26 Ekim 2005

HAVUÇLU KEK


Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak şeker (varsa esmer şeker)
1 bardak sıvıyağ
1 bardak tam buğday unu
1 bardak beyaz un
½ paket vanilin
½ paket kabartma tozu
2 çay kaşığı tarçın
2 havuç
½ bardak ceviz (istediğiniz kadar arttırabilirsiniz tabii)
1 çorba kaşığı damla çikolata

Yapılışı
Yumurta, şeker ve sıvıyağı karıştırın. Unu eleyerek ekleyin ve karıştırın. Vanilin, kabartama tozu ve tarçını da ekleyin. Havuçları rendeleyip bu karışıma ekleyin. Cevizleri elinizle kırıp (yani biraz büyükçe kalsınlar) ekleyin. Damla çikolatayı o anda istediğim için koydum, havuçlu kekin esas malzemelerinden değil yani. İsterseniz cevizle beraber damla çikolataları da ekleyin. Yağlanmış kek kalıbına koyup 150 dereceye ısıttığınız fırında 20 dakika kadar pişirin.
Havuçlu keki ben çok severim o yüzden hızla tükeniyor. Ama hava almayan bir kapta, buzdolabında durursa 1 hafta kadar dayanır. Yanına da güzel bir çay veya kahve iyi gider :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

5 Comments:

Blogger Sibel said...

Tuğçe bu kışın ilk havuçlu kekini sen yaptın! Hem de damla çikolatalı:) (neden olmasın ki bence de güzel bir fikir!) Ellerine sağlık.

08:12  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Ellerine saglik Tugce icinde havuc tarcin ve cikolata var güzel olmustur eminim ve bu yüzden bu tarif not edilmistir:)

09:51  
Anonymous Adsız said...

sibelciğim bu tarifler bir harika erkek olarak ben çok beyendim keki ablam bayıldı

22:53  
Blogger tugce:-) said...

sibel ve elçin,
havuç ve tarçına damla cikolata da neden yakışmasın deil mi? ben beğendim :)
tesekkurler ayhan :)
keki yapan tuğçe :) ama sibelin keklerine kurabiyelerine bakmanızı da şiddetle tavsiye ederim :)
ablan da güzel yapmış demek ki,tarif sadec araç değil mi?
onun ellerine sağlık, ikinize de afiyet:)

01:58  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:19  

Yorum Gönder

<< Home