22 Kasım 2005

KOKULU ve MEYVELİ PİLAV


Bu aralar mutfakta yaratıcılık damarım kabardı ve kafamda garip tarifler uçuşuyor. Fakat bu ilham perileri tam da bütün gün çalışmam gereken zamanda gelmeyi uygun gömüşler, ben de şimdilik kendilerini aklımın bir köşesinde misafir etmekteyim, müsait olunca kendilerini daha iyi ağırlayacağım. Bir iki gündür sürekli balkabaklı tariflerle meşgul kafam ama kolayıma geldi babaannemin kabak tatlısından yaptım, diğerleri sonra.

Sonra güzel kokulu ve kuru meyveli bu pilavı yaptım, tarifini yazmak istedim. Bu pilavı yaparken yanına et de yapmıştım ama maalesef onun resmi çekilemedi. Önce eti haşladım ve haşlarken suyuna karanfil, kekik, bol tane karabiber ve biraz kırmızı şarap koydum. Pilava da bu et suyunu kullandım. Ama eğer o sırada et yapmayı düşünmüyorsanız cezveye bir bardak su, içine karanfil ve karabiber koyup kısık ateşte kaynatın. Kaynayınca karanfilleri (isterseniz karabiberleri de) çıkarın. İçine bir et suyu tableti koyup eritin ve pilava bunu katın. Yıkadığınız 2 bardak pirinci, 2 kaşık tereyağı ve biraz zeytinyağıyla tencereye alıp kavurun. Ufak ufak doğradığınız 4-5 kuru kayısıyı ve 1 yemek kaşığı kuş üzümünü de ekleyin. Et suyuyla beraber toplam 4 bardak edecek kadar su ekleyin. Tuz ve bir tutam tarçın atın ve pişirin. İsterseniz badem veya çam fıstığı da ekleyebilirsiniz tabii. Öyle yapacaksanız pirinçle beraber kavurmanız gerekir ama bence öyle çok karışık bir pilav olur : ) .
Etin yanına çok yakışan bir pilav oldu. Değişik bir sunum için büyükçe bir kaseye önce etleri, sonra pilavı koyup üstüne hafifçe bastırarak düzleyin ve servis edeceğiniz tabağa ters çevirin. Etrafına et yemeğiniz suluysa sosundan hafifçe gezdirip veya küçük doğranmış domateslerle çevreleyip üzerine dereotu koyun. Böylece yemeğiniz hem şık görüntüsüyle, hem lezzetiyle dikkat çeker ; )

Etiketler:

3 Comments:

Blogger Çileksuyu Sibel said...

ellerine saglik canim ya,hint usulu gibi oluvermis,hadi bakalim bekliyoruz perili tarifleri:)sevgiler

20:05  
Anonymous Adsız said...

kayısı yerine hurma da çok güzel oluyor. badem de. bademi sıcak suda beklet kabuklarını soy, pirinçlerle birlikte kavur. bu arada tarıcını da ekleyebilirsin ister kabuk ister çekilmiş. servis yapmadan önce amasya elmasını kücük kücük doğr5ayıp pilavla karıştırırsan, yabadabaduuu yakında caner teletabies e benzer ( ha unuttum ben artık tüm yemeklere şeker yerine 1 kaşık yada iki kaiık bal koyuyorum)

15:20  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:57  

Yorum Gönder

<< Home