31 Temmuz 2007

LORLU BİBER TURŞUSU


Bu tarifi uzun zamandır denemek istiyordum. Manavda o güzel köy biberlerini görünce de, kolları sıvadım. Yapımı basit, çok uzun süre bekleme gerektirmeyen ve çok değişik bir turşu tarifi.


MALZEMELER:

15 çarliston biber
½ kg kor peyniri
Kekik (varsa taze)
Kırmızı pul biber
3 diş sarımsak
Zeytinyağı, tuz

Biberleri yıkayıp saplarını, sonra üstüne kapamak için kenara ayırıyoruz. Biberleri kaynar suda beş dakika haşlıyoruz. Bir tabakta lor peyniri, kekik, kırmızı biberi karıştırıyoruz. Haşlanan biberleri soğuk suya koyup süzdükten sonra içlerini lorla dolduruyoruz. Hava almayacak bir kaba koyup üstünü geçecek kadar zeytinyağı koyup içine sarımsakları, tuzu ve varsa taze kekik dallarını koyuyoruz. Hava almayacak şekilde kapayıp en az 3 gün bekletiyoruz. Ama ben bir hafta sonra yediğimde daha güzel olduğunu düşündüm :)

Afiyet olsun!

Etiketler:

7 Comments:

Blogger Oya Kayacan said...

Tam benlik. Hani rakı yanınalarım var ya, bu da onlardan...

23:35  
Anonymous Adsız said...

Tugce, harika bir tarif.. Bir oturusta hazirlanip sonradan fast-food ozelligi kazanan bu tur aperatifleri cok seviyorum. Aslinda kahvaltilik etkinligi icin de bicilmis kaftan, degil mi? :)

01:46  
Blogger Özlem said...

Tuğçe' ciğim ellerine sağlık. Daha önce hiç duymadığım ve tatmadığım bir turşu tarifi. Merak ettim gerçekten ama lezzetli olacağından kuşkum yok. Sevgiler

20:16  
Anonymous Adsız said...

tugce slm ben bunu birkac yil once yapmistim ayy ye ye tadina doyamadim okadar lezzetli birseydi ki ama ben icine birde beyaz peynir koymustum ve sute kremaya yatirmistim birkac gun sonra cikart ye muhtesem olmustu benim gocmen arkadasim vardi ondan ogrendim ;)

07:41  
Blogger tugce:-) said...

evet asya öyle de çok güzel olur bence:)
öyle yapayım bir de, çok çekici geldi kulağıma:)
teşekkürler paylaştığın için.

00:15  
Blogger meganstarky195 said...

çok güzel bir tarif anneme çok yararı oldu teşekkürler Tuğçe.

13:55  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:32  

Yorum Gönder

<< Home