22 Ağustos 2007

ANTALYA LEZZETLERİ


Kısa bir Antalya gezisinden döndüm. Deniz çok güzeldi, buralardan uzakta olmak çok güzeldi. ruha iyi gelen deniz kokusu ve dağ manzarasıyla iç dinginliği bulmak çok güzeldi. geri dönüp çalışmak zor gerçi. Oraları bırakıp dönünce, orada öyle bir hayat olasılığı kafasına takılan insan nasıl dönsün arabaların, yolların, şehir sıcağının içine? Ama dönülüyor. Dönünce evin de özlendiği anlaşılıyor. İçte ufak bir özlem kalıyor ama hayat kaldığı yerden devam ediyor.

Antalya’ya özgü tatlarla ilgili bir yazı tesadüf eseri elime geçince ilk ilgimi çeken yanık sütten dondurma oldu. Tadına bakılacaktı, kesin! Kafaya koydum. Ama bir türlü bulamadım. Yürüdük yürüdük denk gelemedik, taksiciye rica ettik yanlış yere götürdü. Tam son gün, uçağa gitmeden önceki son saat, Antalya’daki arkadaşlarımız bizi alıp önce Antalya’nın o meşhur tahinli piyazını yemeye sonra da dondurmacıya götürdü. Bu arada başka yerlerde de tahinli piyaz yemiştim ama en güzelini o gün götürdükleri Şişçi Ramazan'da yediğimi söyleyeyim. Ben de böylece o kadar aradıktan sonra tadına bakabildim. Açıkçası beklediğimden çok daha güzeldi tadı. Dibini yaktıkları sütten yapıyorlarmış. Sade ve çikolatalı seçenekleri var. İkisinden de aldım. Ve o dibi tutmuş sütün tadı nasıl da güzeldi :) Şimdi de canım çekip duruyor ama ne yapalım? Hayatın bazı tatları bazı anlara, bazı yerlere özgü kalınca güzel. Büyüsünü bozmamak lazım. Antalya’ya gidenler, Akdeniz Dondurma’ya bir uğrayın bence. Tabii benim gibi değişik lezzetler peşinde koşmak istiyorsanız...

Bir de her yerde karşıma çıka Yenigün marka reçeller vardı. Çarşıda gezerken esas yerine rastladım. İçeri girip alışveriş yaptım. Tabii gönül her şeyi almak istiyor. Ama kararımı bergamot reçeli, karpuz kabuğu reçeli ve limon çiçeği reçelinden yana kullandım. %65 meyveden yapılmış hediyelik olanlardan aldım. İnsan kendine de alırken özenmeli, değil mi? Ancak başkasına mı hediyelik alınır? Şaka bir yana meyve oranı fazla olanı seçtim tabii ki. Bir de kurutulmuş bergamot kabuğu aldım. Çayıma katıp güzel güzel kokutacağım :)
Reçellerin tadına bakınca en çok limon çiçeği reçelini sevdim. Tabii her gün sevdiklerim değişebilir, o ayrı.
Sizinle bu lezzetleri paylaşmak istedim. Aklınızın bir kenarında dursun. Yolu düşenlere lezzet rehberi olsun.

4 Comments:

Blogger Özlem said...

Sevgili Tuğçe,
öncelikle hoşgeldin.
Antalya lezzetlerini ne güzel anlatmışsın. Diline, gönlüne sağlık, sevgiler.

20:33  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler özlem :)
aslında daha neler vardır kim bilir. ama yaşadığımız gördüğümüz kadarını paylaşmak güzel oluyor :)

00:16  
Anonymous Adsız said...

Yalnızca şeker hamuru kursu değil ayrıca Packer şeker hamuru satış noktası olacaksınız.

www.sekerhamur.tr.gg

Size sağlayacaklarımız,



Kursiyer başına ücretsiz şeker hamuru ( kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Kursiyer başına hazır pasta tabanları (kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Şeker hamuru şekillendirme setleri ( kursu açan şahıs için verilir)

Pasta standları (tekli ve ikili )

Ürün standı ( 1 adet )

Kurs için 1 adet mutfak tipi fırın



Bunlarla beraber sponsor olduğumuz için sizden isteyeceklerimiz



Şeker hamurunda Packer den başka marka satmamanız.

Mağazanızın vitrininde göze görünen yerde,tabelenızda ve tanıtım kart ve broşürlerinizde Packer Sticker yer alması gerekmektedir.

Mağaza vitrinini Packer standartlarına göre dizayn etmeniz gerekmektedir.

Mağaza giriş katı olmalı en az 40metrekare olmalıdır (atelye =25mt. teşhir ve satış için 15mt.)

Satış noktası ve kurs olarak ayda en az 200kg. hamur satacağınızı taahüt etmeniz,gerekmektedir.)







Şeker hamuru satışından elde edilecek gelirden pay verilir ( satış noktası aylık taahüt edeceği satış miktarı üzerinden yüzdelik verilir.. Örneğin: aylık 200 kg -300kg aras satış yapan mağaza ile 500kg-600kg stış yapan mağazanın payları faklı olacaktır





not: açılacak yer pastane değil sadece şaker hamuru şekillendirme kursu ve şeker hamuru ve ekipmanları satış noktası olacaktır.

22:17  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:31  

Yorum Gönder

<< Home