19 Mart 2006

HAŞHAŞLI POĞAÇA


MALZEMELER:
3 bardak un
125 g margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 bardak yoğurt
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1-2 tatlı kaşığı kekik
İçi için:
2 çorba kaşığı haşhaş ezmesi
1 çay bardağı kırılmış ceviz
1-2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı şeker
Beyaz peynir
Üstüne:
1 yumurta sarısı, haşhaş tohumu

Eskişehir’den gelenler haşhaşlı ekmek getirirler. Böyle tanıştım haşhaşlıyla. Çayla da çok güzel gider... Ama Eskişehir’den gelen olmadıkça yemediğim birşeydi. Ta ki geçen gün markette haşhaş ezmesi görene kadar. Hemen aldım tabii, haşhaşlı ekmek yapacaktım. Ama sonra düşünmeye başladım bununla başka ne yapabilirim diye ve bu poğaça çıktı ortaya. Ekmeği de yaptım ama açıkçası poğaçayı o kadar beğendik ki ekmek yine ancak Eskişehir’de gelirse yenecek ve benim haşhaşla yapacağım hep bu olacak :)

Geçelim tarife... Hamurun malzemelerini bir kaba koyup yoğurun. Taze kekik bulabiliyorsanız taze kullanın. Yaprakımsı şekliyle çok daha hoş duruyor. İç malzemesi için haşhaş ezmesini sıvıyağla ezmek gerek. Yağı istediğiniz miktarda kullanabilirsiniz, önemli olan haşhaşın biraz ezilmesi. Kırılmış ceviz ve ufalanmış peyniri de ekleyip malzemeyi iyice birbirine yedirin. Hamurdan küçük bir parça koparıp elinizle açın. İçine haşhaşlı malzemeden koyup kapayın ve elinizle yuvarlak şekil verin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye poğaçaları dizip üstlerine yumurta sarısı sürün ve haşhaş ekin. 170 dereceye ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar, yaklaşık yarım saat pişirin.
Afiyet olsun!

Etiketler: ,

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

Haşhaşlı çörekleri bize de seneler önce bir komşumuz tanutmıştı.Çok leziz oluyorlar gerçekten.Fakat ben bir türlü onun yaptığı gibi yapamıyorum.Bir de sizin tarifinizle deniyelim bakalım.Elinize sağlık..

13:58  
Blogger tugce:-) said...

ece,
umarım dener ve beğenirsin. beğenirsen buraya da yazarsın değil mi? :) bu pogaçalar dediğim gibi çörekten daha çok tutuldu bizim evde. hem tek kişilik olması ve eline yüzüne haşhaş bulaşmaması da iyi oluyor :)

09:00  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:33  

Yorum Gönder

<< Home