26 Haziran 2006

LİMONLU DİLİMLER


MALZEMELER:
175 g un
125 g tereyağı
250 g şeker

2 yumurta
2kaşık un
½ kaşık kabartma tozu
¼ kaşık tuz
1 limon
Pudra şekeri (üstü için)

Gördüğünüz gibi genelde verdiğim gibi bardakla değil gram ölçüsüyle yazdım malzemeleri. Çünkü yeni bir kitap aldım. Bu içinden denediğim ilk tarif. Tabii kitabı aldığımda “Şimdi yandık” diyenler oldu, zira belli ki evde çokça tatlı yapılacak, bu durumda sağlıklı yaşam uğraşlarımıza sıkça darbe vurulacak :) Ama elimde değil içimden geliyor. Kek, kurabiye, pasta vs. yapmak benim için ne mecburi bir misafir hazırlığı ne de canım tatlı çekti diye kalkıp giriştiğim bir iş. Gerçekten keyif alıyorum; dahası rahatlıyorum. Tüm çalışmaların, koşuşturmacanın ortasından beni alıp koparan, mutlu eden bir şey… Bunu da akşam eve geldikten sonra 9 civarında yaptım ve hiç de yorucu gelmedi :)
Bu tarifi ilk denenmeye layık yapan limonlu olmasıydı. Sıcakların ortasında limonatamı yaptıktan sonra bir de limonlu tatlı yapmak diğerlerinden daha çekici geldi. Hazırlaması da çok zamanımı almadı.
Öncelikle fırını 170 dereceye ısıtıyoruz. Bir kapta un ve yağı yoğuruyoruz. Ekmek kırıntısına benzer bir hal alması gerekiyor. Yoğururken kırıntılar oluşması lazım. Bu olunca, şekerin 50 gramını hamura ekliyoruz ve hamura yedirene kadar yoğuruyoruz. İlk denemem olduğu için tarife sadık kaldım ama bir dahaki sefere margarin ve tereyağını beraber kullanmayı düşünüyorum, tereyağı çok güzel bir tat veriyor ama biraz daha hafif olması için tereyağı ve margarini karıştırmak da iyi olabilir. Tarifte 20,5 cm.lik kare bir kap kullanılması yazıyordu ve tesadüfen bende aynı ölçüde bir fırın kabı varmış. Bundan daha büyük bir kap için bu ölçünün yeterli gelmeyeceğini belirteyim. Kare fırın kabını yağlı kağıtla kaplıyoruz. (Yanlarını kaplamakta zorlanıyorsanız oraları hafifçe yağlayın) Hamuru kaba alıp elimizle bastırarak yayıyoruz. İnce bir hamur tabakası oluyor, az geldi sanmayın. İyice bastırarak hamuru yerleştirince kenarlarının da düzgün olmasına dikkat ederseniz sunumu güzel olur. Isıtılmış fırında 20 dakika veya üstü açık sarı bir renk alana
kadar pişiriyoruz.

Bu arada dilimlerimizi limonlu yapacak karışımı hazırlayalım. Yumurtaları hafifçe çırpıp üstüne kalan 200 g. şekeri, un, kabartma tozu ve tuzu ekliyor ve mikserle çırpıyoruz. Bir limonun kabuklarını rendenin ince yeriyle rendeleyip, sonra limonun suyunu sıkıyoruz. Rende ve limon suyunu da karışıma ekleyip karıştırıyoruz.
Limonlu karışımı fırından aldığımız tabanın üstüne döküp tekrar fırına veriyoruz. Bu halde de 20 dakika kadar pişiriyoruz. Benim fırınımdan 10 dakika sonra dumanlar çıkınca oldukça endişelendim ama yanmadan kurtardım. Eğer sizin fırının da çabuk pişirme durumu varsa gözünüz fırında olsun derim. Fırından alacağınız zaman üstünün neredeyse katılaşmış olması ama içinin hâlâ biraz titrek olması gerekiyor. Çok pişerse üstü sakız gibi oluyor, benimkinin en köşesi öyle olmuş ama bir dilim daha kesince gayet yumuşak olduğunu gördüm. Eh tecrübelerimizi iyi veya kötü anlatalım ki başkaları yaparken aynı sorun olmasın değil mi ? ;)
Fırından çıkarıp biraz soğumaya bırakıyoruz. Sonra üstüne pudra şekeri serpip kareler halinde keserek servis yapılıyor. Biz çok beğendik. Tereyağlı bisküvi üzerinde limon marmeladı varmış gibi tadı :) Umarım siz de dener ve severek yersiniz. Afiyet olsun!

Etiketler:

4 Comments:

Blogger Çileksuyu Sibel said...

tadini damagimda hissettim,eksi eksi serin serin tugcecim.ellerine saglik..bende burda limonlu pay yapmayi ogrendim-lemon marigne diye geciyor-cok zevkle yeniliyor limonlu tatlilar,yaza yakisir sekilde..sevgiler

bu arada mutfak bana da cok iyi geliyor..zaten oyle olmasa bloglarimiz da olmazdi sanirim:)

22:04  
Blogger tugce:-) said...

limonlu pay tarifini bekliyorum o zaman sibelcim :) eger onu seviyorsan buu da denemeni oneririm.
sevgiler

08:43  
Anonymous Adsız said...

tuğçe,
bu limon dilimleri çok lezzetli oldu. bayıldı herkes.
teşekkürler tarif için.

10:18  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:23  

Yorum Gönder

<< Home