04 Ekim 2006

PEYNİRLİ RULO



Bunları da yine İpekcigimle uzun sürecek muhabbetlerimize eşlik etsin diye hazırladım. Çay yanına, akşam atıştırmasına, sabah kahvaltısına birebir. İlk defa denedim bu tarifi ve hem benim hem yiyenlerin hoşuna gitti. Önce hamur açmak gerekiyor diye biraz gözüm korkmuştu ama öyle zor bir hamur açma işlemi yokmuş, elle bile halloluyor. Tahmin ettiğimden kolay yapılıyormuş yani…
Malzemeler:
2 yumurta
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
200 gr margarin
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
4,5 su bardağı un
İçi:
200 gr beyaz peynir
Nane, kırmızı biber

Margarini eritip biraz ılınmasını bekleyelim. Yumurta sarılarından birini ayırıp derin bir kaba kalan yumurtaları, yoğurdu, sıvıyağ ve erittiğimiz margarini, tuzu koyup karıştıralım. Eğer hamur işlerinin daha az yağlı olmasını tercih ediyorsanız sıvıyağ miktarını azaltabilirsiniz. Kardeşimin çok beğeneceği gibi ama bana biraz yağlı gelen bir çörek oldu çünkü :) Siz de benim gibi yağ kullanma alışkanlığı olmayan biriyseniz miktarı azaltabilirsiniz yoksa bu ölçüler gayet lezzetli bir çörek yaratıyor. Un ve kabartma tozunu kaba ekleyip hamuru yoğurun. Hamuru kenara alıp 10-15 dakika dinlendirin.
İçi için beyaz peyniri ezip dilediğiniz baharatlarla karıştırın. Maydanoz, dereotu gibi yeşillikleri ince kıyıp peynire ekleyebileceğiniz gibi kuru baharatlardan da faydalanabilirsiniz. Nane ve kırmızı biber benim hoşuma gitti.
Dinlenen hamuru altı parçaya bölün ve un serptiğiniz tezgahta yuvarlak şekilde açın. Bu açma işlemi elle gayet rahat yapılıyor. Yuvarlak açtığınız hamuru dörde bölün. Elde ettiğimiz üçgen parçaların geniş kenarına peynirli içten koyup rulo şeklinde sarın.
Tepsiyi yağlayıp un serpin veya yağlı kağıt serin. Ruloları tepsiye dizdikten sonra ayırdığımız yumurta sarısını üstlerine sürüp susam veya çörek otu serpin. 160 derece fırında üstleri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun!

Not: Fotoğraf fikir olması için tarifi aldığım Boyut Yayın Grubu’nun ‘İkindi Keyfi’ kitabından alınmıştır. Fotoğraf çekme imkanım yoktu daha önce belirttiğim gibi, ama nasıl görüneceği konusunda fikir olsun istedim :)

Etiketler:

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

ben hayatimda bu kadar HAIN bir rulo gormedim. tam yeteri kadar zayiflamisken kapısını caldiginiz evin sahibinden once bu nane kokusu karsiliyor sizi... sonra da taze demlenmis cay esliginde gelsin rulolar artsin kilolar ;-)

09:11  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:16  

Yorum Gönder

<< Home