22 Şubat 2006

BUĞDAY (veya AŞURE) ÇORBASI


MALZEMELER:
1 bardak buğday
½ bardak kuru fasulye
1 bardak nohut
200 g kuzu et
1,5 lt et suyu
1 soğan
2 kaşık yoğurt
Tuz, karabiber
Sos için;
Tereyağı, kırmızı biber, biber salçası, sarımsak

Aslında ben bu çorbayı aşure yaparken gittikçe artan buğdaylı malzemenin içinden biraz ayırarak yaptım. Ama çok beğendik ve aşure yapmadan da çorbayı daha sonra yapacağım kesin. Gerçi güneşin yüzünü gösterdiği, ince bir paltonun bile çok geldiği ve bahar havasının evleri aydınlatmaya başladığı şu günlerde kış akşamlarında olduğu kadar çekici gelmese de çorbanın yeri hep ayrıdır.

Akşamdan buğdayı bir kapta, nohut ve fasulyeyi bir kapta ıslatın. Önce buğdayı haşlamaya başlayıp daha sonra fasulye ve nohudu da ekleyin. Yani aşurenin meyvelerini koymadan önceki aşamaya kadar yaptığımız şeyler...
İsterseniz bakliyatlarınızı haşlayıp bu şekilde hazırladıktan sonra dolaba koyabilir ve çorbanızı yapmak için daha sonra da kullanabilirsiniz. (Ben öyle yaptım) Haşlanmış bakliyatın üstüne 1,5 litre kadar et suyu ekleyin. Gerekirse su eklemeye devam edin. İsterseniz önceden haşladığınız eti çorbanın içine parçalara ayırarak ekleyebilir veya küçük doğranmış kuzu etini çorbayla beraber pişirebilirsiniz. İnce kıyılmış soğan, tuz ve karabiberi de ekleyip çorbanızı pişmeye bırakın. Çorba kaynadıktan ve etler piştikten sonra bir kapta yoğurdu çırpın. İçine çorbanın suyundan bir iki kaşık ekleyip karıştırın. Böylece yoğurt ılınır ve çorbaya koyunca kesilmez. Yoğurdu çorbaya ekledikten sonra 5-10 dakika daha kısık ateşte pişirin.
Sosu için yağda kırmızıbiber ve sarımsağı kızdırın. İçine biraz salça koyup iyice karıştırın. Kaselere koyduğunuz çorbanızın üstüne döküp, dilerseniz dereotuyla süsleyerek servis edin.
Afiyet olsun...

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

2che ciğim bu çorbaya tarhun otu çok yakışacak diye düşünüyrum

17:13  
Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık. Biz de benzerini "Yarma Çorbası" adıyla yapıyoruz. Kış günlerinde içebileceğim en iyi çorbalardan biri diyebilirim:)

01:49  
Blogger tugce:-) said...

şeyma teşekkürler. aslında bu çorbayı ben annemle konuşarak uydurdum :) yani adını da uydurdum. "aa etsuyuna yapalım", "yoğurtla terbiye yapalım" derken böyle birşey çıktı. ama bu yıl için geç keşfettim, bir dahaki kış bol bol yaparım diye düşünüyorum. :)

10:48  
Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık ,bende bu çorbayı kayınvalidemden öğrendim Giresun Şebikarahisar yöresindede bu çorbaya ''toyga çorbası ''deniliyor.Benimde çok sevdiğim bir çorbadır...

16:11  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:36  

Yorum Gönder

<< Home