15 Ekim 2005

FINDIKILI MAHLEPLİ KEK


Dün eve gelirken pastaneden gelen kokulara dayanamayıp paskalya çöreği yapmaya karar verdim. Hemen mahlep aldım. Ama eve gelince maya olmadığını fark ettim. Tabii eve fırından o mahlep kokusu yayılmadıkça rahat edemeyecektim. Sonuçta ortaya böyle bir şey çıktı…
Malzemeler
3 yumurta
2 bardak şeker
1 su bardağı yoğurt
125 gr. margarin
2,5 su bardağı un
2 çorba kaşığı mahlep
½ limon suyu
1 paket kabartma tozu
½ bardak kırılmış fındık
½ bardak kuru kayısı
Yapılışı
Önce margarini eritin ki biraz soğusun. Ben tereyağı tadındaki margarinlerden kullanıyorum, hem tereyağı kadar ağır olmuyor hem de o tattan vazgeçmiyorsunuz. Önce yumurtaları çırpın, sonra şekerİ ekleyip çırpın. Yoğurdu, mahlebi ve soğuyan margarini ekleyip çırpın (sıcakken dökerseniz yumurtalar pişer). Unu ve kabartama tozunu da ekledikten sonra, fındıkları ve unladığınız kayısıları karışıma ekleyip karıştırın. KekE koyacağınız meyveleri unlarsanız dibe batmaz. Yağladığınız kek kalıbına alıp, 200 dereceye ısıttığınız fırına koyun. Yarım saat kadar sürüyor pişmesi. Fırından çıkarınca üstüne pudra şekeri ve çekilmiş fındık serpin.
Afiyet olsun!!!

4 Comments:

Blogger Sibel said...

Tuğçe mahlebin kokusunu ben bile aldım şimdi! Mahlebi kekte hiç denememiştim, ilginç geldi tarifin. Denemek lazım! Eline sağlık.

14:59  
Anonymous Adsız said...

malzemelerde 1/2 limon demişsiniz. tarifte yer almamış.kabartma tozu ile mi kullandınız. denicem kararsız kaldım

07:49  
Blogger tugce:-) said...

Evet, unutmuşum onu. Gerçi bunu yapalı çok oldu. Ama limon suyunu kabartma tozu gibi bir şey için kullanmadığıma eminim. Tat versin diye keke koymuşum. Ama hiç koymayabilirsiniz de.

10:19  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:27  

Yorum Gönder

<< Home