31 Ağustos 2006

TARATORLU BÖRÜLCE SALATASI


MALZEMELER:
½ kg börülce
1 domates
4 diş sarımsak
2 dilim ekmek içi
½ su bardağı ceviz içi
2 kaşık sirke
1 çay bardağı zeytinyağı

Bu salatayı tatile gitmeden önce yapmıştım ve Salata Ye etkinliğinde yazarım diye düşünmüştüm. Ama o sırada burada olmadığım için kalmış. Börülceyi hep çok sevmişimdir. Ben salatasını çok sevdiğim için yemeğini pek yapmam. Hep yediğimizden farklı olsun isteyince börülceyle daha değişik bir salata nasıl yapabilirim diye düşündüm. Sonuçta böyle bir şey oldu. Taratora benzeyen bir sosla yaptım ve bizim hoşumuza gitti. Bakalım sizler de beğenecek misiniz?
Börülceyi haşlayıp süzün. Süzdüğünüz börülcenin üstüne bir parça zeytinyağı gezdirmekte fayda var. O soğurken sosunu hazırlayalım.
Mutfak robotuna ekmek içi, sarımsak, ceviz içi ve domatesi koyup karıştırın. Zeytinyağı, sirke, tuz ve karabiberi de ekleyip tekrar karıştırın. Tarator hazır olunca börülceyi servis tabağına alın ve sostan 1-2 kaşık ayırıp börülceye dökün. Sosu iyice karıştırın. Ayırdığımız sosu süslemek için üstüne gezdirin. Kiraz domatesler ve cevizle süsleyin.
Afiyet olsun :)

Etiketler:

6 Comments:

Blogger munevver said...

Sevgili Tuğçe,hemen ziyaretine geldim.Ben de börülceyi senin gibi salatada seviyorum.Ama taratorlu yapmamıştım.Bir de böyle denemeli.Eline sağlık.(paylaşımın güzelliği)Tekrar görüşmek üzere...

10:18  
Blogger tugce:-) said...

hoigeldin munevver, ne iyi ettin de geldin :) bakalım salatayı beğenecek misin? düşüncelerini beklerim :) yine gel tamam mı? ;)

11:33  
Anonymous Adsız said...

aa evet sende de varmis:) Seninki daha fazla malzemeleli. Bir dahaki sefere bende cevizi deneyecegim... Eline saglik.

15:07  
Anonymous Adsız said...

Ramazan için çeşitli terifler araken blogunuzu buldum ama cıkamadım içinden öyle güzellikler varki bayldım, Ellerinize saglık, börülce salatasını görüncede dayanamadım, bende salatasını cok seviyorum. Bulunduğum yerde börülceyi bilmiyorlar yani buralarda bulamıyorum ama annem Çanakkaleden gönderiyor, veya konservesini tazırlıyor, yazın bolca yiyemesemde kışın yiyiyorum.
Bundan sonra sıkca gelirim ziyaretinize..
www.blogcu.com/goznuru

16:26  
Blogger tugce:-) said...

arzu,
cok teskkurler guzel dusuncelerin için. ben de çanakkeleyi çok severim, anneannem oralıdır. hoşuna giden tarifler bulduysan ne mutlu bana :) umarım sofranıza renk katarlar :)

00:05  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:20  

Yorum Gönder

<< Home