24 Nisan 2006

YE#10 ÇİLEK


Sıra geldi yemek etkinliklerinin onuncusuna yani YE#10’a. Aylar önce mayıs ayı bana düştüğünden beri ne yapabilirim diye düşündüm. Tabii öncelikle sevdiğim birşey olmasını istedim. Ama bundan da önemlisi o mevsimin, o ayın meyvesi, sebzesi olsun istedim. Artık hiçbir şeyin mevsimi kalmadı belki, belki son 10-15 yılda doğanlar hangisi kış meyvesi hangi yaz meyvesi ayrımını bilmiyorlar. Ama herşey zamanında, doğalken güzel. Ve sanırım yazın gelişini müjdelemeye çilekten daha yakışan bir meyve olamazdı :)
Çilek biraz da bahar gibi gelir bana. Nasıl ki bahar o sıcaklığının içinde hâlâ biraz serinlik, biraz yağmur barındırırsa çilek de hem tatlıdır, hem de aslında çoğumuzun göz ardı ettiği bir ekşilik barındırır tadında. Nasıl ki sıcağı veya soğuğu sevmeyenler olmasına rağmen baharı sevmeyen pek bulunamazsa çileği de sevmeyene rastlamak pek kolay değildir.

Ben bütün bunları düşünürken blogları çilekli tarifler renklendirmeye başlamıştı ve ben bunları sadece düşünürken bile kase kase çileği bazen dondurmayla, bazen pudra şekeriyle yemeden duramadım :) Demek ki doğru bir seçim yapmışım dedim kaşığımda uzayan maraş dondurmasıyla çileğe bakarken :)
Evdeki en basit malzemelerle bile günümüzü renklendiren tatlılara dönüşebilen çilek bu ayın yemek etkinliğine konu oldu. Mmmmhhh şimdiden sabırsızlanıyorum son derce yaratıcı ve dayanılmaz lezzette olacağını bildiğim tarifler için...
Etkinliğe tariflerinizle renk katmak isterseniz yapmanız gereken tarifinizi 15 Mayıs 2006 tarihinde sitenizde yayınlamak, aynı gün linkinizi ve katıldığınız şehri tugceebesek@yahoo.com adresine yollamak.
Mayısın 15’inde çilekli tariflerle buluşmak üzere...
Logonun kodunu resim olarak aşağı ekliyorum, üzerine bastığınızda daha büyük görebilirsiniz.

11 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba, kod için belirtilen yazıyı kopyalayamıyorum :(

09:18  
Blogger tugce:-) said...

merhabalar,
yazı kopyalanacak bir formatta değil zaten. eğer kod yazı olarak yazılırsa otomatik olarak logoyu gösterdiği için jpeg formatında koydum ki yazı görünebilsin. yani resmi açıp kodu okuyarak, sitenize yazmanız gerekiyor.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
sevgiler

11:19  
Blogger z.pelin said...

merhaba, blog dünyasına yeni katılmış bir acemiyim ben :))
bu ayın konusu süper bir seçim ...
aslında elimde çilekle yapılacak çok hoş bir tarif var ama henüz digital kamera alamadığımdan görüntüleyemiyorum vede yazamıyorum tabi :(( ama istersenizsize gönderebilirim tarifi...

dostça ve sağlıcakla kalın...

15:04  
Anonymous Adsız said...

tugce ben cokkkkkkkk mutlu oldum inan ki,pek etkinliklere katilmiyorum ben ama bunu kacirmiyacagim ve heyecanla katilacagim..cok sevindim cok,insanlah becerebilirim..sonsuz sevgilerimle..:)

15:36  
Anonymous Adsız said...

Anladım, çok teşekkür ediyorum, bu arada benimde katılacağım ilk etkinlik, inşallah başarabilirim.

15:40  
Blogger tugce:-) said...

pelin,
önümüzde bir ay var, eğer tarifini yapar gönderirsen, kendi blogunda yayınlayamasan da, tabii ki 15 mayıs'ta onu da çilekli tariflerimize ekler ve zevkle okuruz :) hem belki o zamana kadar resmini de çekebilirsin ;)
sibelcim, zaten en çok senin sevineceğini biliyordum, aklıma da sen geldin yazarken.
pembeli,
ismine uygun bu etkinliğin ilkin olmasına sevindim, eminim çok lezzetli şeyler sunacaksın bize :)
hepinize sevgiler...

22:20  
Blogger incikboncuk said...

uzun süredir etkinliklere katılamıyorum. bu ay kaçırmayacağım, söz.

22:56  
Blogger Tijen said...

simdiden kolay gelsin tugçe'cigim.
harika bir konu. malum, çileksever biri var karsinda!
harika tarifler gelecektir eminim.
o bahsettigin ekolojik ürün grubunu anlatsana sahi. ben istanbul'da degilim artik ama yillardir bu isin içinde biri olarak tanimak, bilmek isterim. simdiden tesekkürler.
tijen

23:02  
Blogger tugce:-) said...

tijen,
en kısa zamanda yazacağım organik ürün çiftliğini. şu konferans maratonum biter bitmez :)

00:04  
Blogger kekik said...

mmm.. kimbilir çilek çilek ne tarifler çıkacak bu ay!!! Umarım ben de katkıda bulunurum:))

20:06  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:30  

Yorum Gönder

<< Home