24 Ocak 2006

SICAK ŞARAP


MALZEMELER:
1 litre kırmızı şarap
1 armut
2 elma
10-15 karanfil
1 çubuk tarçın
1 kaşık şeker
1 fincan konyak

Bu soğuk ve karlı kış günlerinde, akşamları sıcacık sohbetlerle ısıtacak arkadaşlarınıza ve sevdiklerinize ikram edecek sıcacık bir içecek...
Tencereye şarabı koyun. Karanfilleri elmaların üzerine saplayın. Elma ve armutları ister bütün olarak ister iki-üç parçaya bölerek şarabın içine atın ve pişirmeye başlayın. Kaynamasına yakın tarçını tencereye koyun. Kaynaması biraz uzun sürüyor ve bu arada başında beklerseniz misafirleriniz gelmeden sarhoş olabilirsiniz : ). Kaynamaya başlayınca bir kaşık şekeri ve konyağı da ekleyin. Şekeri atınca birden köpürebilir, bu normal endişelenmeyin.
10 dakika kadar kısık ateşte ısıtmaya devam edin. Altını kapayınca içinden tarçını ve karanfilleri çıkarın. Meyveleri içinde bırakırsanız daha iyi olur. Sıcak sıcak için. Ayrıca bunu yaptıktan sonra şişeleyip soğuk olarak da tüketebilirsiniz. O zaman da çok hoş, likörümsü tadı olan bir şarap içiyorsunuz.

Etiketler:

9 Comments:

Blogger ÇEŞNİ said...

Tugce
canım benim..
Sıcak sarap olurda sayfana not yazmazmıyım....Bana uludağda içtiğim sicak sarapları hatırlattın sagol canım...
ellerine sağlık
aynur

16:15  
Blogger tugce:-) said...

teşekkür ederim. umarım yapar ve içerken de anılarını tazelersin :)
sevgiler

18:21  
Blogger Çileksuyu Sibel said...

tugce,izin verirsen cok tesekkur etmek istorum sana bu tarif icin...ben hic icmedim sicak sarap ve nasil yapildigini merak ediyordum,herkes guzel seyler soylerdi sicak sarap icin,sayende bende ogrenmis oldum...cok tesekkur ediyor ve sevgiler sunuyorum

12:26  
Blogger YESİM said...

Ellerine sağlık Tugçe :)hocamız bize akademide yapardı sıcak şarabı, banada anılarımı hatırlattın, tarif için teşekkürederim. Nasıl bir tadı olduğunu merak ediyorum doğrusu en kısa zamanda denemek istiyorum.

16:43  
Anonymous Adsız said...

sevgili tugce, burda da sicak sarabi sadece belli sezonlarda bulabiliyosun, noel öncesi, tarifi merak ediyodum, cok sagol, en yakin zamanda denemek isterim
sevgiler

21:23  
Blogger Sibel said...

Ben yılbaşı gecesi yapmıştım:)) Nefis nefis! Herkese şiddetle tavsiye ederim, hatta şarap sevmeyenlere bile. Senin tarifin daha değişik ama Tuğçecim, bir de böyle deneyeceğim ilk fırsatta. Yanında da tuzlu leblebiler..hmmm!

15:14  
Blogger tugce:-) said...

herkese şimdiden afiyet olsun :)
arkadaşlarınızı eve topladığınız bir kış gecesinde oldukça iyi gider gerçekten...
ayrıca kaşta gittiğimiz bir italyan lokantasında bunu soğuk olarak likör bardaklarında getirmişlerdi, yemekten sonra. sordum onlar da aynı şekilde yapıyormuş.
eh öyle de tüketebilirsiniz isterseniz ;)

12:59  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:38  
Anonymous Adsız said...

tarifi denedik. oldukça basarılı. soguk kış gecelerinin vazgeçilmezi olacagından hiç şüphem yok :))
gökçe.

20:47  

Yorum Gönder

<< Home