04 Şubat 2007

TRÜFLER HAKKINDA HERŞEY


Uzun zamandır siteyi güncelleyemedim. Çok yoğun bir dönem geçiriyorum ve tüm enerjimi bu dönemi en başarılı şekilde sonlandırabilmeye verdim. Ama içimden bir ses siteye yeni bir şeyler koymamı söyleyip durmayı da bırakmıyor. Son haftalarda evde ancak basit şeyler pişirip genelde de dışardan yedim. Tamam itiraf ediyorum hayatımda yemediğim sıklıkta pizza yedim :) Bir de çocukluğumuzdan beri öyle alıştırıldığımız için mi yoksa gerçekten vücut daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğu için mi olduğunu çözemediğim bir şekilde her türlü çikolata, kuru yemiş ve benzeriyle yakından ilgilendim :) Sonuçlar görünür hale geldi tabii, şimdi düzeltmeye çalışıyoruz işte ;)
Ben de siteye trüflerle ilgili bir yazı yazmaya ve tarifler vermeye karar verdim. Birçok trüf tarifi bulabilirsiniz gerçi. Bayramlarda ve yılbaşında oldukça popüler oluyor trüf yapımı çünkü kendi yaptığınız çikolatalardan ikram etmenin zevki tartışma götürmez. Eh sevgililer günü de trüf yapmak için oldukça uygun bir zaman sanırım. Ben de diğerlerine benzer bir tarif vereceğim ama tüm trüf tariflerinde bahsedilen “kendi zevkinize göre yapabilme” durumunu biraz detaylandırmaya çalışacağım.
Trüf bir çoğunuza çok lezzetli bir mantarın ismini hatırlatıyor olabilir. Zaten bu çikolatalar da ismini o mantarlardan alıyor. ev yapımı olmalarından dolayı şekillerinin çok düzgün olmaması normal oluyor. Ve bu mantarlar da aynı biçimde şekilsiz oldukları için adlarını onlarla paylaşmış. Hatta üstüne bulanan kakao da mantarlara benzerliğini arttırmak için, yamul yumuk ama sevimli çikolatalarımız etraflarında toz toprak da var gibi görününce benzerlikleri tamamlanmış oluyor. Dolayısıyla muhteşem yuvarlak şekiller yapmaya çaba sarf etmenize hiç gerek yok.
Ev yapımı olan her şeyin en iyi yanı (içinde ne olduğunu bilmeniz haricinde) tamamen sizin veya yaptığınız kişinin zevklerine göre kişiselleştirilebilmesidir. Bu trüfleri bitter, sütlü veya beyaz çikolatayla, meyveli, kuruyemişli veya alkollü yapabilirsiniz. Çeşitler damak zevkinizle sınırlı.
Trüfün tadını en çok etkileyen şey çikolata seçiminizdir. Çok kaliteli çikolatalar inanılmaz lezzette trüfler yaratacaktır. Genel olarak kuvertür kullanmak iyi sonuç verir. Ben kuvertürlerimi Kahve Dünyasından alıyorum, bu arada onlar da arkada aynı çikolatadan trüf yapıyor oluyorlar :) Sonra neli yapacağınıza karar vermeniz ve onu tamamlayacak lezzetleri çikolatanıza katmanız gerekiyor. Örneğin içine badem koyacaksanız 2 kaşık acıbadem likörü koyabilir ve etrafını file bademle kaplayabilirsiniz. Meyveli trüfler yapmak içinse çikolata karışımınıza 2 kaşık meyve marmeladı ve püresi ekleyebilirsiniz. Benim yaptığım portakallı, fındıklı ve vişneli trüflerin tarifini ise aşağıda anlatacağım.

MALZEMELER:
250 gr kuvertür çikolata (bitter veya sütlü)
1 kutu (250 ml) krema
Portakallı için:
1 kaşık portakal kabuğu rendesi
1 kase portakal şekeri
Kaplamak için: pudra şekeri
Fındıklı için:
Trüf sayısı kadar fındık
2 kaşık fındık aromalı kahve
Kaplamak için: file fındık
Vişneli için:
Trüf sayısı kadar vişne (veya vişne şekeri)
2 kaşık vişne likörü (isteğe bağlı)
Kaplamak için: kakao

Trüf yapımının ana malzemesini oluşturacak çikolatayı hazırlamak için kuvertürü orta boyu parçalar halinde doğruyoruz ve bir kaba alıyoruz. Kremayı bir tencerede orta ateşte kaynatıyoruz. Kaynama noktasına gelecek ama fokurdamayacak. Kaynamış kremayı hemen çikolatamızın üstüne döküp birkaç saniye bekledikten sonra çikolata tamamen eriyip kremaya karışana kadar karıştırıyoruz. Portakallı yapmak istiyorsak kremayı kaynatırken içine portakal kabuğu rendesini de koyup beraber kaynatıyoruz ve içinden kabukları çıkarıp çikolatayla karıştırıyoruz. Fındıklı için çikolatamız karıştıktan sonra fındıklı kahveyi ekleyip karıştırıyoruz. Vişne likörü koyacaksanız onu da aynı şekilde bu aşamada koyup ekliyoruz. Fındıklı kahve benim tahmin edebileceğimden çok daha muhteşem bir sonuç verdi, diğer aromalarla da denemek aynı sonucu verecektir eminim. Ben bunu da Kahve Dünyasından alıyorum ama sadesini bulamıyorsanız 2si 1 arada veya 3ü 1 arada karışımları da kullanabilirsiniz. Karışımımızı buz dolabına koyuyor ve bir-kaç saat bırakıyoruz. Elimizle şekil verebileceğimiz kadar soğuması gerekiyor. Eğer fazla beklettiniz ve çok sert olduysa çıkarıp biraz oda sıcaklığında bekletmeniz gerekebilir.
Şekillenemeye hazır olan karışımımızdan bir yemek kaşığı alıp elinizde şekillendirdikten ortasına fındık, portakal şekeri veya vişnenizi koyup yuvarlayın. İsterseniz vişne reçelinin tanelerini kullanabilir, veya vişneyi alkolde ya da likörde bekleterek kullanabilirsiniz. Bir tabağa koyduğunuz kaplama malzemesinin (elenmiş kakao veya pudra şekeri, Hindistan cevizi file veya çekilmiş fındık, badem fıstık gibi şeyler kullanabilirsiniz) içinde yuvarlayıp küçük kağıt kaplara koyun. Trüflerimiz hazır. Buzdolabında saklanması ama oda sıcaklığında yenmesi iyi oluyor. Buzdolabında birkaç hafta buzlukta ise birkaç ay boyunca saklayabilirsiniz.
Umarım keyifle yersiniz :)
Afiyet olsun!

Etiketler:

7 Comments:

Blogger Nukhet said...

Bunlar kesinlikle insanda yeme istegi uyandiriyor. Allahtan esim boyle marifetli degil de yapip sevgililer gununde bana hediye edemez ve ben de yiyip kilolaraima kilo katmam. Ama olsun senin ellerine saglik. Bu arada benim sayfamda senin icin bir oyun var. Daha once mesaj birakmistim aldin mi? Sobe sobe
Nukhet

07:48  
Anonymous Adsız said...

trufları bende çok seviyorum hepsi de çok hoş ellerinize sağlık

13:48  
Blogger tugce:-) said...

merhaba nukhetcim,
evet mesajını daha önce de gördüm ama o kadar yoğunum ki bir türlü fırsat bulup birşeyler yazamadım, lutfen gecikmeyi affet :( bu arada eşin yapmazsa sen yap, sevgililer gününde de çikolata yemezsen ne zaman yieceksin değil mi ama ;)
guliz,
çok teşekkür ederim, beğendiğine sevindim :)

14:39  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

şahane yahu bunlar.. Ellerinize sağlık.

sımsıcak sevgilerimle

23:05  
Blogger limoncicegi said...

Ne kadar kolay analtmışsın, ben kuverter'i anlamadım. Marketten alacağım tablet çikolatalar aynı sonucu verir mi ?

14:39  
Blogger tugce:-) said...

zerrin, teşekkür ederim :)
limon çiçeği,
kuvertür çikolatayı ben kahve dünyasından alıyorum dediğim gibi, bildiğim kadarıyla zambonun da paketle satılan kuvertürleri var. marketten aldığın çikolatayla da olmaması için bir sebep yok bildiğim kadarıyla. yalnızca biraz fazla paket alman gerekecek :)bir de o durumda bitter almanı yavsiye ederim, en iyi sonucu o verecektir.
zaten yapımı o kadar zor değil, yalnızca el oyalıyor, ha bir de elleri çikolataya buluyor :)

19:30  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:43  

Yorum Gönder

<< Home