22 Nisan 2006

MAHLEPLİ ÇÖREK


Sabah uyandığımda kahvaltı için tuzlu birşeyler yapmak istedim. Evdekilerin fırndan gelen kokularla uyanması ve “Mmmmmh, pastane gibi kokuyor” demesi çok hoşuma gidiyor. Ve evi pastane gibi kokutan o muhteşem şey de mahleptir. Sıcacık ve lezzetli bir koku yayar, ben de bayılırım... Sonuçta mahlepli çörekler yapayım dedim. Hem çok uğraştırmaz diye de düşündüm. 200 gr margarin, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 çay bardağı yoğurt, 1 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı mahlep, 1 paket kabartma tozu ve aldığı kadar un koyup yoğurarak hamuru hazırladım. Kahvaltıya yetiştirme derdinde olduğumdan şekil vermeye pek zaman harcamadım.
Bir kısmını sadece hamurdan kopardığım parçaları yuvarlayarak, bir kısmını da hamuru elimde şerit gibi yuvarlayıp iki ucunu birleştirerek halkalar oluşturarak şekillendirdim. Üzerlerine bir yumurtanın sarısını sürüp çörek otu ve haşhaş tohumuyla süsledim. 170 derece fırında 25 dakika kadar pişti. Ve kahvaltımıza renk kattı :). Yalnız halkaların tadını daha çok sevdim. Benden başkası arada bir fark olduğunu düşünmediyse de bence bu hamuru çubuklar veya halkalar şeklinde pişirmek daha iyi. :)
Belki haftasonu için tuzlu tarifi arayan birilerine yardımcı olurum diye düşünüp, aslında çokça bilinen bu tarifi yazayım dedim. Herkese iyi hafta sonları!

Etiketler: ,

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

selam...
Tarifin adı ve malzemeler içinde geçen "mağlep" şeklinde yazım hatalı doğrusu mahlep olmalı.Dikkatinize...

Ellerinize sağlık.

08:53  
Blogger tugce:-) said...

merhabalar, hemen değiştirdim, teşekkürler uyarınız için. niye böyle bir yanlış yaptığımı anlayamadım, halbuki resimlerin ismine 'mahlepliçörek' diye yazmışım :(

11:33  
Blogger Evren Yasa said...

Super gorunuyorlar elinize saglik. olsa da yesek :) tamamen katiliyorum bu tur hamurlar cubuk seklinde pistigi zaman daha guzel oluyor, o da isinin yayilmasindan sanirim, daha kiyil kiyil oluyor bence de.

15:30  
Anonymous Adsız said...

merhaba,
benim esim lokantada calistigi icin evde pek yemek pismez. Gecen hafta bu tarifi denedim hem cok kolay, hemde cabuk hazirlandi. bunun üzerine kocamdan iltifat aldim "tam satilan tuzlu cörekler gibi olmus, hep yap diye". Cok tsk. ederim, tekrardan elerinize saglik.
Reyhan D.

22:06  
Blogger tugce:-) said...

merhaba reyhan hanım,
hem begenmenize, hem de anınızı paylaşmanıza çok sevindim.
afiyet olsun :))

10:54  
Anonymous Adsız said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:31  

Yorum Gönder

<< Home