21 Ocak 2006

MANDALİNALI KÜÇÜK KEKLER


MALZEMELER:
1 yumurta
½ bardak şeker
½ bardak sıvıyağ
½ bardak mandalina suyu
2 yemek kaşığı yoğurt
1 bardak un
1 paket vanilin
½ paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
Bu sabah çok erken uyandım. Çocukluğumdan beri evdekilerden önce uyanınca mutfağa girer, genellikle de kek yaparım. Bu sabah önce kahvaltımız için çavdar ekmeği yaptım. Tarifine buradan bakabilirsiniz.
O mayalanırken de muhtemel hafta sonu misafirleri için bir şeyler hazırlayayım dedim. Ama malum bayram sonrası... Aynı tutmak için o kadar çaba harcadığımız kilolar 10 günlük tatilde güzelce alınmış. Az olsun istedim. Ve ölçülerini kafama göre ayarlayarak muffin kalıplarında küçük kekler yaptım. 6’lı muffin kabım için yapmıştım ama arttı. Yani bundan 8 küçük kek çıkar. Eh geçelim tarife...
Yumurta ve şekeri çırpalım. Sonra içine mandalina suyu, hindistan cevizi, yoğurt ve yağı da ekleyip hepsini karıştıralım. İsterseniz bir çay kaşığı kadar portakal kabuğu rendesi de ekleyebilirsiniz. Ayrı bir kapta karıştırdığımız un, vanilin ve kabartma tozunu da sıvı karışıma ekleyip karıştıralım. Yağladığınız muffin kalıplarına, veya benim artanı yaptığım gibi küçük sufle ya da güveç kaplarına koyup 180 derece fırında üstü kabarıp pişene kadar yaklaşık yarım saat pişirin.
Kalıplardan çıkardıktan ve soğuduktan sonra üstüne bol hindistan cevizi serpip, mandalina dilimleriyle süsleyerek servis edin. Eğer daha süslü bir sunum isterseniz (mesela bir yere götürecekseniz, misafirleriniz varsa;) )üstüne krema sıkıp küçük doğranmış portakal şekerleri serpiştirebilir ve her birinin etrafına ince kurdeleler sarıp tabağa dizebilirsiniz.

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

ben yaptım! çok güzel yumuşacık oldular... teşekkürler

12:10  
Blogger Naile said...

Merhaba, dün yemek blogları arasında gezinirken bu tarifni gördüm ve merak edip hemen akşam denedim. Hindistan cevizi yerine normal ceviz kullandım.Tadı baya güzel oldu. Ama pek kabarmadı. Birdaha yaparken mandalina suyunu dinlendirip kullanmayı ve daha fazla portakal kabuğu rendesi koymayı düşünüyorum.

10:20  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
yaptığına sevindim.
evet daha çok portakal kabuğu koymak iyi olabilir, bunları dediğim gibi küçük kaplarda yaptım ve benim yaptıklarım da çok kabarık değildi. ama pofuduk, yumuşak ve küçük kekler olmuştu. mandalinalı kekin içine haşhaş da koyabilirsin o da çok yakışır.
sevgiler

11:10  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:39  

Yorum Gönder

<< Home