14 Mart 2006

PORTAKAL ŞEKERİ


Malzemeler:
3 portakal kabuğu
2,5 bardak şeker
2 bardak su
2 karanfil
1 çubuk tarçın
½ limon

Bazı pastanelerde meyve şekerleri satılır, hepsi de bana çok nostaljik gelen pastanelerdir. İncir, kiraz, portakal şekerler vitrinden göz kırpar. Bana en çekici gelen de portakal şekerleridir.
Portakal reçeli tarifindeki gibi hazırladığınız kabukları, şekeri, karanfili ve suyu bir tencereye alıp kısık ateşte pişirin. Kaynadıktan sonra içine çubuk tarçını atın. Mümkün olduğu kadar suyunu çekmesini bekleyin. İyice piştiğinde içinden tarçını alın ve limon suyunu ekleyin. (Tarçın tadının yoğunluğunu istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Çok yoğun isterseniz baştan içine atabilirsiniz.) Limonu ekledikten sonra da oldukça ağdalı bir kıvamı olana kadar pişirmeye devam edin (20 dakika kadar mesela). Daha sonra fırına dayanıklı bir kaba alıp 150 derecede 20 dakika kadar pişirin. İyice suyunu çekmesi lazım. Kapta sadece portakal kabukları kalmıyor elbette, bir miktar şerbet kalması gerek ama eğer 20 dakikanın sonunda size yine de çok sulu gelirse bir süre daha pişirebilirsiniz. Portakal şekerlerini hava almayan bir kapta saklayın. Tatlılarınızı süslemek için, keklerin içine koyabilirsiniz.

Açıkçası ben ara sıra bunların içinden aşırıp olduğu gibi yemeyi de çok severim. Ama daha da tat isterim derseniz, bir kapta benmari usulü erittiğiniz bitter çikolatayla kaplayarak portakallı çikolatalar elde edebilirsiniz. Eğer portakal şekerlerini küçük küçük doğrayıp öyle çikolataya batırırsanız draje gibi oluyorlar, hani bayramlarda alınan portakallı drajeler gibi... Böylece küçük hediyeler yapabilir veya bir çay sofrasına koyabilirsiniz :)

Etiketler:

7 Comments:

Blogger Hülya YILMAZ said...

işte tam bu tarifi arıyordum ve buldum. teşekkürler.
portakallar bitmeden bu şekerlemelerden yapmak istiyordum da...

23:33  
Blogger tugce:-) said...

:) yardımcı olabildigime çok sevindim. şimdiden afiyet olsun

11:12  
Blogger bething* said...

bende bu tarifin ingilizcesini bulmustum fakat turkcesi cok daha iyi oldu..sonuc mukemmel gorunuyor..portakal+bitter cikolata cok seven biri olarak en kisa zamanda denemeyi dusunuyorum..eline saglik :)

02:09  
Blogger tugce:-) said...

ben de portakalla çikolatayı çok seviyorum. portakal şekerini yaptıktan sonra bütün tarifleri portakal ve çükolatalı yapmaya başladım, yani hepsini yazsam sitenin adının 'portakal ve cikolata' sanmaya baslayabilirler :)

11:24  
Anonymous Adsız said...

iyi aksamlar,ögleden beri portakal receli tarifini ariyordum google de sitenizi buldum ve tarfinizi aldim recel kayniyor simdi mutfakta,ellerinize saglik portakal sekerlemesinide deneyecegim mutlaka,
sevgiyle kalin

23:16  
Blogger tugce:-) said...

teşekkürler seval senin de eline sağlık. umarım istediğiniz gibi olur reçel :)

11:09  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:34  

Yorum Gönder

<< Home