03 Ekim 2006

Türk Kahvesi ve Cevizli Kek


Geçen hafta evimden uzakta kaldım. Ama yine de ev sayılacak bir yerdeydim :) Zaten bir yerde mutfağa girip bir şeyler hazırlamaya başlayınca kendimi evde gibi hissederim ben, artık o yere yabancı değilimdir. Tatilde bile ilk önce ‘Mutfak nerede?’ diye sordum ;)
Geçen hafta çok sevdiğim ve yıllardır kopmadığım arkadaşım İpek geldi beni yalnız bırakmamak için, kahvemizi beraber içmeyi, saatlerce konuşmayı severiz. Eh bu durumda kahveye eşlik edecek bir şeyler hazırlayım istedim. Fotoğraflama imkanım olmadı ve biliyorum resim olmayınca tarifler pek ilgi görmüyor. Yine de Türk kahvesi ve cevizle yapılan bir kek tarifini paylaşmamak olmazdı değil mi? Hem ben siteyi kurarken biraz da doğaçlama yaptığım tarifleri yazayım da unutmayım diye yola çıkmıştım :) Kahvenin, çayın yanına yapar da yerseniz sizin de bir anınızı daha keyifli yapabilmiş olmanın mutluluğunu yaşarım, bu da yeter de artar bile :)


Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak toz şeker
½ bardak sıvıyağ
½ fincan süt
1,5 bardak un
1 paket kabartma tozu
1-2 çorba kaşığı Türk kahvesi
1 avuç ceviz
Kek kalıbı: dikdörtgen

Yumurta ve şekeri mikserle çırptıktan sonra yağı ekleyin. Un, kabartma tozu ve kahveyi beraberce eleyerek karışıma ekleyin. Kahvenin ölçüsünü kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Son olarak elinizle kırdığınız cevizleri karışıma ekleyin ve yağlanmış dikdörtgen kek kalıbına dökün. 180 derecelik fırında 30-35 dakika kadar pişirin. Keki fırından çıkardıktan sonra biraz ılınmasını bekleyin ve kalıptan çıkarın. Dilerseniz üzerine çikolata sosu dökerek servis edebilirsiniz.
Gördüğünüz gibi malzemesi az ve evde kolayca bulunabilecek şeylerden oluşan bir tarif. Acil durumlarda işinize yarayabilir :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Türk Kahvesi ve Ceviz Süper bir ikili bu hemen yapmalyım yoksa çatlar düşerim. elinize sağlık süper olmuş

15:17  
Blogger tugce:-) said...

tesekkur ederiim :) şimdiden afiyet olsun, umarım begenirsiniz ;)

15:51  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:17  

Yorum Gönder

<< Home