28 Ekim 2005

HÜNKAR BEĞENDİ


Malzemeler:
1 kg kuşbaşı et
1 kg patlıcan /1 kavanoz közlenmiş patlıcan
2 soğan
1 domates
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
3 çorba kaşığı tereyağı
2 su bardağı süt
5 kaşık un
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Kırmızıbiber, karabiber , nane, tuz
Yapılışı
Etleri, ince kıyılmış soğan ve karabiberle suyunu salıp çekene kadar, ara sıra karıştırarak kısık ateşte pişirin. Rendelemiş domates, 1 bardak suyla karıştırılmış salça, kırmızıbiber ve naneyi ekleyin. Yumuşayana kadar pişirin. Gerekirse azar azar su ekleyebilirsiniz.
Patlıcanları fırında veya ocakta közleyin. Közlenmiş patlıcanların kabuklarını soyun. Bu işlemi yapacak vaktiniz veya haliniz yoksa markette, kavanozda satılan hazır közlenmiş patlıcanlardan alabilirsiniz. Bir kavanoz kullanmanız yeterli olur ve böylece bu yemek de birden kolay bir yemek haline gelir :)
Başka bir tencerede unu tereyağıyla kavurun. Oda sıcaklığındaki sütü yavaş yavaş ve karıştırarak ekleyin. Muhallebi kıvamına gelince içine közlenmiş patlıcanlarınızı ekleyip karıştırın ve kısa bir süre daha kısık ateşte pişirin. Ateşten aldıktan sonra rendelenmiş kaşar peynirini ekleyip karıştırın.
Tabağa patlıcanlı karışımı koyup üzerine, ortaya eti koyun.


Ben yanına çoban salatası yaptım ama soğanları önceden fırının sadece üst ızgarasını yakarak közledim. Sonra küçük küçük doğrayıp salatama kattım. Böylece mide yakma ve koku sorunlarını da bertaraf edebilirsiniz ;)
Afiyet olsun!

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

2checiğim tarifleri verirken hazırlanış süresini de versen mi acaba. ben hünkar beyendi yi çok severim ama zaman alır diye pişirmekten korkarım. galiba bizler kalabalık aileye yemek pişirmekten 2 3 kişilik yemek pişirme alışkanlığını zor ediniyoruz. Evlendiğim günün ertesi kasaba gidip babamın evindeki alışkanlık ile 2 kilo kuşbaşı, 2 kilo köftelik kıyma 3 kilo pirzola falan almıştım da hakan bana ne diyeceğini şaşırmıştı. ben de artık et almıyorum heeeee

17:12  
Blogger tugce:-) said...

aslında elimden geldiği kadar süreleri yazmaya çalışıyorum ama bazı şeylerin süresi yapıldığı mutfağa göre değişiyor. mesela ben kendi fırınımda herhangi bir şeyi tariflerdeki kadar tutarsam yanıyor ;) daha çok yazmaya çalışıyım süreleri... bir de zor sandığımız yemekler o kadar zor değil aslında, mesela bu :))

20:33  
Anonymous Adsız said...

tuğçe abla tarifini uyguladım çok lezzetli oldu emeğine sağlık teşekkür ederim

18:39  
Blogger tugce:-) said...

teşekkür ederim :) afiyet olsun :)

08:08  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

17:17  

Yorum Gönder

<< Home