17 Ocak 2006

AYVA MARMELADI


Benim en sevdiğim ayva tadı ayva marmeladıdır. hem çok kolay yapılır hem de lezzetlidir. Klasik bir tarif olsa da Ayva Ye için sizlerle paylaşmak istedim. Bir dilim sıcak çavdar ekmeğinin üstünde beyaz peynirle nasıl da güzel olur... :)
Malzemeler:
1 kg ayva
1 kg toz şeker
5-6 karanfil
1/2 limonun suyu

Ayvaları rendeleyip şekerle beraber bir tencereye koyun ve pişirmeden önce çıkarmak üzere karanfilleri de içine atın. Bir gece bekletin. Şekerler eriyip ayvalar iyice suyunu salınca kısık ateşte pişirin. Kaynadıktan sonra, altını kapamaya yakın limon suyunu ekleyin. Küçük bir limonun yarısını kullanabilirsiniz ama limon büyükse daha az kullanın, yoksa marmeladınız jöle gibi olur. Güzel kavanozlara koyup, afiyetle yiyin ;)

Not: Resim internetten alınmıştır.

Etiketler:

2 Comments:

Blogger hanimiş said...

merhaba tuğçe,
ellerine sağlık.. tesadüf eseri oradan oraya atlarken gördüm bloğunu. bana link verdiğini görünce de hem şaşırdım hem sevindim.gerek bu tarif gerekse bir önceki tarif için internetten bulduğun resimlere de bayıldım. ne kadar profesyonel ve güzel resimler değil mi.. aaah ah darısı başımıza diyeceğim ama pek ihtimal de vermiyorum böyle resimler çekebileceğime günün birinde. sevgiler

05:01  
Blogger tugce:-) said...

bence senin cektigin resimler gayet güzel :)
ben de senin blogunu aynı sekilde kesfettim ve hatta ayvalı kekin yorumlarına tekrar göz atarsan blogunu buldugumda ne kadar hosuma gittigini de okuyabilirsin ;)
ben su anda cektigim resimleri bile biligsayara aktaramadıgım icin, bir süre yaptıklarımın görüntüsünü koyamayacagım. ama cocuklugumdan beri gıda fotografcılıgı cok cekici gelmistir bana, cekilen seyleri seviyorum ya ;) dedigin gibi darısı basımıza :D

17:14  

Yorum Gönder

<< Home