05 Mayıs 2006

TAZE ORGANİK ÜRÜNLER


Ne zamandır bir türlü yazamadığım organik ürünler yazısını sonunda yazıyorum. Benim bir akrabam sayesinde haberim oldu bu çiftlikten. Ve sizlerle de paylaşmak istedim. Ama bir türlü vakit bulamadım. Çanakkale’de bir çiftlik var, İntepe’de. Bu çiftlikte herşey organik yetiştiriliyor. Bunun, şimdi yaygın olarak kulanılan ve ortaya hepimizin çocukluğunu hasretle anmasına sebep olan sebze-meyveler çıkaran yetiştirme sistemlerinden çok daha uzun bir süre gerektirmesi bu işe karar verenleri bezdirmemiş. Bana gönderilen yazıda çok hoşuma giden ve yaptıkları işi en iyi şekilde yansıttığıını düşündüğüm bir söz vardı. “Elma kadar kurduna da saygı duyuyoruz”. Ürünleri haşerelerden ve hastalıklardan korumak için de tamamen organik yöntemler kullanıyorlar. Eh, zamanında ekilen, yıl boyunca emek harcanarak bakımı yapılan, doğal süresinde büyümesine izin verilen, ilaçlar ve kimyasal gübreler kullanılmayan ürünlerin tadını hatırlayanınız var mı bilmiyorum ama benim ağzımı sulandırdığı kesin :).
Tabii bazılarımız daha şanslı. Kendi bahçesi olanlar veya çok güzel semt pazarları olan yerler var. Köylülerin kendi yetiştirdikleri ürünleri sattığı pazarlarda çok lezzetli şeyler bulunabiliyor. Ama malesef İstanbul’da ben ne pazarda ne manavda keserken kokusu eve yayılan sebzeler ve meyveler bulamıyorum. Benim gibi bu durumdan şikayetçi olan varsa aşağıdaki linke göz atmalarını tavsiye ediyorum.
http://www.omercan.com.tr/
Marketlerde bulunan organik ürünler, kuru bakliyat veya kurutulmuş sebze-meyve formunda oluyor. Peki taze organik ürünler nasıl alınabilir? Buna da dünyanın pekçok yerinde kullanılan bir sistemle çözüm getirmişler. Ürünleri topladıkları gün kutulayıp diğer gün size ulaştırıyorlar. Nisan-Mayıs için 3 çeşit kutu hazırlamışlar.

Karışık kutu (sebze-salata-sağlık otu): net 5 kg
İçerik: Toplamı 3,75 kg. olan en az 5 çeşit sebze (Ispanak, Pazı, Bakla, Pırasa, kuru veya taze Soğan, kuru veya taze Sarımsak, Turp çeşitleri); toplamı 1 kg olan en az 5 çeşit salata malzemesi (Marul çeşitleri, Mizuna, Hindiba, Kırmızı Pazı, Pancar Yaprağı, Kırmızı veya Beyaz Hardal); toplamı 0,25 kg olan en az 5 çeşit sağlık otu (Maydanoz, Kişniş, Nane, Dereotu, Rezene, Kereviz sapı, Frenk Soğanı).
Çocuk kutusu (meyve-sebze-salata-sağlık otu): net 3 kg
İçerik: En az 7 tür olmak üzere sebze, sağlık otu, karışık yeşillikler ve mevsimlik meyve (Ispanak, Pazı, Soğan, Bezelye, Pırasa, Bebek Havuç, Marul çeşitleri, Mizuna, Hindiba, Maydanoz, Dereotu, Rezene, Kereviz Sapı; Yer Fıstığı)
Salata Kutusu: net 3 kg
İçerik: Toplamı 2,75 kg olan en az 8 tür salata malzemesi ve karışık yeşillik (Marul çeşitleri, Mizuna, Hindiba, Kırmızı Pazı, Pancar Yaprağı, Kırmızı veya Beyaz Hardal, Turp çeşitleri, kuru veya taze Soğan, kuru veya taze Sarımsak); toplamı 0,25 kg. olan en az 5 tür sağlık otu. (Maydanoz, Kişniş, Nane, Dereotu, Rezene, Kereviz sapı, Frenk Soğanı)

Her dönem o mevsimin sebze-meyvelerinden oluşan kutular hazırlınıyor. Oldukça bol geliyorlar. Ve fiyatları da makul. Marketten aldığınız saman gibi sebzelerden çok az farkı var fiyatın. (Belki bazı marketlere göre olmayabilir bile)
Halam bu aralar evde yalnız olduğu için kutuyu bitirememiş ve bir kısmını bana verdi. Bana verdiği bir kısmı bavulla taşıdım dersem herhalde durumu anlarsınız :) Eskiden vejeteryan olan ama artık et yiyen biri olarak hâlâ restorantta et sipariş ettiğimde en çok tezahuratı yanındaki haşlanmış fasulyeye yapan biri olarak sebzelerin ve otların hepsine “sizi yemek için sabırsızlanıyorum” bakışı atsam da favorilerim taze rezene, taze kişniş ve uzun zamandır görmediğim kadar kalın olan taze sarımsaklar :)
Bu taze yeşillikleri uzun ve geniş bir bardağı vazo gibi kullanarak, çiçek gibi suya koyduğunuzda hem mutfakta güzel görünüyor hem de canlılıklarını koruyorlar.A, bir de kendi ürünlerinden yaptıkları küçük bir turşu kavanozu çıktı ki, tadına bakmak için akşam yemeğini bekleyebileceğimi hiç sanmıyorum.
Bir parça yeşillik ve otun nasıl olup da birini bu kadar heyecanlandırdığına ve sevindirdiğine hayret ediyor olabilirsiniz. Ama ne yapayım ben böyleyim. Bir kap yeşillik için deliririm :-D Aranızda beni anlayanlar olduğuna eminim :)
Bu güzellerle yaptıklarımı da daha sonra yazayım.

Etiketler:

12 Comments:

Blogger zinnur said...

Turkiye'de organik urunleri posta ile ulastiran bu cesit ciftlikler oldugunu ogrenince cok sevindim. Umarim destek bulur ve faaliyetlerini/urunlerini arttirirlar. Madem fiat farki da fazla degil, organik kullanmamak icin hic bir neden yok. Haberdar ettigin icin tesekkurler.

17:07  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe;
Yazını okudum ve ne kadar heyecanlandım anlatamam.Seni çok iyi anlayabiliyorum.Ben de istanbulda yaşıyorum ve yeşillik hastasıyım.Balkonumda minicik bir saksıda soğan ve sarımsak yetiştirdim.Her gün onları seyredip keşke kocaman bir bahçem olsa da herşeyi yetiştirebilsem diyorum:))
Benim bu çiftliklerden senin sayende haberim oldu.yeşilliklerin içinden bulduğun turşuya duyduğun heyecanı da hissettim sanki.Çok mutlu oldum seni tanıdığıma:))
Seni linklerime ekleyeceğim izninle:))
Hoşçakal...

22:01  
Blogger tugce:-) said...

merhaba beyhan,
sen de yorumunla beni çok mutlu ettin inan ki:)
zinnur,
bu sistem bu ay faaliyete başladı,bildiğim kadarıyla önceden yoktu böyle birşey. ben de çok sevindim :)

00:37  
Blogger begüm said...

Tuğçe günaydın

Bizde evde yeşilliklerden bol bol tüketiyoruz senin verdiğin linki bende detaylı inceleyeceğim. Bu yeşilliklerle yapacağın harika tarifleri dört gözle bekliycem...
Bu arada senden ricam ye 10 etkinliği logosunu bir türlü senin sitenden kopyalayamadım. Bana mail atabilirmisin sana zahmet olmazsa lütfen...

begumsweetkitchen@yahoo.com

Sevgiler
Begüm

10:44  
Blogger celerone said...

Tuğçe merhaba,

Öncelikle haberdar ettiğin için teşekkürler. Çanakkaleden başka yerlere de gönderiyorlar mı? Çiftliğin sitesine girdim ama çok net bir bilgi göremedim.

Selamlar

13:04  
Blogger tugce:-) said...

merhaba begüm,
zahmet ne demek tabii gönderirim.
celerone (ismini bulamadım sitenden pardon :) ),
çiftlik çanakkalede, oradan istanbul, ankara ve izmire göneriyorlar. topluyorlar hemen sonraki gün burda (istanbulda yaşıyorum bu arada ben) oluyor.

16:44  
Anonymous Adsız said...

Merhaba herkese :)
Tugce Hanim, halaniz bahsetti mi bilmem ama ben Ebru. Omercan Projesi icin calisiyorum. Gecenlerde bir telefon gorusmemiz oldu kendisiyle, cok seker bi insan. Ayni zamanda da cok eglenceli. Cok sanslisiniz :)

Yazdiklarinizi tesadufen gordum ve cok mutlu oldum. Hayatimda gercek pirasa tadi nasil olurmus orada ogrendim ben. Yapilan is super, urunler ondan da super.:) İki cocuk annesi ve saglikli beslenmeyle aklini bozmus biri olarak Omercan bana ilac gibi geldi. Insallah cok insana ulasir, cok insan faydalanir bundan. Gorusmek uzere :)

Ebru

00:46  
Anonymous Adsız said...

bu arada bazi sorular var. ben cevaplamaya calisayim. simdilik sadece istanbul icine sevkiyat yapiyoruz. ileride de diger illere de yapabilmek hedeflerimiz arasinda. ciflik canakkale'de, urunler sevkiyattan bir onceki gun aksam uzeri toplaniyor. ve en gec 20 saat icinde abonelerimize ulastiriyoruz. tazelik bizim olmazsa olmazlarimizdan. :) su anda omercan calisani olmaktan ciktim, aslinda cok ovmemem lazim inandiriciligimi kaybetmemem acisindan biliyorum ama en azindan anne ebru susamiyor iste.:) son iki senedir o blog senin bu blog benim gezer dururum. hic boyle bir yazi yazacagim aklima gelmezdi :)

00:52  
Anonymous Adsız said...

merhaba
bir çanakkale li olup da memleketımın sebze ve urunlerının meşhuroldugunu görunce çok sevındım ve ben şuan ıstanbulda yaşıyorum sizler gıbı marketten sadece adı sebze olan urunlerı alabılıyorum çalıştıgımdan dolayı. Çkale de pazarlar en guzel yerlerdır helekı kadın pazarları hiç bır kımyasal kullanmadan bahçelerınde urettıklerı sebzelerı satmaya getırırler ve dogada bulunan bınbır şifalı otlar labada ebegümeci gelincik kuzukulak vs...bu yeri sayenızde ögrendım gerçi sagolsun benım ailem orda ve bana sureklı kargo ile yollar ama artık onları zahmete sokmaktan sanırım sayenızde kurtulucam...

çok çok sevındım bu işe

çok teşkkurler bızi bılgılendırdınız

13:28  
Blogger celerone said...

Çok teşekkürler,

Selamlar

14:24  
Anonymous Adsız said...

Tuğçecim günlerdir
"ömercan" ismini hatiramaya çalışıyorum.
tahmin edeceğin gibi hatrlayamadım.
Aklıma senin blog geldi tabii onuda hatırlayamadım, ama google'a tuğce yemekler yazinca ulaştım.
Vay be teknoloji bile yemeklerinin lezzetinden haberdar.
Öpüyorum cnm

00:00  
Anonymous Adsız said...

merhaba
ben yaklaşık 3 aydır ömercan çiftliğinden her hafta 1 kutu alıyorum.Daha doğrusu adresime kendileri teslim ediyor.İnanın herhafta heyecanla bekliyorum.Kutuyu açıp acaba bu hafta ne gelmiş diye bakmak çok heyecanlı oluyor.Özellikle çalışan hanımlar için ne pişireyim derdi ortadan kalkıyor.Soğana varana kadar herşey geliyor.Hem doğal,sağlıklı hem lezzetli ürünler yiyiyoruz.Kesinlikle tavsiye ederim.
sevgi gökçe

14:58  

Yorum Gönder

<< Home