12 Mayıs 2006

ISPANAKLI KİŞ


MALZEMELER:
Hamur İçin:
-2 su bardağı un
-1 çorba kaşığı yoğurt
-1 adet yumurta
İç Malzeme:
-400 gr. ıspanak
-2 çorba kaşığı sıvı yağ
-1 adet soğan
-Tuz ve karabiber
Beşamel Sosu için:
-3 çorba kaşığı un
-2 çorba kaşığı tereyağ
-1 su bardağı süt
-100 gr kaşar peynir rendesi
-Tuz, karabiber
Üstü için ufalanmış beyaz peynir

Ispanak çok sevdiğim bir sebzedir, yani kiş filan yapmama gerek yok, kavurup yesem bile çok hoşuma gider :) Ama kiş yapmayı ne zamandır istiyordum. Ve ilk denememden oldukça menun kaldığım için paylaşmak istedim.
Ben önce hamuru yapın derim çünkü ben az 20 dakika buzdolabında bekletmek lazım. Hamur için bir kaba unu, yoğurdu, yumurtayı ve tuzu koyup yoğurun ve folyoya sarıp dolaba koyun.
Tencereye yağı koyup yemeklik doğradığınız soğanları ve irice doğradığınız ıspanakları kavurun. Kavururken biraz tuz eklerseniz ıspanaklar daha kolay yumuşuyor.
Başka bir kapta yağı eritip unla birlikte kavurun. Sütü yavaş yavaş ilave edip karıştırak beşamel sosu hazırlayın. Süt oda sıcaklığında olursa daha iyi olur. Rendelenmiş kaşar peynirlerini ve karabiberi de ekleyin. Beşamel sosu ıspanağa ekleyip karıştırın.
Dinlenen hamuru merdane yardımıyla yuvarlak daire oluşturacak şekilde açın ve fırın kabına yerleştirin. Üzerine hazırlamış olduğunuz beşamel soslu ıspanaklı karışımı boşaltın.
Ben ıspanağa beyaz peyniri çok yakıştırdığım için üzerine beyaz peynir serpiştirdim ama dilerseniz kaşar peyniri de kullanabilirsiniz. Biraz zahmetli görünse de aslında o kadar uzun zaman almıyor ve sonucunda da çok lezzetli bir kiş yiyorsunuz. 200 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirdikten sonra servis yapın.
Afiyet olsun.

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home