28 Ekim 2005

YOĞURT ÇORBASI


Malzemeler:
2 yumurta
2 çorba kaşığı (tepeleme) un
3 kaşık yoğurt
5 bardak su
6-7 diş sarımsak
Üstü için:
3 kaşık tereyağı
1 kaşık kırmızı biber
1 kaşık nane
Yapılışı:
Bu çorbayı farklı yörelerde çok değişik şekillerde yapıyorlar. Bu, Caner’in annesinin yaptığı şekli, ben ondan öğrendim. Bunun içine nohut, buğday vs. konarak yapılanı da var sanırım. Benim vereceğim tarif sade bir yoğurt çorbası tarifi. Hastayken (özellikle soğuktan kaynaklanan hastalıklarda) çok iyi geliyor :).
Tencereye yumurtaları koyup çırpın. Un ve yoğurdu da ekleyip çırpın. Suyu azar azar ve karıştırarak ekleyin. Sonra altını yakın. Bu çorbayı yaparken orta ateşte, sürekli karıştırmak gerekiyor. Çorbanız kıvamını bulunca altını iyice kısıp bir süre daha karıştırmaya devam ederek pişirin. Altını kapadıktan sonra biraz tuzla havanda dövdüğünüz sarımsakları da içine ekleyin. Sarımsağı damak zevkinize göre arttırabilirsiniz. Üstüne yağda kırmızıbiber kızdırıp dökün ve son olarak nane serpin.
Afiyet olsun!

Etiketler:

17 Comments:

Blogger Sibel said...

Tuğçe bu çorbaya sarımsak koyulduğunu hiç duymamıştım. Sarımsağı severim ama çorbalarda kullanmıyordum pek, deneyeceğim ama. Soğuklarda bu çorba gerçekten de güzel gider!

08:24  
Anonymous Adsız said...

ablam yaptı kesik kesik oldu beğenmedik yapam birini bulsam evine çökecem

22:50  
Blogger tugce:-) said...

hımm, kesildiğine üzüldüm. en önemlisi çorbayı birden kaynatmayıp orta ateşte pişirmek ve sürekli (gerçekten sürekli!) karıştırmak. her tarifi ilk denedeğinde başarmak veya her denediğinde aynı güzellikte yapmak mumkun olmayabilir. o yüzden bir-iki kez daha denemekte fayda var.

02:01  
Anonymous Adsız said...

fytbyozgatlı bir ermeniden öğrenmi,ştim. pişmesine yakın çiğ sarımsak eklemek yerine, sarımsak ve soğanı sıvı yağda bir süre kavurup çorbaya katınca daha bir güzel oluyor.

17:39  
Anonymous Adsız said...

tuzu en son yemek yerken atrsanız kesilme olmaz...en son izerne sirkeli sarımsak eklenebilir..

14:25  
Anonymous Adsız said...

VALLA BEN YAPTIM ÇOK GÜZE OLDU MARİFET ELDE...YEMEK İSTEYEN BUYURSUN.....

15:21  
Blogger maria p. said...

ben de yaptım, bir yumurta koydum, öyle de güzel oldu, bir de yozgatlı ermeni usülü soğan sarımsağı yağda bir süre kavurup çorbaya ekledim.

hepinize teşekkürler

17:16  
Anonymous Adsız said...

slm arkadaslar neden su gıbı oluyo yogurt corbası basta anlayamadım.kaynayınca bırazcık matlasıomu merak edıorum.su gıbı olsun ıstemıorum pıstıkten sonra.ılk defa yapıcam cunku.

16:20  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
yogurt corbası pişmeye başlamadan önce kıvamlı görünmez ama içinde yumurta olan her şey normalde olacağından kıvamlı olur. corbayı pişirirken sürekli karıştırmak da kıvamı için çok önemlidir. yani tarifteki gibi yapar, pişene kadar sürekli karıştırır, tuzunu da piştikten sonra sarımsakla beraber eklerseniz kesilme olmaz ve çorbanızın kıvamı koyu olur. bu hem yumurtanın hem unun hem de yogurdun kıvamı koyulaştırmasıyla ilgilidir. eğer daha koyu olsun istiyorsanız bir dahaki yapışınızda bir kaşık fazla yoğurt koyarak deneyebilirsiniz.
şimdiden afiyet olsun :)

17:24  
Anonymous Adsız said...

iğrenç bi tad oldu hemde çok iğrenç

19:24  
Anonymous Adsız said...

şimdi kuscam.lütfen daha açık bi tarih yazın kaç dakika karıştılcak onu yazın bari

19:26  
Anonymous Adsız said...

ya bişiler yazın ya

19:26  
Blogger tugce:-) said...

tadını beğenmemizine üzüldüm, tabii ki herkes damak zevki farklıdır. ben yazabildiğim açıklıkta bir tarif yazarak paylaşmaya çalıştım. çorbanın kaç dakika karıştırılacağını söylemek maalesef mümkün değil. kaynayana kadar karıştırılması gerekiyor. kaynaması da ocağınızın türüne, ısısına, bulunduğunuz şehre (kaynama noktası her şehirde aynı değildir) ve kullandığınız tencereye kadar pekçok değişkenden etkilenebilir. biz çok beğenerek yiyoruz, aksi takdirde buraya yazmazdım. demek ki damak zevklerimiz epey farklıymış.
bunun dışında söyleyebileceğim pek bir şey yok çünkü tarifi aynen yazdığım şekilde yapıyorum.

18:34  
Anonymous Adsız said...

bu çorbanın nerseai iğrenç anlamadım yapılışını doğru düzgün yaparsanız hiç de iğrenç olmaz ben yumurta koymuyorum çünki kokusu benim midemi bulandırıyo ve yoğurt çorbasına yumurta gitmiyor ekşili köfte olsa tamam mecbur yumurta konulup terbiye edilmesi gerekiyo ve ayrıca kış çorbası değil bence ben her zaman yapıyorum inanın yaptımdamı bi tencereyi bitiriyorum bizim ailede yemek yapmak bi ayrıcalıktır çünki annemin eli ayrı bi tat veriyo ve banada geçmiş bayılıyorum yemek yapmaya :)
ayrıca bu çorbaya ne nohut nede sarmısak hoş olmaz bunuda belirteyim
farklı yörelere ait oluyo bazen ama siz bence koymayın ayrıca soganı ilk baştan iyice kavurun ne kadar kavurursanız o kadar daha lezzetli oluyo ve bol nane ister sıcak yiyin ister soğuk ben bu çorbanın hastasıyım:)

21:18  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
söylediğiniz gibi yoğurt çorasının bir çok farklı yapılışı var. her yörenin farklı. nanelisine ben de bayılırım. ve her evde bunu çok iyi yapan kişi kış günlerinin en popüler insanıdır :) bu tarif, kayınvalidemin yaptığı şekli. ilk kez ondan yedim. ve inanın sarımsak çok ama çok yakışıyor. yumurta kokusu da hiç olmuyor. ben de soğanlıyı bir deneyeceğim, çok merak ettim :)

22:38  
Anonymous Adsız said...

harika oldu tam aradığım tarifti teşekkürler.......:))

21:08  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:18  

Yorum Gönder

<< Home