böylece küçük pastayla ilk defa kullanacağım şeker hamuruyla süsleme yapmak konusunda kendimi de denemiş olacaktım ve başaramazsam da bütün pasta değil sadece küçük bir pasta kötü gözükecekti :) Neyse ki sonuç hoşuma gitti, en azından beni eğlendiren bir şey oldu. Yani yukarıdaki ölçüler 6-8 kişilik normal bir pasta için ama hepsini sufle kaplarına koyup pişirerek herkesin kendi pastası olmasını sağlayabilirsiniz :)
Geçelim tarife… Pandispanya için eritip ılıttığımız margarinle şekeri çırpalım. Yumurtaları teker teker ve karıştırarak ekleyelim. Kakao ve portakal kabuğu rendesini de ekleyip karıştıralım. Un ve kabartma tozunu beraber eleyerek kaba ekleyelim ve karıştıralım. 175 gr un hemen hemen 1,5 bardak ediyor ama bardakların ölçüsü değişebildiğinden gramla yazıyorum. Bir bardak 125 gr un, 200 gr toz şeker alıyor. Ölçmenize yardımcı olabilir diye yazmak istedim. Pandispanya karışımını 180 dereceye ısıtılmış fırında 30-40 dakika kadar pişiriyoruz. Pişen keki fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.

Krem şantiyi sütle çırpıp hazırlıyoruz. Tadına değişiklik katması için çilekli krem şantiye ahududu reçeli eklemenizi öneririm ama yoksa çilekli reçel katarak çilek lezzetini de arttırabilirsiniz. Reçeli katıp çırptıktan sonra buz dolabına koyalım. Çilekleri küçük küçük doğrayalım. Dediğim gibi neli pasta yapacağıma alış veriş yaparken karar verdim ve manavda gördüğüm çilekler soru işaretlerini hemen kaldırdı. Ama pasta da çükolata olmazsa bana pasta gibi gelmiyor sanırım. O yüzden kekini kakaolu yapıp, meyveli keke uysun diye içine portakal ekledim. Çilekli pastanın içine ne koysam güzel olur diye düşünürken de çilekli milkayı gözüme kestirdim.

Soğuyan keki ortadan ikiye bölüp içini çilekli veya kakaolu sütle ıslatalım. Krem şantinin yarısını kekik içine yayıp üstüne dilimlenmiş çilekleri dizelim. Tat vermesi için üstüne biraz hindistan ceviz serptim ama yoksa sorun değil. Milkayı rendeleyip çileklerin üstüne serpiştirelim. Kekin diğer parçasını da biraz ıslatıp üstüne kapayalım ve kalan krem şantiyle üstünü ve yanlarını kaplayalım. Süslemek için renkli pasta süsünü üstüne serpip rendelenmiş çikolatayı kullanalım. Kalpleri şeker hamuruyla yaptım. Aceleniz var ve bu malzemeler yoksa krem şantini üstünü tekrar çileklerle kaplayarak da süsleyebilirsiniz.

Etiketler:

1 Comments:

Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:15  

Yorum Gönder

<< Home