18 Ocak 2007

TATLI-EKŞİ SOĞAN


Biz genelde soğan seven insanlarız dersem yanlış bir genelleme olmaz sanırım. Ben soğan sevmeyen kimseyi tanımıyorum. Kokusunu zaten baştan umursamayıp etrafımızdakileri soğan yemeye zorlamak suretiyle (onlar da pek karşı koymuyorlar;) ) o sorunu bertaraf ediyoruz. Ama kimi insanlarda mide yanmasına sebep olabiliyor. Bu durumda bile bazı yemeklerle soğan yeme alışkanlığımızdan, salatadaki soğan vazgeçemiyoruz. Eh ben de salatanın kendisi soğan olsun dedim ;) Piştiği için koku ve mideyi rahatsız etme sorunu da ortadan kalkıyor. Tarifi denerken bizim damak tadımıza fazla mı uzak olur diye biraz çekindim açıkçası ama sofraya koyduğumda benden önce tadına bakanların yüzlerindeki memnuniyet ifadesi endişemin yersiz olduğunu gösterdi.
Tarif oldukça basit. Kırmızı soğanları sekize bölüyoruz. Soğanlar küçükse dörde de bölebilirsiniz. Ama dağılamamaları için soyarken başlarını kesmiyoruz. 3 büyük kırmızı soğan için 2 yemek kaşığı hardal, 2 yemek kaşığı bal, 2 yemek kaşığı sirke ve 2 yemek kaşığı zeytinyağını karıştırıyoruz. Soğanları fırın kabına koyup karışımı üstlerine döküyoruz. Fırçayla veya elinizle üstlerinin sosla kaplanmasını sağlayın. Üzerini kapatıp (ben folyo kullandım) 220 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz. Sonra üzerini açıp 15 dakika kadar daha pişiriyoruz ki güzelce kızarsınlar.
Servis edeceğiniz kaba alınca üstüne biraz da sızma zeytinyağı gezdiriyoruz ve sofrada yerini alıyor.
Afiyet olsun :)

Etiketler:

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

denemeye değer bir tarif soğanı bizde çok severiz bu tarifinizi deneyeceğim yanında da et yemeği valla sanırım çok güzel olur banada beklerim tanışıp kaynaşalım ama dimiiii

23:15  
Blogger tugce:-) said...

merhaba gülizce,
o gün et yemeğiyle yapmamıştım ama haklısın çok güzel olur, ben de yapayım öyle :) davetine icabet edip geldim gördüm, umarım hep güzellikler getirsin sana blogun :)
sevgiler,

10:28  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

Nasıl güzel birşey bu böyle ... Ben de soğan sarımsak hastasıyım :)

Ellerinize sağlık..

denemek lazım

sevgilermle...

13:15  
Blogger tugce:-) said...

zerincim,
ah o sarımsakla soğana dayanabilen var mı acaba :) dene tabii, değişiklik oluyor :)
sevgiler

14:14  
Anonymous Adsız said...

Sogana hic dayanamam hele de kizarmissa, muhakkak denemeliyim.Berlinden Sevgiler

21:53  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarifmis. Tebrik ederim.

15:51  

Yorum Gönder

<< Home