17 Ekim 2005

FIRINDA PATATES :-)


Merhaba,
Bu çok pratik ve benim lezzetli bulduğum bir yemek. Çabuk hazırlanan ve sofrada çeşit yaratan yemeklerden…
Patatesleri ne çok küçük ne çok büyük olan küpler halinde doğrayıp bir fırın kabına koyun. Üzerine bolca zeytinyağı, karabiber, tuz, kekik, biberiye koyun. Aslında hoşunuza giden tüm baharatları ekleyebilirsiniz. 7-8 diş sarımsağı (tabii seviyorsanız daha da arttırabilirsiniz) kabuklarını soymadan kaba ekleyin. Fırına koyun ve patateslerin üstü hafif kızarana kadar pişirin. İsterseniz piştiğinde üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ekleyebilirsiniz. Sarımsakları kabuklarıyla koyduğunuzda, tüm lezzeti yemeğe karışıyor, ve sarımsakları da kabuklarını çıkarıp yiyebiliyorsunuz.
Kolay, çabuk ve lezzetli…
Afiyet olsun!!!

Etiketler:

22 Comments:

Blogger Burcu Özdoğan said...

sevgili tğçe llerine sağlık çok nefis gözüküyor
sevgiler

13:52  
Anonymous Adsız said...

bu basit ama lezzetli yemeği yapıp yedim ve çok çok çok beğendim. bazen en basit şeyler en güzel şeyler oluverir ya bu da öyle. herkese tavsiye ederim....

alp

17:41  
Anonymous Adsız said...

ahha bir de tarif vereyim.. lüks bir lokantadan gönderilmiş lakin bu da basit ama lezzetli bir aş...

Soğanlı Yumurta
6 boy soğan (Dişi soğan denilen tatlı soğanlar tercih sebebidir.)
5 kaşık tereyağı (75 gr.)
8 yumurta
2 kaşık sirke
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
½ tatlı kaşığı yenibahar
1 tatlı kaşığı taze çekilmiş karabiber
Bir miktar tuz

Soğanlı Yumurtanın Pişirilmesi
Soğanlar halka şeklinde doğranıp tuzlanır. Geniş bir tavada tereyağı eritilir ve çok kısık bir ateşte tahta kaşıkla karıştırılarak soğanlar nar gibi kızarıncaya kadar en az bir buçuk saat kızartılır. Bir buçuk saat sonra tavada fazla yağ kalırsa, bu yağ süzülür. Sirke, şeker ve yenibahar soğanlara katılıp iyice karıştırılır. Tahta kaşık yardımıyla soğanlar tavanın içinde düzgün bir şekilde yayılır ve aralarına kırılacak yumurtalar için sekiz adet yuva açılır. Yuvaların içine yumurtalar kırılır ve tavanın kapağı kapatılarak hafif ateşte yaklaşık on dakika pişirilir. Arada tavanın kapağı açılarak tereyağlı soğan suyundan bir kaşık alıp yumurtaların üzerinde gezdirilir. Yumurtalar pişince, soğanlarla birlikte yemek tabağına alınır ve üzerine karabiber ile tarçın serpiştirilip servise hazır hale getirilir.

alp

17:47  
Anonymous Adsız said...

tuğçe eline sağlık. eminim çok nefis olmuştur. bir türlü yapamadım şu fırında patateslerden.

09:34  
Anonymous Adsız said...

Tugce, blok'un hayirli olsun, hosgeldin. Firinda patatesinde nefis, bilhassa bol sarimsakli olmasi cok hosuma gitti. Senin tarifindeki sarimsak seklini ben güvecte Tavsan veya tavuk pisirdigim zaman uyguluyorum ve yemekten ziyade herkez sarimsaklara bayiliyor. Ellerine saglik.
Sevgilerimle

23:34  
Anonymous Adsız said...

gercekten hayat kurtaran cinsten enfis bir yemek ellerine sağlık

16:32  
Blogger tugce:-) said...

evet, gerçekten öyle. ben de acil durumlarda, vaktim kalmadığında hemen bunu yapıyorum. umarım afiyetle yersiniz :)
teşekkürler :))

09:10  
Blogger zelis said...

tuğçecim eline sağlık.güzel gözüküyor.ben de henüz denedim ve patatesler fırında ben biraz da salça ekledim üzerine:)sevgilerimle

17:40  
Anonymous Adsız said...

merhaba, patatesler şu an fırındalar son 5-6 dk. ları kaldı, ben çok az hardal koydum üstlerine hoş tat vericek gibi:) iyi akşamlar

20:05  
Anonymous Adsız said...

merhaba bende bu tarifi ddeneyenlerdenim yemek şu anda fırında .ben ekstradan kimyon da koydum hatta birkaç soğanı halka biçiminde doğrayıp aynı sosla bulayıp fırına attım bakalım sonuç nasıl olacak
şimdiden teşekkürler

13:19  
Blogger Ayşegül Girgin said...

Fırını kaç dereceye ayarlamalıyız diye sorsam çok mu ayıp olur?

Fırın konusunda yeniyim de :)

23:28  
Blogger tugce:-) said...

fırını 250 derece yapabilirsiniz ama her fırın aynı olmuyor, ilk yaparken sıkça kontrol edin, yanmasınlar :)

19:22  
Anonymous Adsız said...

merhaba , fırında patates tarifi gercekten iştah kabartıcı . peki bu tarıfı mıkrodalga fırında da uygulayabilir miyiz acaba? sımdıden tesekkurler

00:37  
Blogger tugce:-) said...

merhabalar,
mikrodalga fırında tavsiye etmem. patateslerin kızarması gerek çünkü. mirodalgada patates pişirmedim hiç, o yüzden o konuda bir fikrim yok ama bu tarif için konuşursam fırında yapmak gerek. ki üstleri güzelce kızarsın :)

07:50  
Anonymous Adsız said...

iyi güzelde bu patatesler küp küp doğranmıyor canım

19:51  
Blogger tugce:-) said...

mukemmel geometrik şekiller olması gerekmiyor :) önemli olan çok küçük veya çok büyük olmayan parçalara bölmek, istediğiniz gibi kesin :) ben kendi kestiğim şekli yazdım :)

16:43  
Anonymous Adsız said...

Adsız Said, öyle soğanlı yumurta tarifi olur mu? 1.5 saatte tavada soğan kalmaz, koyduğun yağ da yanar.
:))

23:37  
Blogger AvonAntalya said...

öncelikle hayıtlı bayramlar,tarifinizi şimdi yapıcam ama eminim çok güzel olacak sonucu yazacağım.Teşekkürler tuğçe

13:09  
Anonymous Adsız said...

ben 13 yaşında öğrenciyim tatilde herkes işteyken yaptım nefis oldu şuan yiyorum:)))

15:38  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:26  
Blogger Unknown said...

gerçekten çok hoş bir blog açmışsın..en sevdiğim ve en kolay yemeklerden birisi oldu fırında patates...(sayende)çok güzel bir profil yazın da var, gerçekten çok beğendmm:)

19:22  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler güzel yorumlar için, çok naziksiniz :)

18:33  

Yorum Gönder

<< Home