01 Nisan 2006

MUZLU ÇİN KURABİYESİ


MALZEMELER:
450 gr un
60 gr tereyağı
60 gr margarin
125 ml su
1 yumurtanın sarısı
Pudra şekeri (üstüne serpmek için)
2 büyük muz
75 gr kuru kayısı
Bir parça muskat rendesi
1 çorba kaşığı portakal suyu

Bu tarifi Essential Cooking kitaplarının 'Chinese' konulu olanından buldum. İçinde yumurta olmaması, suyla yapılması ilginç geldi. Açıkçası tadı nasıl olacak emin değildim ama özellikle hamuru çok beğenildi. Yapılışı şöyle:
Un ve yağı ekmek kırıntısı gibi olana kadar yoğuruyoruz. Daha sonra suyu ekleyip tekrar yoğuruyoruz. (Ben içine çok az pudra şekeri koydum tatsız olur diye korktuğumdan ama tarifte yok ve özellikle şekerli olsun istemiyorsanız koymanız gerekmez)Hamuru streç filme sarıp yarım saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
İçini hazırlamak için muzları çatalla ezin ve küçük küçük doğradığınız kayısıları, bir parça muskat rendesini, portakal suyunu ekleyip karıştırın.
Hamuru dolaptan alınca tezgahta açarak yuvarlaklar kesebilir veya ceviz büyükülüğünde parçalar koparıp elinizle açabilirsiniz. Ben elimle açmayı tercih ettim. Hamurda kabartma tozu olmadığı için hamur açtığınız kalınlıkta kalıyor. Dolayısıyla çok ince açmamaya dikkat edin. Hamurun içine muzlu karışımdan koyup kapayın. Yağlı kağıt serdiğiniz (veya yağlayıp un serptiğiniz)tepsiye dizin. Üstlerine çırpılmış yumurta sarısından sürüp 185 dereceye ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin.
Fırından çıkan kurabiyelerin üstüne pudra şekeri dökün.
Afiyet olsun!

Etiketler:

6 Comments:

Blogger cay saati said...

Ellerine saglik sevgili Tugce ,muzu cok severim,muzlu kurabiye fikri cok güzel,en kisa zamanda denemek istiyorum ins.
sevgiyle kal
Hülya

16:54  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler hulya :) umarım begenirsin :)

23:07  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Tuğçe,siteni yeni keşfettim :) Tarifler harika gözüküyor,eline sağlık,ilk fırsatta muzlu kurabiye tarifini deniycem.
Sevgiyle kal...Sibel

15:40  
Anonymous Adsız said...

Çin kurabiyelerinin bir özelliğinin de içinden küçük noltlar çıkması olduğunu biliyor muydunuz. onlar kurabiyenin içinde nasıl sağlam kalacak bilmiyorum ama güzel bi ayrıntı...

20:23  
Blogger tugce:-) said...

evet, fortune cookie dedikleri içinden fal çıkan kurabiyeler vardır. onların tabii bununla ilgisi yok. onlar tamamen başka bir tarifle ve teknikle yapılan özel kurabiyeler :)

12:07  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:32  

Yorum Gönder

<< Home