21 Temmuz 2007

CEVİZLİ BADEMLİ KURABİYE


Bir aralar, anneme değişik bir kurabiye tarifi aradığımı söyledim. “Canım kurabiye yapmak istiyor” dedim. O da bana, Zahide Abla’nın çok güzel bir kurabiyesi olduğunu söyledi. Zahide Abla, bizim koşumuz ve annemin çok sevdiği bir arkadaşı. Benim büyümeme tanıklık edenlerden biri ve lisedeyken gidip dertlerimi anlattığım, akıl aldığım biriydi. Zahide ablayı arayıp tarifi sorduk, akşam kağıda yazıp getirdi. Bunun üstünden de sanırım iki-üç ay geçti. Ama ben kurabiye yapacak zamanı ancak buldum. Bulur bulmaz da "Zahide'nin Cevizli Kurabiyeleri"ni yaptım. Orijinalinde sadece ceviz vardı ama ben içine badem de koydum. Hani şu kayısı çekirdeğinden çıkan bademler vardır. Onlardan. Sadece cevizle de yapabilirsiniz.

MALZEMELER:

1 paket margarin
2 yumurta
3 çorba kaşığı süt
4 bardak un
1 bardak toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 bardak ceviz
Yarım bardak badem

Yapımı kolay bir tarif. Ama kurabiyeler çok lezzetli :) Muhteşem bir birleşim, değil mi?
1 yumurtanın akını bir kaba ayırıp kalan tüm malzemeyi yoğuruyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak tepsiye diziyoruz. Üstlerine ayırdığımız yumurta akını sürüp toz şeker serpiyoruz. 190 derece fırında üstleri açık sarı renk alana kadar pişiriyoruz. Ve bol cevizli ve bademli kurabiyemizi çayın yanında afiyetle yiyoruz. :)

Afiyet olsun!

Etiketler:

7 Comments:

Blogger ayseyaman said...

Tugce merhaba,
ellerine sağlık kurabiyeler nefis görünüyor!
Kayısılar bitti şimdi çekirdeklerinden kurabiye mi yaptın? :)))
Bayılırım o çekirdeklere.
Canim beni çok eskilere götürdün bir çekirdek tanesiyle! :)
Daha küçücükken yazları arkadaşlarımla birlikte yerlerde sürünür bahçelere atılmış kayısı çekirdekleri arardık. Hani onlar büyüyecek de agaç olacaklar ya! Ama biz izin vermezdik. :) Her birimiz avuç dolusu kayısı çekirdeği bulurdu. Sonra taşla kırar afiyetle yerdik onları. :) he he he!
Ah ne günler! Anlatasım geldi küçüklük anılarımı işte umarım cok uzatmadım!
Canım seni de kayısılarınla, muskalarınla TÜRK GECESİ'NE bekliyorum. :))))
Sevgilerle
iyi haftasonları

18:06  
Blogger tugce:-) said...

ayşe,
güzel şeyler düşünmene vesile olduğuma sevindim :)) o kayısı çekirdekleriyle hepimiz uğraşmışızdır herhalde:)
Türk gecesinde görüşürüz;)

17:39  
Blogger Özlem said...

Tuğçe' ciğim ellerine sağlık. Badem de ceviz de iki muhteşem lezzet . İkisinin biraraya geldiği kurabiye de tarifsiz bir lezzet olmalı. Ellerine sağlık.

22:37  
Blogger Selma Alkan said...

ellerine saglık cok lezzetli görünüyor.sevgilerimle..

17:20  
Blogger tugbab said...

ellerinize sağlık acil olarak kurabiye tarifi arıyordum bu tarifi buldum daha öncede siteden tarif almıştım hepsi tam kıvamında oluyor bu da şahane oldu oğlum bile bayıldı...bakalım misafirler ne diyecek.süpersiniz:):))

20:39  
Blogger tugce:-) said...

afiyetler olsun :) beğenmenize çok sevindim :) oğlunuza da kan can olsun :)))

10:53  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:33  

Yorum Gönder

<< Home