14 Mart 2006

PORTAKAL REÇELİ


Malzemeler:
1 portakal suyu
½ greyfurt suyu
2 bardak su
4 bardak şeker
3 portakal
½ limon
2 karanfil

Portakal kabuklarını atmak bana hep zor gelir. O kadar lezzetli bir şeye dönüşebilecekken atılmalarına üzülürüm. Hep düşünürüm bundan sonra atmayayım da reçel yapayım diye... Bir de aklıma babaannem gelir. Akşamları meyve yediğimiz zaman portakal kabuklarını önüne toplayıp oturduğu yerden onları küçük küçük doğrarken...
Son bir içinde güneş bira kendini gösterse de hava yine de soğuk olunca bir sürü insan hastalandı. Birçok arkadaşım grip salgınından etkilendi. Durum böyle olunca bizim evde portakal ve greyfurt özellikle çok tüketildi. Sabahları sıktığımız portakalların kabuklarını sakladım. Ve sonunda hem portakal reçelimi hem portakal şekerlerimi yaptım. Aslında şeklen pek çok değişik yolu var bunları yapmanın. Bazen minik minik doğrarım, bazen uzun şeritleri döndürüp sararak bir ipe dizer ve öyle pişiririm. Ama bu sefer sadece uzun şeritler yaptım.
Reçel ve şekerleme için portakal kabukları aynı işlemlerden geçti. Şeritler halinde kestiğim portakal kabuklarını bir süre suda beklettim. Hatta ara sıra bu suyu döküp yeniledim. Suyu yenileyip kabukları kaynatın. Biraz ılınınca bu suyu döküp tekrar soğuk suya koyun. Ben bu işlemleri gece yapınca bir gece suda beklediler. Ama bu kadar beklemeleri şart değil, önemli olan acısının çıkması.

Sonra portakal kabuklarının yarısıyla reçel yaptım. Bunun için bir tencereye bir portakalın ve yarım greyfurdun suyunu, iki bardak suyu ve şekeri koyup kaynatın. Portakal veya greyfurt suyu kullanmak şart değil. İkisinden birini kullanabilir veya sadece suyla da yapabilirsiniz. Su kaynayıp şeker eriyince portakal kabuklarını ekleyin ve kısık ateşte pişirmeye başlayın. Kabuklardan bir süre sonra iki karanfili de reçele ekleyin. Ben ara sıra karıştırarak 1 saat kadar kısık ateşte pişirdim. Sanırım kısık ateşte pişen her şey daha lezzetli oluyor. Ama siz kıvamını kendinize göre ayarlayın. Ateşten almanıza yakın içine yarım limon suyunu ekleyin ve karıştırın. Oluşan köpükleri üstünden almayı unutmayın. Limonu ekledikten sonra 5-10 dakika daha pişirin. Reçelin olup olmadığını anlamak için şöyle bir yöntem varmış, ben yeni öğrendim. Bir kesme şekerin üstüne bir damla reçel damlatıyorsunuz, eğer damla dağılmazsa reçeliniz olmuş demekmiş. Reçelinizi cam kavanoza koyun ve tanelerinin yukarda kalmaması için ters çevirerek bekletin.
Afiyet olsun :)

Etiketler:

5 Comments:

Blogger Sibel said...

Ne güzel şeyler öğrendim bu sabah senden! Sağlasın Tuğçecim, ben de kış bitmeden biraz şekerleme yapayım en iyisi.. keklerde bayılıyorum ama bana daha cazip gelen portakallı draje fikri oldu açıkçası:)

08:35  
Blogger tugce:-) said...

afiyet olsun sibel :) yap tabii, portakal kabuklarının tatlya dönüşmesinden daha keyifli ne var ;)

19:15  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

seker miktarı nedir acaba reçelde kullandığınız?

sevgiler,

Aslı

17:05  
Blogger tugce:-) said...

merhaba aslı,
bu tarfite yazan 3 portakala 4 bardak şeker reçel için kullandığım ölçüler portakal şekeri için olanlar, onun tarifindeki malzeme listesinde yazanlar. sanırım karışıklık ordan olmuş :)

10:23  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:34  

Yorum Gönder

<< Home