29 Haziran 2006

KARA DUTLU PARFE


MALZEMELER:
1 paket krem şanti
1 bardak soğuk süt
1 yumurta
½ bardak toz şeker
250 gr kara dut
1 çay kaşığı pudra şekeri
½ paket petibör bisküvi

Bu tarif tamamen doğaçlamadır, baştan söyleyeyim :-). Pazartesi günü, daha önce bahsettiğim organik çiftlikten haftalık sebze kutum geldi. Kutuların içinden bazı sürprizler çıkıyor. Birkaç hafta önce küçük bir kase ahududu çıkmıştı mesela. Yarım şişe ahududu likörüm var şimdi. Bu hafta da bir paket kara dut çıktı. Bir türlü yiyemedik. Dün sınava gitmek için hazırlanır ve ders çalışırken baktım ki bu dutlar artık son demlerini yaşıyor. Ben de, ders çalışmamın arasında çabucak bir şey yapayım, dutlar bozulmasın istedim. Eh tabii buzlukta duracak bir şey olması da lazım bunun için. Ben de girdim mutfağa ortaya bu çıktı :)
Öncelikle krem şantiyle sütü çırptım. Krem şanti kıvamını bulunca onu dolaba kaldırıp başka bir kap çıkardım. Bunun içinde yumurtayla şekeri köpük köpük olana ve rengi biraz beyazlayana kadar mikserler çırptım. Kara dutları bir çay kaşığı pudra şekeriyle rondoya attım. Bu kara dut sosunun hayatımda gördüğüm en güzel renklerden birine sahip olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim. Sonra krem şanti, yumurta-şeker karışımı ve rondodan geçmiş dutu birbirine karıştırdım. Bisküvileri ufalayıp içine atınca tamamdır.

Yuvarlak derin bir kaseyi streç filmle kaplayıp karışımı içine döktüm, üstünü de kenarlarından çıkan streçle kapadım. Buzluğa atıp evden çıktım.
Akşam eve geldiğimde açık bordoyla pembe arasında rengi olan, dondurmayla parfe arası bir tatlıyla karşılaştım. Gerçekten her kaşıkta bir kara dut yemiş gibi oldum :) Böylece istediğim amaca hizmet eden bir tatlı yapmayı da başarmanın sevinciyle akşam yemeğinden önce serin serin yedim. Tatlıyı yemekten önce yemeyi seven var mı içinizde bilmiyorum ama ben çocukluğumdan beri çok severim.
Buna daha çok petibör koyarsanız tam bir parfe, hiç koymazsanız da ev yapımı bir dondurma olur. Aynı tarifi böğürtlen, ahududu gibi meyvelerle de yapabilirsiniz.
Afiyet olsun :)

Etiketler:

3 Comments:

Blogger Nezaket said...

Tugce, nasil severim kara dutu bende. Tarifin guzel tam yazlik. Serin serin cok guzel olur bu sicak gunlerde. Eline saglik.

11:38  
Blogger tugce:-) said...

tesekkurler :) eger karadut bulur ve bu serin tatlıyı denersen umarım begenirsin nezaket.

14:10  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:23  

Yorum Gönder

<< Home