13 Şubat 2006

VİŞNELİ KAKAOLU PASTA


MALZEMELER:
Kakaolu pasta tabanı
Kendiniz yapmak isterseniz;
Kek İçin:
4 yumurta
4 fincan şeker
4 fincan un
1 çorba kaşığı kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu
İçi:
1 bardak ayıklanmış vişne
¾ su bardağı süt
1 kutu kakaolu fındık ezmesi
Üzeri için 2 kaşık kakao
Sevgililer gününde bir pasta yapmak istiyorsunuz ama vaktiniz kısıtlı veya mutfakla aranız çok iyi değil... İşte size çok pratik, hazırlaması kolay bir vişneli çikolatalı pasta...


Yuvarlak veya kalp şeklinde hazır kakaolu pasta tabanı kullanarak bu pastanın yapımını oldukça hızlandırabilirsiniz. Eğer keki kendiniz yapacaksanız kek malzemelerini çırpın ve yağlanmış bir kalıba dökün. 140 dereceye ısıtılmış fırında pişirin. Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın ve ortadan ikiye kesin. Bunun için ben ip kullanıyorum, bıçaktan daha rahat oluyor.
İçini hazırlamak için kakaolu fındık ezmesini sütle çırpın. Krema kıvamına gelene kadar çırpmaya devam edin. İkiye ayırdığınız kekin altını ve üstünü vişne suyuyla ıslatın. Ben genelde donmuş vişne kullanıyorum ve önceden bir kaseye çıkarıyorum. Çözülürken oldukça çok su bırakıyorlar ve keki bununla rahatça ıslatıyorum. Kekin üstüne hazırladığınız kremayı sürün. Üzerine vişneleri ve isterseniz çikolata parçaları koyun. Kekin diğer yarısını üstüne kapatıp kalan kremayı üzerini ve yanlarını kaplayacak şekilde sürün. Bunun dolapta bir gece beklemesi gerekiyor. Yani sevgililer gününden önce yapıp dolaba koyarsanız hem her şey o güne sıkışmaz hem de tadı iyice oturur. Dolaptan çıkarınca üzerini kakao eleyerek kaplayın.
Resimde gördüğünüz pastayı anlaşılacağı üzere yılbaşında yapmıştım, bunun için bir kağıdı ortasında çam ağacı biçiminde boşluk kalacak şekilde kesmiştim, tabii bu işlemi kalp şeklinde yapacağız. Kestiğiniz modeli pastanın üzerine koyun (veya biri sizin için tutsun) ve siz de eleyerek pudra şekerini dökün.
Böylece kolay, çikolatalı ve kalpli bir pastanız oldu...
Afiyet olsun :)

Etiketler:

3 Comments:

Anonymous Adsız said...

pofffff:((( canim deli gibi pasta istemisti birde sudan da yasadigim icin disardan alma imkanim da yoktu yaptim ama cok kotu oldu keki olmadi yani hemen pisti ama ici pismedi falan falan nesini yapamadim sizce???

22:12  
Blogger tugce:-) said...

çok üzüldüm :(
bu klasik pandispanya tarifidir, o yüzden nasıl bir sorun olduğunu tam bilemiyorum ama aklıma şunlar geliyor, birincisi yumurtaların boyu, fincan boyu vs. sorun olabilir. yemek tariflerinde fincan deyince türk kahvesi fincanı kastedilir, orada bir karışıklık olmuş olabilir mi? fırınızın pişirme şekli farklı olabilir, normalde kek pişirdiğiniz ısıda ve kek pişirdiğiniz şekilde yaparsanız bir sorun olmaması gerekir. dışının çabuk pişmesi genellikle çok yüksek sıcaklıktan dolayı olur, vaya ızgara tarzı birşeyin altında yüksek sıcaklıktaysa olur. hemen pişti dediğinize göre böyle bir sorun olmuş olsa gerek. senelerdir kullandığım bir tarif, çok da klasik bir pandispanya tarifi, hiç sorun yaşamamıştım. umarım pasta yeme isteğinizi giderebilir. eğer hazır pasta altı satılıyorsa onu alın isterseniz, veya hazır pandispanya karışımı satılıyorsa onu alıp hazırlayabilirsiniz. umarım sorun çözülür. dediğim gibi, anlattığınız şey fırının çok sıcak olmasından kaynaklanmış gibi geldi bana. mesela kekleri 180 derecede pişiririm, bunu 140 derecede pişiriyorum. ona göre fırınızı ayarlayabilirsiniz belki.
sevgiler,

17:58  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:37  

Yorum Gönder

<< Home