17 Ocak 2006

PATATESLİ BÖREK



MALZEMELER:
4 yufka
1 kg patates
2 beyaz soğan
½ demet maydanoz
½ demet dereotu
Tuz, karabiber, biberiye
2 kaşık yoğurt
4 kaşık sıvıyağ
1 yumurta
1 bardak süt

Patatesleri tuzlu suda haşlayıp rendeleyin. Soğanları küçük küçük doğrayıp kavurun. Dereotu ve maydanozu ince kıyıp tuz, karabiber, biberiye ve soğanla birlikte patatese ekleyin. İçine biraz zeytinyağı da katabilirsiniz.
Yufkaları ikiye bölün. Yoğurt, süt, yağ ve yumurtayı çırparak yufkalara süreceğimiz karışımı hazırlayın. Bu börek için yuvarlak tepsi kullanmanızı öneririm. İkiye böldüğünüz yufkanın bir yarısını bir gazete kağıdı serdiğiniz tezgaha serin ve hazırladığımız sütlü karışımla ıslatın. Sonra yufkanın düz olan kısmına (yani kesmeden önce ortası olan kısmına) bolca patatesli harçtan koyun. Gazete kağıdını hafifçe yukarı doğru kaldırarak yufkayı yuvarlayın. İçinde malzeme olan kısım içine doğru kıvrıldıktan sonra sarmaya elinizle devam edebilirsiniz. Oluşan ruloyu yağladığınız tepsinin ortasına yerleştirip dolayın. ( Yani gül böreği gibi, ortada spiral yapılmış bir rulo oluyor) diğer yufkaları da aynı şekilde rulo yapıp birbirinin etrafına sarın. Yani ortada bir yuvarlak yaptık, hazırladıkça diğer rulolarımızı da bunun etrafına sardık. Eğer yuvarlak tepsiniz yoksa fırın tepsinize birbirine bitişik olarak uzun uzun da dizebilirsiniz. Bütün tepsiyi doldurunca sütlü karışımla böreğin üstünü ıslatın ve 200-250 derece fırında yarım saat kadar üstü kızarana kadar pişirin.
Ben servis yaparken üstüne rendelenmiş kaşar serpiyorum. İsterseniz bunu böreğinizi servis edeceğiniz zaman ısıtırken de üstüne serpip, kızartmadan hafifçe eritebilirsiniz. İki türlü de çok hoş görünüyor. Tatlıların üstüne ceviz, fındık serpmek gibi böreğin üstüne de kaşar peyniri serpilip süslenerek servis yapılabilir. Renkli ve hoş bir sunum oluyor. Hem börek yerken yanında biraz peynir olmasını kim istemez ki?
Not: Resim internetten alınmıştır.

Etiketler:

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

Tarifin güzel görünüyor. Cumartesi kahvaltsı için yapmayı planlıyorum umarım güzel olur:)ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER:)

17:50  
Blogger tugce:-) said...

şimdiden afiyet olsun :))
umarım begenirsiniz :)

09:36  
Anonymous Adsız said...

Ve dedigim gibi tarifini yaptim ben ve arkadaslarim gayet begendik tesekkurler:)

13:06  
Blogger Serpacikalp said...

Ölçüler tam geldi, tadı da çok güzel oldu.Teşekkürler..

09:25  
Blogger tugce:-) said...

beğendiğinize çok sevindim :) afiyet olsun!

22:36  
Anonymous Adsız said...

valla bacım yaptım, şu an ağzımda :))gayet güzel oldu. ağzına sağlık
sadece ben extradan üzerine maden suyu döktüm, üstünede yoğurt-yumurta ve susam serptim :)))
(yıldızxxx ben)

20:06  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:41  

Yorum Gönder

<< Home