07 Ekim 2006

RENKLİ KURABİYELER


Aslında kurabiye tarifinden çok bu kurabiyeleri yapma yöntemini anlatmak istiyorum. Benim canım renkli kurabiyeler yapmak istemişti. Kurabiyeleri yapıp daha sonra üstünü süslemek yöntemi daha yaygın olsa da hamuru renklendirilen kurabiyeler de ilginç oluyor bence. Çocukların partileri için veya hediye olarak hazırlamak için oldukça uygunlar gibi geliyor bana. Ben sadece renkli bir şeyler yapmak istedim kendimi iyi hissetmek için. Biraz maceralı oldu ya neyse :)
Bu kurabiyelerde kullandığım malzemeyi aşağıya yazacağım. Fakat istediğiniz kurabiye tarifini kullanarak bu yöntemle renkli kurabiyeler yapabilirsiniz. Dikkat etmemiz gereken tek şey içine koyacağımız tatların kurabiyeye renk vermemesi. Benim bulduğum tarifte nane esansı kullanılıyordu, ve bunun yerine isterseniz tarçın yağı kullanabilirsiniz diyordu. Tabii siz damak zevkinize göre, veya bulabildiğiniz malzemeye göre istediğiniz bir esansı kullanabilir veya limon kabuğu rendesi kullanabilirsiniz.
Malzemeler:
240 gr tereyağı
100 gr elenmiş pudra şekeri
1 yumurta
½ çay kaşığı esans
300 gr un
1 tatlı kaşığı vanilin
İki renk gıda boyası
(ikisinden de 1/2 çay kaşığı)
Öncelikle yağı çırpıyoruz. Bu işlem için ben genelde çatal kullanmayı tercih ediyorum. Bir tarifte “yağı çırpın” talimatını ilk gördüğümde “nasıl yapacağım şimdi bunu” diye biraz umutsuzluğa düşmüştüm. Ve hâlâ çok hoşlandığım bir aşama değilse de çatalla veya varsa mutfak robotuyla rahat oluyor. Daha sonra elenmiş pudra şekerini yağa ekleyip yine çırpıyoruz. Yumurtayı ekleyince biraz sıvı eklendiğinden artık rahat karışmaya başlıyor. Yumurtayla beraber istediğimiz esansı da ekliyoruz. En son unu ve vanilini ekliyoruz. Karıştırılamayacak kıvama gelene kadar mikserle karıştırmayı öneriyor tarif. Sonra artık iş ellere düşüyor, geri kalan unu yoğurarak ekleyip hamur kıvamına getiriyoruz. Artık kurabiyemizin hamuru hazır. Şimdi bu hamuru üçe bölüyoruz.
Bir parçasını olduğu gibi folyoya sarıp buzdolabına alalım. Diğer iki parçayı istediğiniz renkte gıda boyası ekleyip yoğuralım. Bunları da folyoya sarıp buzdolabına koyalım ve yarım saat dinlenmeye bırakalım. Yılbaşı için kırmızı ve yeşili, fanatikler için takım renklerini, mor-pembe gibi sevimli renkleri kullanabilirsiniz. Ben kırmızı ve maviyi karıştırıp mor hamur yapacak, yanına da pembe koyacaktım ama kırmızı yerine yanlışlıkla turuncu koymuşum, kahverengi bir hamurum oldu :) Böylece 70’lerden fırlamış gibi duran ama salonumun dekoruna son derce uyan turuncu-kahverengi kurabiyeler yapmış oldum.
Kurabiyelere şekil verme kısmına gelince… Hamurlardan uzun şeritler yapıp yan yana koyuyoruz. Sonra uzun şeridimizi birer parmak kalınlığında parçalara kesiyoruz. Her bir parçayı aldığımızda iki uçtaki renk birbirine değecek şekilde yuvarlıyoruz. Yani yan yana turuncu, kahverengi ve beyaz şeritlerimiz var diyelim. Turuncuyla beyazı birbirine birleştiriyoruz. Elimizdeki parçaya diğer elimizle bastırınca yayılıp yuvarlak bir kurabiye şeklini alıyor ve renkler birbirine karışmıyor. Sonra yiyenler bunları nasıl böyle ayarladın, hepsini aynı şekilde nasıl yaptın gibi sorular soruyor siz de sırıtıyorsunuz :) Fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizip 190 derecede 8-10 dakika kadar pişiriyoruz. Eğer daha küçük kurabiyeler istiyorsanız her hamur parçasını ikiye bölüp daha ince şeritler yapabilirsiniz. Veya biraz daha büyük kurabiyler yapıp altlarına bir çubuk koyabilir ve çocuklar için eğlenceli gözüken saplı kurabiyler yaratabilirsiniz. Ben denemek için kurabiyelerin bir kısmını yuvarlak hale getirdikten sonra kelebek şeklindeki kalıplarla kestim. Ama böyle hamur biraz ziyan oluyor ;) Tabii üç renkli kelebekler de güzel oluyor. Bunu yapmak isterseniz üç renk hamuru daha yassı şeritler haline getirip yan yana dizebilir ve üstünden kalıplarla kurabiyeler kesebilirsiniz.
Afiyet olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Çok şık olmuşlar:)

22:24  
Blogger munevver said...

Tuğçe,çok şirin görünüyor.Eline sağlık.

09:31  
Anonymous Adsız said...

beyendim.

22:17  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:16  

Yorum Gönder

<< Home