20 Ekim 2005

İSKENDERİMSİ ;-)


Evde pide kalınca ne yapacağımı düşünmeye başlıyorum. Tadı o kadar güzel bir şeyin ziyan olmasına insanın içi el vermiyor ;-). Benim de aklıma iskendere benzer bir şey yapmak geldi.
Pideleri küçük kareler halinde kestim ve tavada bir parça margarinle kızarttım. Buzlukta köftelerim vardı, onları da tavada ızgara yaptım. Tabii parça et de kullanabilirsiniz. Bir tencereye zeytinyağı koyup salçayı kavurdum. Kavrulunca üstüne 1-1,5 bardak kadar su ekleyip, içine tuz, karabiber, kekik ve nanesine de atıp biraz daha pişirdim. Bu sosa rendelenmiş domates de ekleyebilir veya sadece domatesle yapabilirsiniz; benim pek zamanın olmadığı için salça kullandım. Bir tabağa önce kızarmış pideleri alıp bir parça sostan döktüm. Üzerine köfteleri koyup tekrar sostan gezdirdim. İsterseniz köftelerin üzerine önce yoğurt sonra sos da dökebilirsiniz. Ben yoğurdu yanında servis ettim. Süslemek için dereotu koydum. Son noktayı da tavada erittiğim tereyağını masadayken üstüne gezdirerek koydum. Eh oldukça etkili oldu tabii : ). Zamanı olmayan ve evdeki malzemelerle güzel şeyler yapmak isteyenler için buraya da yazayım dedim:)

Etiketler:

2 Comments:

Blogger elcinin_mutfagi said...

ellerine saglik Tugce ne kadar güzel bir fikir:) cok hosuma gitti..iskenderimsi olmasi ayri bir güzel:)

13:09  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:25  

Yorum Gönder

<< Home