14 Nisan 2006

MEYVELİ TAVUK


MALZEMELER:
500 gr tavuk göğüs (kuşbaşı/sotelik)
2 dilim kurutulmuş ananas
2 dilim kurutulmuş mango
2 dilim kurutulmuş papaya
(meyvelerin tazesini de kullanabilirsiniz)
½ çay bardağı soya sosu
1 kaşık salça
½ beyaz soğan
1 diş sarımsak
1 çay kaşığı fesleğen
1 çay kaşığı kırmızı biber


Bazı kuruyemişçilerde satılan kuru meyveler ne zamandır gözüme takılıyor. Alıp ne yapabilirim diye düşünüyordum. Sonunda geçen gün otobüsten 3 durak erken inip, eve kadar yürümeyi de göze alarak kuru meyvelerden aldım. Ananas, mango ve papayayı seçtim. Ve bunları da bir tavuk yemeğinde kullanmaya karar verdim. İnternette biraz araştırınca tatlı-ekşi tavuk tariflerinin çoğunda ananas olduğunu gördüm. Ama ben yine da kafama göre yapmaya karar verip, bir yandan da “acaba çok mu deneysel oldu?” diye korkarak giriştim işe. Sonuçta bana ananaslar biraz tatlı geldi ama tabaklarda hiç yemek kalmadı :) Ve meyve olarak tüketmeye bir türlü alışamadığım mango bu yemeğe en yakıştırdığım meyve oldu. Tabii tatlı-ekşi tavuk severler sanırım bu yemekte tüm meyveleri sevecekler. Ben kuru meyveleri kullanma amacıyla yola çıktığım için bunları kullandım, siz tazelerini de kullanabilirsiniz diye tekrar hatırlatarak tarife geçeyim.
Tencereye bir miktar riviera zeytinyağını ve tavuk etini koyup yüksek ateşte ara sıra karıştırarak soteleyin. Tavuklar pişmeye yaklaşınca yemeklik doğranmış soğanı, sarımsağı ve fesleğeni ekleyin. Tavuklar nar gibi olucaya kadar (bu tabiri de çok seviyorum ;) ) pişirip çok küçük olmamak kaydıyla doğradığınız meyveleri ekleyin. Sonra bir bardakta salçayı suyla ezin, soya sosu ve kırmızı biberi de karıştırarak hazırladığınız karışımı yemeğe ekleyin. Meyveler yumuşayana kadar pişirin. Ve yemeğiniz servise hazır :)

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

eline saglik tucecim,ben et yemiyorum ama bana bile cekici geldi,eminim sosu super olmustur..

20:22  
Blogger tugce:-) said...

teşekkütler sibel :)

13:07  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:32  

Yorum Gönder

<< Home