23 Ekim 2005

ÇİKOLATALI SUFLE


Çikolatalı sufle her zaman favorilerimden olmuştur. Birkaç sene öncesine kadar pek de kolay bulunan bir şey değildi. Bir gece babamla sufle bulmak için neredeyse bütün İstanbul’u dolaşmış ve bulamamıştık. Şimdi sufle yapan yerler arttı. Ama tam kıvamında bir sufle bulmak zorlaştı. Yani içi pişmemiş ve üstü güzelce kabarmış bir sufle… Çok sevdiğim Nil diye bir arkadaşım ne zaman istesek hiç üşenmez kalkar bize sufle yapardı ama nedense hiç öğrenmemiştim nasıl yapıldığını. Yakın zamanda ise Berrin benim çikolata sevgimi fark edip, tarif arkadaşlığımız kapsamında bana bu tarifi yolladı. Aynı Nil’in yaptığı gibi. Ben de bugün hazır Canancığım da gelmişken denemeye karar verdim. İyi de yapmışım. Tam istediğim gibi oldu. Tabii içi pişmeden yemek için fotoğrafla çok uğraşamadım, o yüzden resim bu kadar karanlık oldu :) Eh bu kadar hikayeden sonra geçelim tarife…
Malzemeler
200 gr tereyağı
200 gr çikolata bitter
4 adet yumurta (sadece sarısı)
2 adet yumurta (bütün)
45 gr un (1 kahve fincanı 50 gr alıyor)
1/2 adet vanilya
100 gr şeker (yarım bardak kadar)
Servis için dondurma/pudra şekeri/krema/kakao (damak zevkinize kalmış)
Yapılışı:
Tereyağını eritip ocaktan alıyorsunuz, doğranmış çikolatayı içine ilave edip eritiyorsunuz. Şekeri ve yumurtayı da ekleyip karıştırıyorsun. (4 yumurta sarısı ayrı, 2 yumurta bütün olarak ayrı karıştırılıp ilave ediliyor)
Son olarak un ve vanilyayı da bu malzemeye yediriyorsunuz.
Kalıpları önce yağlayıp sonra unluyor ve malzemeyi kabın yarısını aşacak şekilde dolduruyorsunuz.
Berrin tarifinde 200-220 derecede sadece 5 dakika pişirmeyi önermiş. Ama ben fırını 200 dereceye ısıttıktan sonra 150-180dereceye düşürdüm ve tam 12 dakikada istediğim gibi oldu. Fırından fırına fark ediyordur belki ama 5 dakika sonra henüz hiç pişmemişti. Fırını sıkça kontrol edip hemen hemen suflenizin üstü kabardığı anda (üstü hafif çatlamış oluyor) çıkarırsanız içi akışkan kalır. Eğer elektrikli fırınınız varsa benim yaptığım gibi yapmanızı tesviye ederim. Çok kalırsa browni, daha çok kalırsa kakaolu kek oluyor. Çıkarır çıkarmaz servis edilmesi gerekiyor, üstüne pudra şekeri çok yakışıyor.
Karışımı hazırlayıp, istediğiniz zaman fırına koyabilirsiniz. Benim kaplarımla, bu ölçülerden 4 kişilik çıktı. Artarsa dolapta saklayıp diğer gün de tüketebilirsiniz. Ama yaptığınız gün tüketecekseniz oda sıcaklığında bırakmanızı tavsiye ederim.
Afiyet olsun!

Etiketler:

19 Comments:

Anonymous Adsız said...

Yapmak istiyorum ama becerebilir miyim ki acaba... Bi de büyüklüğü ne kadar oluyor?

20:47  
Blogger tugce:-) said...

aslında hiç de zor bir tatlı değilmiş. ben de uzun senelerdir yapmaya hiç cesaret edememiştim ama dediğim gibi yapması bir sürü tatlıdan daha kolay. sadece fırında ne kadar tutacağınız önemli. fazla kalırsa da browni olur yine afiyetle yersiniz:) ama dediğim gibi yaparsanız öyle olacağını sanmıyorum. dün tekrar yaptım, 12 dakika tuttum, yine gayet iyi oldu.
büyüklüğüne gelince, sufle kaplarına veya küçük güveç kaplarına koyarak tek kişilik porsiyonlar yapmanızı tavsiye ederim. ama isterseniz büyük bir güveç kabına da koyabilirsiniz tabii. yine de sufle tek kişilik kaplarda yapılması gereken bir tatlı bence ;)

10:44  
Anonymous Adsız said...

Tugce,

Bir seyi anlayamadim. Ben sufleyi yapinca pismemis halde harci dolapta saklayabilirmiyim? Istedigim zamanda sufle kaplarina bosaltip firinda pisirebilirmiyim?

Eger yanitlarsan hemen aksama iftara yapmak istiyorum.

12:04  
Blogger Burcu ÜNAL said...

tuğçe merhaba,
sufle benim en sevdiğim tatlıdır :)
çok ama çok severim..özsütün suflesine taktım bu ara..senin tarifin çok hoşumam gitti..denemeyi istiyorum..

sevgiler..

12:07  
Blogger tugce:-) said...

evet harcı pişmemiş halde saklayabilirsiniz. mesela ben cmt yaptım, 3 kişiydik, biraz arttı. kalanı da dün akşam dolaptan çıkarıp yaptım. pişirmeden önce bir müddet oda sıcaklığında tutsanız iyi olabilir.ama şart değil.dediğim gibi bundan 4 kişiye çıkıyor.
malzamaelerin miktarını ona göre arttırabilirsiniz.
umarım akşam beğenirsiniz. afiyet olsun!!

12:11  
Blogger tugce:-) said...

acaba sufleyi yapan var mı? merak ediyorum. yapanlar nasıl olduğunu paylaşırsa çok sevinirim.

22:47  
Anonymous Adsız said...

BEn cesaretimi topluyorum. Yakında inşallah. :)

01:05  
Anonymous Adsız said...

Ben yaptım!!! Üstelik baya da maceralı oldu. benden başka kimse evde yemeyeceği için 1/4 ölçüde yaptım. biraz zor oldu ama becerdim. Evde sufle kabı yok ama elbet küçük bir kab vardır sanıyodum. meğerse yokmuş. koca kek kalıbında yaptım. Kesin kötü olacaklar diyodum ki çıkarttım ve çok güzel olmuştu. ben de sıcaklığı düşürerek pişirdim. kıvamı da idealdi. meğerse o kadar da zor değilmiş. tarif için teşekkürler. :)

20:50  
Blogger tugce:-) said...

özge,
denediğine ve seni mutlu ettigine çok sevindim, tekrar gelip yazdığın için de sevindim:) bence 3-4 tane sufle kabı al, sonra çikolataya bayılan arkadaşalarını da çağır, hep beraber yiyip eğlenin :)
sevgilerr...

23:28  
Anonymous Adsız said...

Yumurta sarilarinin kar gibi cirpilmasi gerektini soylemiyorsunuz burada, oysaki suflede en onemli sey budur. Bence bunu ilave edinde millet butun bu malzemeleri bosu bosuna ziyan etmesin..
Zafer

21:34  
Blogger tugce:-) said...

zafer bey,
ek bilgi için teşekkürler. fakat bu blogda ben yaptığım tarifleri aynen yaptıgım gibi paylaşıyorum. sonuclarını da nasıl olduysa öyle anlatıyorum. ben tarifi yukarıdaki gibi yapıyorum ve cok memnun kaldım. malzemem ziyan olmadı. yapmadıgım bir şeyi "şöyle yapmak gerekiyor" diye tarife ekleyemem, çünkü ancak bizzat denediklerimi yazabilirim. bu yüzden yorumlar, başkalarının bilgi ve deneyimlerini paylaşması bakımından faydalı oluyor.

21:45  
Anonymous Adsız said...

Tarifi okudum şimdi yapmaya gidiyorum. Bakalım olacak mı???
Bu arada Domino's pizzanın sufle çok güzel tavsiye ederim.

19:47  
Anonymous merve said...

merhabalar ben bu tarifi sürekli deniyorum. fakat son yapışımda sufle pişerken üstünde inanılmaz derecede yağ birikti bunun sebebi nedir sizce?
servisi yaparken üstünden resmen yağı topladım :)))

02:02  
Anonymous Adsız said...

tuğçe hanım tabiri caizse sallıyosunuz tarifini, arçelik'in en yeni fırınınan aldım ve en kaliteli malzemeleri kullandım, yoğunlugu müthiş olmasına rağmen bildiğiniz kekin üzerine su dökmüşsünüz gibi bir tadı vardı, eger sufle yemek isterseniz Bordeaux Cahnianssie pastanesi (bütün fransa bilir) suflesi yiyin...

18:07  
Blogger tugce:-) said...

Bordeaux Cahnianssie suflesi muhakkak süperdir. Yalnız ben bu sitede sadece yaptığım tarifleri, olumlu-olumsuz sonuçlarıyla yayınlıyorum. Bu sufleyi sürekli yapıyorum ve tam olası gerektiği gibi oluyor. Tarifi yapan diğer kişilerinki de aynı sonucu verdi. Malzemenizin ve fırınınız iyiliği tabii önemli, ama sufle, birkaç kez denenerek oturan tariflerden olabilir.

16:44  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:21  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:24  
Anonymous v-pills sipariş said...

begendim tarifinizi

23:45  
Anonymous Adsız said...

çok teşekkür ediyorum,tarifi uyguladım.harika oldu...

10:14  

Yorum Gönder

<< Home