07 Aralık 2005

ÇAVDAR EKMEĞİ

Yeni çıkan ekmek karışımlarından “çavdar ekmeği unu”nu alıp denedim. En sevdiğim ekmek çavdar ekmeği olduğu için belki de... Kendi yaptığımı da beğendim ve kahvaltı sofrasında hızla tüketilmesini de yüzümde koca bir gülümsemeyle seyrettim. Gelelim tarife…
MALZEMELER:
500 gr çavdar unu karışımı
(Bu üründen bulamıyorsanız:
350 gr çavdar unu
150 gr beyaz un
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker)
1 paket instant maya
1 bardak ılık su
¾ bardak ılık süt
3 çorba kaşığı ay çekirdeği
1 kaşık çörekotu
YAPIMI
Un karışımı, maya, su ve sütü yoğurun. Çekirdek ve çörekotunu katıp biraz daha yoğurun. Hamurun üstünü mutfak beziyle örtüp kalorifer üstünde 1 saat kadar mayalanmaya bırakın. İstediğiniz şekli verip fırın tepsisine alın ve yine üstünü örtüp yarım saat daha mayalanmaya bırakın. Sonra üzerine fırçayla su veya süt sürün, un serpip bıçakla istediğiniz gibi çizik atın ve 200 dereceye ısıttığınız fırına koyun. Fırına aynı zamanda ısıya dayanıklı bir kapta su koyun. Böylece ekmeklerin üstü çatlamaz. 10 dakika sonra ısıyı 180 dereceye düşürün. Küçük ekmekler yapıyorsanız 20, büyük ekmek yapıyorsanız 45 dakika kadar sürer pişmesi. Yine de ara sıra kontrol edin, ekmeğin üstü yanmaya başlamadan fırından çıkarın çünkü bu süreler fırına göre değişebiliyor.
Afiyet olsun :)

Etiketler: ,

4 Comments:

Blogger Tijen said...

ben de çavdar ekmegini sevenlerdenim tuğçe'ciğim, dolayısıyla çok hosuma gitti bu ekmek meselesi. ankara'dayken beğendik'ten genelde çavdar ekmeği alırdım. şimdilerde çavdar unu pek bulamadığım için (söke un karışımlarını henüz göremedim antalya'da) içinde çavdar olmayan ama evde un nevinden herşeyin olduğu ekmekler pişiriyorum. biraz önce de onlardan birinden yedim!
afiyet olsun.
tijen

21:38  
Blogger tugce:-) said...

size de afiyet olsun:) kendi pişirdiğim ekmeği yemek (ve yedirmek) çok keyifli geliyor bana. mümkün oldukça yapmaya çalışıyorum o yüzden :)

00:17  
Anonymous Adsız said...

sevgili editör ben balıkesir dursunbey ilçesinde köydeğirmeninde(karadeğirmende)tam buğday unu ve çavdar unu ürtiyorum.%100 dogal ve katkısız olarak üğüttüğüm unlarımı kargo ile türkiyenin her yerine ulaştırıyorum.05356782485.web:suçıktı karadeğirmen unu.gg.tr saygılarımla halil ayar

18:54  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:44  

Yorum Gönder

<< Home