16 Haziran 2007

ÇOK BADEMLİ MUZLU KEK


Aslında bırakın kek yapmayı, yemek yiyecek vaktim bile yok. Ama ara sıra insanın ruhunu ve zihnini rahatlatması gerekiyor. Bu durumda bir bahane bulmak oldukça kolay oluyor. Benim bahanem buzdolabında duran ve artık kimsenin yüzüne bakmadığı muzları ziyan olmaması olu. Açıp bir muzlu kek tarifi buldum, değişik bir şey. Ben de biraz ekleme yaptım. Ortaya çok bademli muzlu kek çıktı.

MALZEMELER:
125 gr tereyağı
½ su bardağı toz şeker
2 yumurta, hafifi çırpılmış
1 paket vanilin
3 olgun muz
½ su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
(ben organik tam buğday unu kullandım)
½ su bardağı kavrulmuş badem

Önce bademleri hazırlamakta fayda var. Yarım bardak bademin üstüne kaynar su doldurun ve birkaç dakika bekletin. Kabuklar yumuşayacak ve ayırması kolay olacak. Ama tabi yine de yeni manikürlü ellere tavsiye edilmez :) Bademlerin kabuklarını soyup ikiye bölün. Ben bunda çok badem olsun v ısırınca badem yediğimi anlayım istedim ve bademleri sadece ikiye böldüm.
Kek için önce tereyağı ve şekeri kremamsı kıvama gelene kadar çırpıyoruz. Sonra önceden hafifçe çırptığımız yumurtaları yavaş yavaş karışıma ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Muzları ezip vanilinle beraber karışıma ekleyip mikserle çırpmaya devam ediyoruz.

Geçen gün Yeniköy’deki City Farm’ı gezmiş ve fiyatların sandığım gibi olmadığını görünce bir sürü erzak almıştım. İşte oradan aldığım organik tam buğday ununu bu kekte kullanayım istedim. Pek çok markanın tam buğday unu var, marketlerde bulabilirsiniz. Ama beyaz un da kullanmakta hiçbir sakınca yok. Son olarak sütü, un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz. Karışıma kıtır kıtır bademlerimizi atıp kaşıkla şöyle bir karıştırdık mı tamamdır.
20 cm’lik yuvarlak bir kalıbı yağlayıp karışımı içine alıyoruz. 180 dereceye ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişiriyoruz. Tabii 1 saatlik pişirme süresi uzun süre evin içinde inanılmaz bir koku olmasını sağladığı için fırından çıktığında soğumasını bekleyecek sabır kalmıyor insanda ama mecbur soğumasını bekliyoruz. Servis tabağına alıp dilerseniz file bademle süsleyebilirsiniz. Yazın pek çok şeyi dndurmayla servis etmek keyifli oluyor. Bu keki de dondurmayla servis etmek isterseniz karamelli veya bademli (ya da en güzeli Mado’un içinde kocaman bademler olan karamelli dondurması) dondurmayla servis etmenizi öneririm. Hayatımda hiç bu kadar yoğun muz tadı olan bir kek yememiştim. Muz severlere duyurulur.

Etiketler:

4 Comments:

Blogger Özlem said...

Tuğçe' ciğim badem herşeye çok yakışıyor zaten. Muz da öyle. İkisinin biraraya gelmesiyle lezzeti iyice artırmışsın. Ellerine sağlık, sevgiler.

21:46  
Blogger Selma Alkan said...

Gunaydin Tugce abla pasta harika gorunuyor elline saglik..

10:08  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cok güzel bi blog.. Basarilar... ve Hanimlarimizi www.Hanimlar.de.vu adresine bekliyoruz.. hoscakalin

20:40  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:34  

Yorum Gönder

<< Home