12 Eylül 2007

KAYSERİ MANTISI


İnsanın Türkiye’yi gezen bir yakını olmasının faydaları var tabii. Her hafta yurdun başka bir köşesinden oraya özel şeyler geliyor. Kayseri’den de tabii ki pastırma ve mantı geldi. Mantının küçüklüğü gerçekten kaşığa kaç mantı sığacağıyla ilgili sözün gerçekliği olduğunun kanıtı gibiydi ;) Pişireceğim sırada kutunun üstündeki resim dikkatimi çekti. Normalde benin yaptığım gibi hazırlanmamış gibi geldi. Görüntüsü farklıydı. Kutunun arkasını kontrol ettim, bir tarif konmuş ve gerçekten yapımını daha farklı tarif etmişler. Ben de bu sefer ona göre yapayım dedim. Sizi bilmem ama ben mantıyı pişirdikten sonra üstüne yoğurt onun üstüne de sosunu dökerim. Bu tarifte ise üstüne sos dökülmüyor. Mantı haşladıktan sonra fazla suyu süzülüyor. Bir tencerede tereyağına salça konup kavruluyor. İçine biraz su ekleniyor. Bu sos mantı tenceresine konup mantı da üstüne ekleniyor. Yani bütün mantı salçalı oluyor. Hazırlanan yoğurt da servis sırasında üstüne dökülüyor. Eh nane, kırmızı biber ve sumağı serpmeden olmaz. Onlar da en üste serpiliyor. Bana değişik geldi ve hoşuma gitti. Denemek isteyenler olabilir diye paylaşmak istedim :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

5 Comments:

Blogger Selma Alkan said...

ellerine saglik Tugce abla manti harika gorunuyor.hayirli Ramazanlar..

20:50  
Anonymous Adsız said...

bende isterim bu yakından olmadı bu mantıdan olmadı olmadı napalım
afiyet olsun ellerinize sağlık

15:53  
Blogger NiNo said...

ellerinize saglik

00:17  
Blogger Ilker Erdem said...

Merhaba, bir Kayserili olarak bu tarifi vermeniz cok hosuma gitti. Annemde mantiyi bu sekilde yapar. Ellerinize saglik.
Sevgiler

00:20  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:31  

Yorum Gönder

<< Home