25 Kasım 2005

REZENELİ EKMEK


İşte bunlar da benim küçük ekmeklerim :)
MALZEMELER
500 gr un
Aldığı kadar süt
1 paket instant maya
1 çorba kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı rezene
1 tatlı kaşığı biberiye
YAPILIŞI

Un, tuz, şeker, maya ve sütü yoğurun. İçine rezene ve biberiyeyi katıp biraz daha yoğurun. Üstünü bir bezle örtüp sıcak bir yerde (mesela kalorifer üstü) bir, bir buçuk saat kadar mayalanmaya bırakın. Hamurunuz iyice kabarınca bir tepsiye yağlı kağıt serin ve hamurunuzdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak tepsiye dizin. Ben hafif spiral şekli verdim. Küçük bir kasede biraz zeytinyağı ve sütü karıştırıp ekmeklerin üstüne az miktarda sürün ve taze çekilmiş karabiber serpin. 180 dereceye ısıtılmış fırında ekmekleriniz altın rengi olana kadar pişirin.
Ben Zencefil’deki ekmekler gibi tadı olan küçük ekmekler yapmak istemiştim ve istediğim sonucu aldım. Ayrıca küçük de olsalar biz dilimleyerek yemeyi de çok sevdik.
Afiyet olsun...
Rezeneyle ilgili bir yazı okumak isterseniz; bu nasıl bir bitkidir, neye yarar diye merak ediyorsanız aşağıya tıklayabilirsiniz :)
"Romalılar'ın baştacı rezene, bilinen en eski şifalı otlardan biri. Akdeniz'in bu faydalı bitkisi, Romalı gladyatörlerin başarı sembolü olarak da tarihe geçti." Devamı...

Etiketler: ,

9 Comments:

Blogger tugce:-) said...

poğaça değil ekmek :D
benim de rezeneyle tanışıklığım çayla başladı ve çok da severim. faydaları da ayrı bir konu tabii... ekmekte de çok hoş oldu bence, umarım sen de beğenirsin :)

12:44  
Blogger Luis do Nascimento said...

Congradulations! I didn't know that turkish food has a very good looking. I would like to know if can translate that.

13:23  
Blogger tugce:-) said...

hi baixa,
thanks for the comment. of course i could translate the ones you like and add them as comments. unfortunetly i couldn't understand your blog either. i studied classics so i know latin but that helps only to a degree ;)so if you say which ones you'd like translated i could get going :)

13:56  
Blogger Sibel said...

Tuğçeciğim! O kadar mutlu oluyorum ki ev yapımı ekmekleri gördükçe! Al bir de rezenelisi dedim, tarifini görünce:) Eline sağlık canım, ilk fırsatta deneyeceğim bu küçük ekmekleri.

15:18  
Blogger Çileksuyu Sibel said...

selam tugcecim,ellerine saglik cok guzel gorunuyorlar cidden..bu arada ben rezene nasil bir bitki diye dusunurken,en sonunda aciklamayi gorunce pek rahatladim..cayini duymustum ama goruntusunu ve faydalarindan haber yoktu..megerse tanisim sibelin blogdan arapsaci olarak..valla kizlar siz benim saglik ve ot ufkumu aciyorsunuz ne diyeyeyi,sevgiler,bu arada benim kardesim de benim minik ekmeklere pgaca dedi gecen gun..alsik degiliz kucuk ekmeklere galiba:)

22:44  
Blogger Yesim said...

Ekmekler çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık Tuğçe. Rezene çayını ben de severek içiyorum,ekmekte de eminim güzel oluyordur...

20:48  
Blogger tugce:-) said...

küçük ekmekler eglenceli oluyor ama bu rezeneli ekmeği büyük olarak da yapacağım sonra. tadını biz çok begendik. rezene çayını sevenler rahatlıkla deneyebilirler yani :) rezenenin kokusunun anasona benzerliği sayesinde yerken aklıma anasonlu galeteler geldi, hani küçük küçük olurlar...

00:13  
Anonymous Adsız said...

2che, hani bana sorarlar halan niye yaşını göstermiyor diye. bingo, son 10 senedir rezene çayı ni içiyorum. ama poşette değil. soğuk sıcak farketmiyor. elimin altında sürekli varlar. içine bir kaşık ta bal atarsan, öfff barış manonun kulakları çınlasın. Aryıca, rezene ekmeklerini ince ince doğraıp fir kat daha fırnda tutarsan anosonlu gevrekler gibi oluyorlar. Mujksslars

18:44  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel bir tarifmis. tebrik ederim.

16:56  

Yorum Gönder

<< Home